Header: Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona modificarà el contracte de neteja viària i recollida de residus per fer més sensibilització ciutadana i adaptar-lo a la situació climàtica actual

També es busca millorar els índexs de recollida gràcies a la conscienciació ciutadana i la participació en els nous models de recollida de residus. L’aprovació del canvi està previst que es faci en el Ple municipal extraordinari del 18 de desembre.

L’Ajuntament de Girona modificarà el contracte vigent de neteja viària i recollida de residus per tal d’adaptar-lo a la situació climàtica actual i millorar els índexs de recollida i la qualitat dels residus mitjançant la conscienciació ciutadana i la participació en els nous models de recollida de residus. Està previst que l’equip de govern porti a aprovació la proposta de canvis en el Ple municipal extraordinari que tindrà lloc el pròxim 18 de desembre. 

Pel que fa als serveis de neteja viària, es proposa reduir els serveis ordinaris de neteja amb aigua a la meitat i fer ús d’aigua regenerada. Aquestes dues mesures que són conseqüència de la declaració de l’estat d’excepcionalitat per sequera hidrològica que prohibeix la neteja amb aigua potable dels carrers, així com l’autorització atorgada per l’Agència Catalana de l’Aigua per a l’ús d’aigua regenerada que fixa la prestació dels serveis d’aigua en horari nocturn. La finalitat que persegueix aquesta acció és protegir la salut de les persones fent un ús racional d’un recurs natural escàs, així com la protecció del medi ambient.

En relació amb els serveis de recollida de residus, es proposa endarrerir i esglaonar l’inici de la prestació dels nous serveis de recollida per incrementar la campanya d’implementació per l’assoliment i millora dels objectius de recollida selectiva. D’aquesta manera, la implementació del servei de recollida porta a porta es farà entre els mesos d’abril i juny; el model de recollida porta a porta comercial, el mes d’octubre; el model de recollida amb àrees temporals, el mes de novembre; i, finalment, el model de recollida amb contenidors tancats i agrupats, entre els mesos de desembre de 2024 i abril de 2025. A més, es preveu que l’inici del nou servei de deixalleria fixa i mòbil sigui l'abril del 2025.

També es proposa modificar el dia d’obertura per dipositar la fracció rebuig en el model de recollida amb contenidors tancats i agrupats, per tal de donar la possibilitat a totes les activitats econòmiques de lliurar la fracció rebuig entre setmana, coincidint amb algun dels dies d’obertura del negoci. 

La finalitat perseguida amb totes aquestes actuacions relacionades amb la recollida de residus és millorar els índexs de recollida i la qualitat dels residus mitjançant la conscienciació i la col·laboració de la ciutadania.  

“En un servei d’aquesta magnitud no es poden deixar enrere els reptes ambientals i climàtics actuals. Per això, s’ha estat treballant intensament des de l’Ajuntament per mirar d’incloure diverses qüestions importants dins del present contracte, com l’impacte del context actual de sequera extrema o l’avenç de l’estratègia cap al residu zero”, ha ressaltat el regidor d’Acció Climàtica del consistori, Sergi Cot Cantalosella.

El contracte actual es va adjudicar en data 29 de juliol de 2022 per un import total de 168.075.747,53 € (IVA inclòs). La prestació efectiva dels serveis es va iniciar el dia 1 de setembre de 2022. El pressupost per als vuit anys del contracte una vegada aplicats els canvis detallats anteriorment es correspon a 163.193.808,76 € (IVA inclòs), que representa una disminució de l’import adjudicat pels 8 anys de 4.881.938,77 € (2’90%), respecte del preu inicial. En concret, pel proper exercici 2024, el cost s’ha reduït aproximadament en 1.100.000 €.

Tornar