Header: Urbanisme

Urbanisme

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona completa el nou tram de via verda que connecta els barris de Pont Major i Campdorà

Es tracta de més de 4 quilòmetres reservats per a les persones vianants i ciclistes. El projecte s’ha dut a terme en tres fases i ha permès ampliar la via verda de la ciutat

Imatges de la visita de l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Viar, i la tinenta d’alcaldia i regidora dels barris Pont Major i Campdorà–Gavarres, Núria Riquelme i Zurita.

El nou tram de via verda que uneix Pont Major i Campdorà ja està enllestit després que la setmana passada finalitzessin les obres de construcció i millora d’aquest recorregut. L’actuació, que s’ha dut a terme en diferents fases, ha consistit principalment en crear un camí -inexistent en alguns trams- i en millorar els trams ja existents que estaven en mal estat o eren estrets i de difícil accés. Es tracta de  4.230 m lineals que van des del cementiri de Pont Major fins a Campdorà, i que transcorren paral·lels al riu Ter.  

"Des del govern de la ciutat volem liderar una política de mobilitat que permeti anar acostant els municipis veïns a través de la mobilitat sostenible. Els avenços per fer el carril bici a Sant Gregori, la nova estació de Girocleta a la plaça de Salt, l'augment de freqüències dels busos a Sarrià i Sant Julià i ara la finalització del carril bici fins a Campdorà ens permeten acostar-nos a aquest objectiu", ha afirmat l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar. 

El projecte s’ha dut a terme en tres fases. La primera es va portar a terme el 2018 i va executar-se entre l’encreuament dels carrers del Portlligat i l’Illa de Tenerife i el pont de l’Aigua. En aquest cas es va convertir un carrer destinat als vehicles a una via verda pedalable que passa per darrere del pavelló i el camp de futbol de Pont Major. També es va millorar el petit camí existent entre el Centre Cívic Pont Major i el pont de l’Aigua. 

La segona fase de les obres va consistir en la construcció d’una rampa des del pont de l’Aigua fins a l’estació de servei de Pont Major per unir el carril bici d’una banda i l’altra del pont.  

En l’última fase, s’ha adequat el camí existent entre l’estació de servei de Pont Major i Campdorà com a carril preferent per a bicicletes i vianants. A més, s’han creat zones de descans amb bancs, papereres i aparcaments per a bicicletes, i s’ha creat l’accés a aquest carril des de l’àrea on s’ubica l’estació de servei de Pont Major, a tocar del pont de l’Aigua. Per altra banda, s’han dut a terme tasques de protecció com la construcció d’un mur a prop de la resclosa o guals perquè l’aigua pluvial pugui circular. Alhora, s’ha soterrat la instal·lació de telecomunicacions. 

Aquesta darrera fase es va endarrerir a causa d’una obra d’emergència que es va haver de realitzar per reparar el col·lector de sanejament principal que porta les aigües residuals de diversos municipis fins a la depuradora. En concret, l’actuació es va dur a terme al marge dret del riu Ter, des del costat de l’estació de servei de Pont Major fins a la resclosa de Can Torres, afectant un tram d’uns 535 metres. Està previst que en aquesta part de via verda s’hi faci una restitució ambiental mitjançant vegetació complementària per tal de restaurar l’àmbit afectat per les obres.

El carril bici s’inclou dins del projecte de foment i recuperació de l’espai fluvial del riu Ter “Turisme transfronterer fluvial i sostenible – Têt, Ter i Segre (TTFS)”, que compta amb una subvenció europea dins del programa Interreg V A Espanya-França-Andorra POCTEFA 2014-2020.

La mobilitat de l’àrea urbana

Aquesta és una actuació més per vertebrar l’àrea urbana de Girona a través d’una mobilitat sostenible. A banda d’aquest tram de via verda, en els últims mesos s’han dut a terme més projectes en aquesta línia. És el cas de la reforma de la plaça de Salt que ha permès crear un carril bici per connectar Girona amb Vilablareix. També s’ha millorat la freqüència de pas del bus que connecta Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis reforçant l'L6 i creant L16, que connecta Girona amb Sant Julià de Ramis cada quart d’hora. A més, s’ha tirat endavant el projecte de construcció del carril bici de Domeny a Sant Gregori. 

Tornar