Notícies | Servei Municipal d'Ocupació (SMO)
Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (18.30 h)
L’Ajuntament de Girona i el Girona FC tanquen un acord per convertir temporalment la residència esportiva dels Maristes en un espai residencial de caràcter social.
A través del Servei Municipal d’Ocupació, el consistori ofereix diverses activitats i recursos en línia per a la recerca de feina
L’Ajuntament de Girona i el Girona FC han arribat a un acord perquè el consistori utilitzi la residència esportiva que el club té a l’Escola Maristes de Girona amb finalitats residencials de caràcter social. Aquest espai, anomenat “Les Hortes”, és on habitualment viuen els joves futbolistes que formen part de l’Acadèmia Esportiva de futbol base del Girona FC, i havia quedat buit des que es van suspendre les competicions esportives per la crisi del coronavirus.
Amb aquest acord, que compta amb el suport del centre educatiu, l’Ajuntament disposarà d’un espai addicional per a persones o famílies en situació de vulnerabilitat i amb dificultats residencials. “Les Hortes” permetran donar una resposta urgent i provisional per garantir un habitatge a les famílies que no en tenen ara que, justament, s’ha complicat l’accés als allotjaments hotelers que els Serveis Socials del consistori utilitzaven com a recurs habitual per solucionar aquestes necessitats. Està previst que aquest dilluns comencin a arribar les primeres persones usuàries a la residència, que compta amb una capacitat màxima aproximada de 21 persones.
En tot moment es garantirà el compliment de les mesures preventives establertes contra el contagi del COVID-19 dins aquest espai i en els seus serveis comuns. Un cop acabi l’estat d’alarma i, per tant, els establiments hotelers reobrin les portes i els joves futbolistes tornin a competir, la residència de “Les Hortes” reprendrà a la seva funcionalitat original. Mentrestant, l’acord contempla la cessió gratuïta de totes aquestes instal·lacions per part del Club al consistori gironí, que serà qui es farà càrrec del cost dels serveis derivats de l’ús de l’espai.
En l’àmbit laboral, l’Ajuntament de Girona treballa per potenciar les activitats i recursos en línia enfocats a la recerca de feina i a l’ocupabilitat davant de l’anul·lació temporal dels cursos presencials. A través del Servei Municipal d’Ocupació, el consistori pretén donar resposta a les necessitats de les persones que es troben en situació d’atur, potenciant la millora del seu capital competencial i ampliant les seves opcions de retornar al mercat de treball.
Per aquest motiu, a partir de la setmana vinent, l’Ajuntament posarà en marxa una nova iniciativa que consistirà en l’emissió per Instagram Live, des del compte de l’SMO, de càpsules de curta durada amb l’objectiu d’ajudar les persones desocupades. Sota el títol “Parlem de feina?”, cada dimarts i dijous a les 11 h, personal del Servei Municipal d’Ocupació explicarà en directe alguns dels aspectes clau relacionats amb la recerca de feina, tant pel que fa al procés en sí, com en relació a les eines que poden facilitar l’èxit en aquest procés.
El servei municipal està elaborant també altres recursos sobre ocupació laboral, com ara un recull d’activitats formatives online i gratuïtes per facilitar l’accés a la informació a tothom qui vulgui aprofitar el període actual per actualitzar i ampliar els seus coneixements en diferents matèries, o fins i tot l’edició de material audiovisual per ajudar les persones que estan a l’atur a viure aquesta crisi com una oportunitat.
En aquest sentit, s’estan recopilant una sèrie de vídeos que formaran un kit de competències clau en temps de crisi i d’incertesa. El material recollit aportarà elements de reflexió i de motivació per gestionar millor la situació generada per la crisi sanitària del COVID-19. El kit de competències i la resta de materials de suport es donaran a conèixer en un taller online que properament es posarà a disposició de la ciutadania, empreses, Administracions i entitats interessades a través del web de l’SMO.
A més, el servei d’orientació i assessorament laboral de l’Ajuntament de Girona ha tingut continuïtat des de l’inici del confinament, amb l’habilitació de nous canals de comunicació no presencials. En aquest sentit, el servei “Orientació en línia: A un click!” permet seguir atenent tothom qui estava participant en diverses activitats de l’SMO, i alhora fer extensiva aquesta iniciativa al públic en general. A partir del 4 d’abril també es va posar en marxa l’Aula de Competències, que a través de les xarxes socials es difonen continguts i recursos relacionats especialment amb les competències transversals, molt valorades per part de les empreses en el context actual de canvi. En el marc d’aquesta Aula s’organitzaran altres activitats dirigides a la millora del capital competencial de les persones, amb l’objectiu de potenciar al màxim les seves oportunitats de retorn al mercat de treball.
En matèria de seguretat, la Policia Municipal de Girona i els Mossos d'Esquadra van denunciar ahir 84 persones per incomplir el confinament.
L’Ajuntament de Girona manté cada dia obert el telèfon d’atenció ciutadana 972 419 010, de dilluns a divendres de 8 h a 18 h, i dissabte i diumenge, de 9 h a 18 h per resoldre els dubtes que puguin sorgir. També s’emplaça a la ciutadania a mantenir-se informada sobre les últimes novetats a través dels canals oficials de l’Ajuntament i de la Generalitat de Catalunya