Notícies | Servei Municipal d'Ocupació (SMO)
El Servei Municipal d’Ocupació consolida la seva presència a les xarxes socials durant el confinament
L’objectiu és apropar el servei a la ciutadania i ampliar el ventall de públic destinatari, aprofitant la comoditat i la immediatesa de les xarxes socials
Fa un any, el Servei Municipal d’Ocupació va fer una aposta clara per tenir presència a les xarxes socials, amb l’objectiu d’aprofitar la comunicació instantània que permeten i de crear un canal de difusió de les diferents accions programades en l’àmbit de l’orientació i la formació laboral. I, al mateix temps, de compartir coneixement i informació per optimitzar les eines i recursos de les persones que estan en recerca de feina o de millora laboral.
En aquest sentit, es va crear un compte d’Instagram i un es va potenciar el de Twitter que a data de juliol de 2020 comptaven amb 1.020 i 2.278 seguidors i seguidores respectivament.
La mètrica de les xarxes socials dels primers set mesos de 2020 evidencia un increment important del nombre de persones usuàries durant els mesos d’abril i maig de 2020, coincidint amb el període de confinament a raó de la COVID-19. Aquest increment és especialment significatiu en el cas d’Instagram, que durant el primer semestre ha registrat un augment en el nombre de seguidors i seguidores de prop del 150%.
Una altra dada a destacar és el dinamisme de l’SMO a les xarxes. Pel que fa a Twitter, durant el període analitzat, es registra una mitjana 36 tweets al mes, de 412 visites al perfil i de 18.257 impressions. I pel que fa a l’Instagram, una mitjana de 14 publicacions i 5 mencions mensuals.
Per tal d’ampliar el ventall de públic destinatari, el mes de maig s’ha començat a utilitzar el compte de LinkedIn de l’Ajuntament de Girona, que actualment compta amb 3.648 seguidors/es, per publicar informació de les diferents accions, recursos i activitats que s’ofereixen des de l’SMO. Durant aquest període s’han realitzat un total de 22 publicacions.
Una altra novetat introduïda pel Servei Municipal d’Ocupació durant el 2020 amb l’objectiu d’arribar a un públic objectiu més ampli, sobretot a la població més jove, han estat els directes d’Instagram. En concret, s’han ofert un total de 28 connexions en directe per tal de millorar les opcions de trobar feina, de potenciar el currículum, de definir l’objectiu laboral/formatiu i de donar informació sobre el mercat de treball i els perfils i competències més valorats per les empreses.
L’objectiu del Servei Municipal d’Ocupació és el de consolidar aquest posicionament a les xarxes, així com explorar noves fórmules de comunicació a fi i efecte d’ajustar-se a les característiques i necessitats del mercat de treball actual.