Header: Consell d'Infants i Consell d'Adolescents

Consell d'Infants i Consell d'Adolescents

Menú de navegació

Projectes: Disseny d’una campanya de civisme | Consell d'Infants

Disseny d’una campanya de civisme

Projectes curs 2021-2022

Aquest curs 2021-2022 el Consell d’Infants ha treballat en el disseny d’una campanya de civisme. Durant aquest curs, el consell ha estat format per infants de 14 centres educatius de la ciutat.

A principi de curs cada centre va escollir els representants de 5è i 6è de primària que formarien part del Consell d’Infants. Els consellers i conselleres han assistit a les reunions de treball, un dilluns de cada mes en format presencial al Centre Cultural la Mercè.

Els infants han treballat en el disseny d’una campanya sobre civisme, s'han dissenyat tres campanyes utilitzant tres formats diferents:

  • Bon ús del mobiliari urbà - format vídeo 
  • Recollida de brossa - format adhesiu
  • Recollida d’excrements - format cartell

Els consellers i conselleres van escollir quina campanya treballar, previ consens amb el seu centre educatiu. Els centres, llavors, es van agrupar segons campanya escollida a fi de poder-la treballar plegats. Van proposar diferents lemes per les campanyes.

Un cop presentats es van escollir els lemes més votats:

  • Caques de gos: si el teu animalet deixa un regalet, recull-ho per deixar-ho tot ben net
  • Mobiliari urbà: Bones coses has de fer perquè Girona estigui bé
  • Brossa: amb bona punteria tot va a l’escombraries

Durant el curs, diferents tècnics de l'Ajuntament van participar de les trobades a fi d'ajudar en l'elaboració del disseny. D'aquesta manera, ens va visitar la Rosor Segura, tècnica de comunicació, i l'Olga Solés, tècnica de sostenibilitat. 

Finalitzats els dissenys, es van seleccionar els més votats a través d'una enquesta. Es van presentar el dia de la cloenda de Consell d'Infants, al Teatre Municipal de Girona. Les campanyes seran difoses per l'Ajuntament a fi de promoure el civisme entre els ciutadans. Les campanyes seleccionades van ser: