Header: Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Un 83% del total de veïns i veïnes que utilitza el porta a porta ha recollit el material

Es tracta de la xifra de repartiment definitiva ara que l’Ajuntament de Girona ha donat per finalitzada la fase d’implantació d’aquest tipus de recollida. Des que es va engegar el nou model, les tres Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE) de la ciutat han atès més de 1.700 consultes de la ciutadania

Imatges de personal de Girona+Neta recollint el porta a porta.

Un 83 % del nombre total de veïns i veïnes que utilitza el sistema de recollida de residus del porta a porta a Girona ha anat a buscar el material necessari durant els dies de distribució previstos. Aquesta és la xifra de repartiment de material definitiva, ja que l’Ajuntament de Girona va finalitzar la setmana passada la fase d’implantació d’aquest tipus de recollida de residus. A hores d’ara, tots els barris de Girona on es va preveure el porta a porta ja han implantat el sistema.

La majoria de barris presenten unes xifres de retirada del material superiors al 80 %. Seria el cas de Fontajau, on hi ha anat el 95 % de la gent; de Montjuïc, on ho fa fet el 91 %; de Mas Catofa, amb un 86 %; de Palau-sacosta – Avellaneda – Mas Xirgu, amb un 85 %; de la Pujada de la Torrassa i de Germans Sàbat, amb un 83 %; de Montilivi-La Creueta, amb un 82 %, i de Domeny-Taialà, amb el 81 % de material recollit. Per sota hi trobem la Vall de Sant Daniel i Torre Gironella, amb el 76 %; Sant Narcís, amb el 71 %; les Pedreres, amb un 66 %, i Campdorà-Gavarres, amb un 61 %.

Cal tenir en compte que es calcula que entre el 10 i el 15% dels habitatges o bé s'estan reformant o bé estan buits. En el cas de Sant Daniel i de Campdorà, que ja seguien el sistema porta a porta, presenten un percentatge de recollida de material baix perquè el veïnat continua utilitzant els cubells antics. De nou, l’Ajuntament de Girona recorda que és necessari canviar-los. També és important saber que aquests resultats no inclouen els habitatges que tenen contenidors comunitaris com a mesura excepcional.

Pel que fa als punts de recollida del material, gairebé la totalitat de veïns i veïnes ha utilitzat els espais informatius que l’Ajuntament va habilitar expressament per aquest propòsit, mentre que una petita part ho ha fet a les tres Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE) que hi ha a la ciutat. En concret, de les 4.972 famílies que disposen del material, 4.767 van passar pels espais informatius i 205 per les OSGRE. 

Més enllà de ser punts de subministrament de material, les Oficines de Suport a la Gestió de Residus actuen principalment com a locals d'atenció a la ciutadania en matèria de residus. Des que es va començar a posar en marxa el nou model de recollida selectiva fins ara, és a dir, del 22 d’abril al 13 de juliol, les OSGRE han atès un total de 1.722 consultes dels veïns, de les quals més de la meitat feien referència al porta a porta. Entre altres dubtes, els usuaris i usuàries s’hi han posat en contacte per sol·licitar i recollir els materials, notificar incidències en el servei de Girona+Neta, l’empresa externa que fa la recollida, i per presentar queixes i suggeriments del model porta a porta. Quant als canals més utilitzats per resoldre consultes, les oficines van atendre 506 persones de forma presencial, 709 a través del telèfon i 507 per correu electrònic. 

Les Oficines de Suport a la Gestió de Residus estan situades a Fontajau (carrer d’Antoni Varés i Martinell, 7), a Carme-Vista Alegre (carrer del Carme, 123) i a Sant Narcís (carrer de Santiago Rusiñol, 12). La primera està oberta els dilluns i divendres, la segona els dimecres i dissabtes i la tercera els dimarts i dijous, totes en horari d’11 a 14 h i de 16 a 20 h, excepte els festius. Per contactar de manera telemàtica o concertar cita prèvia amb les OSGRE es pot escriure un correu electrònic a l’adreça osgre@ajgirona.cat o trucar al 972 485 591.

Cal recordar que l’Ajuntament segueix treballant per millorar el sistema de recollida. En aquest sentit, s’estan recopilant les propostes i peticions veïnals per tal d’estudiar-les de manera individualitzada i així poder oferir un servei més eficient. Algunes d’aquestes qüestions s’estan gestionant amb Girona+Neta, i d’altres caldrà estudiar-les amb més deteniment perquè poden comportar una modificació contractual. A més, des del consistori s’ha intensificat el control de l’incivisme per deixar les escombraries fora dels contenidors. Principalment, els agents ambientals revisen aquells punts coneguts on s’acumulen més residus a la via pública per diferents raons. L’objectiu és conscienciar la ciutadania sobre els problemes de salubritat que poden provocar aquestes accions.

De cara a la tardor, i fins a l’abril del 2024, es començaran a implementar la resta de tipus de recollida selectiva al conjunt de la ciutat. Durant aquest període, es modificarà la recollida comercial de residus, es canviaran les ubicacions de les àrees temporals que funcionen al Barri Vell i a una part del Mercadal, es definiran les àrees d’emergència i es col·locaran els contenidors intel·ligents on hi ha més densitat de població. En aquest darrer cas, la implementació es farà de forma esglaonada per barris a partir del mes de desembre. 

Tornar