Header: La Caseta. Serveis Educatius

La Caseta. Serveis Educatius

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Arrenca la 17a edició del Projecte Rossinyol a Girona amb la participació de 72 estudiants

Arrenca la 17a edició del Projecte Rossinyol a Girona amb la participació de 72 estudiants

Aquest projecte de mentoria per aquest curs 2025-2026 tindrà una durada de sis mesos i té com a finalitat afavorir la inclusió i la integració social de l’alumnat nouvingut mitjançant l’ús de la llengua catalana i el coneixement de la ciutat

La 17a edició del Projecte Rossinyol a Girona ha arrencat avui amb la participació d’un total de 72 estudiants dels quals 36 són de primària i d’educació secundària i 36 són universitaris/àries. Aquest projecte de mentoria promogut per la Universitat de Girona (UdG) i que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, té com a finalitat afavorir la inclusió i la integració social de l’alumnat nouvingut mitjançant l’ús de la llengua catalana i el coneixement de la ciutat. Es basa en el treball voluntari d’estudiants universitaris que fan de mentors/es i acompanyen al llarg de tot el curs a un/a alumne/a d’una escola o institut de la ciutat.

El tret de sortida d’aquest nou curs 2025-2026 s’ha portat a terme amb un acte celebrat al Centre Cultural La Mercè de Girona que ha estat presidit per la regidora d’Educació de l'Ajuntament de Girona, Queralt Vila Vergés, i per la vicerectora de Territori i Compromís Social de la UdG, Sílvia Llach.

Gràcies al projecte de mentoria Rossinyol, els alumnes que arriben nous a la ciutat troben un acompanyament que els facilita la llengua, les relacions i la descoberta de la nostra cultura, afavorint que se sentin part de Girona i del país. És una experiència on totes les parts hi guanyen, perquè la mentoria es converteix en un intercanvi real d’aprenentatges. Les persones mentores també s’enriqueixen: entren en contacte amb noves realitats i mirades que amplien perspectives i ens fan créixer com a societat”, ha subratllat la regidora Queralt Vila Vergés.

El projecte tindrà una durada de sis mesos i compta amb la participació dels següents centres educatius: Escola Pla de Girona, Escola Montfalgars, Escola Carme Auguet, Escola Àgora, Escola Josep Dalmau i Carles, Escola Santa Eugènia, Escola Pericot, Escola Cassià Costal, Escola Taialà, Institut Jaume Vicens Vives, Institut Santiago Sobrequés i Vidal, Institut Narcís Xifra i Masmitjà, Institut Montilivi, Institut Ermessenda de Girona, Institut Carles Rahola, Institut Santa Eugènia i la Universitat de Girona.

Durant aquests mesos, els mentors i mentores i els mentorats i mentorades compartiran vivències, intercanviaran tradicions i cultures dels diferents països d’origen de l’alumnat dels centres educatius i passejaran per carrers desconeguts de la ciutat, aprendran a comunicar-se millor en català i participaran en diverses activitats del barri i de la ciutat, entre d’altres.

Aquest projecte d’integració social, cultural i lingüística d’alumnat nouvingut a la ciutat ja ha arribat a cada barri i s’emmarca en les polítiques educatives i d’inclusió social que impulsa l’Ajuntament de Girona com a Ciutat Amiga de la Infància.

Tornar