Mòdul 4 | Aula d'escriptura
Vicenç Pagès Jordà

Mòdul 4
Creació d’un projecte literari individual
GENER – MAIG 2026
Calendari i horaris a concretar amb cada tutor o tutora.
Inclou
- 4 sessions presencials, amb suport continuat. Treball individualitzat i tutorització personal.
- 2 sessions grupals amb tots els companys, tutors i equip directiu.
Del taller a l'obra. L'escriptura com a trajecte propi
El Mòdul 4 està pensat com a culminació del recorregut a l'Aula d'Escriptura. Els alumnes desenvolupen un projecte narratiu o poètic propi, que pot ser l'embrió d'una novel·la, un recull de contes, una sèrie de textos híbrids o un poemari. És un espai de concentració creativa, autonomia i contrast d'idees, acompanyats de manera propera per un tutor o tutora de manera continuada.
El projecte el tries tu, el camí el fem junts
Cada participant treballa de manera individualitzada amb un escriptor/a professional, amb qui pacta el calendari de trobades i els objectius de treball. L'objectiu és clar: convertir el desig d'escriure en un projecte literari que pugui créixer més enllà del curs.
Un equip de tutors consolidats
Tots els tutors i tutores del Mòdul 4 són autors reconeguts, amb experiència literària i editorial contrastada, i amb una àmplia trajectòria com a docents i acompanyants de projectes literaris d'amateurs. La seva mirada crítica, la seva sensibilitat lectora i el seu respecte pel procés creatiu fan que aquest acompanyament sigui una oportunitat única.
Nota: Les parelles de tutor/a-tutorat/da es realitzen segons el criteri de l'equip directiu i en cap cas l'alumnat podrà escollir tutor.
Objectius
- Concreció del projecte personal
- Definició clara de l’abast, el to, la veu i l’estructura del projecte. Reflexió inicial sobre què es vol escriure i per què.
- Objectius d’escriptura i calendari de treball
- Pacte individual entre alumne i tutor sobre la quantitat de text, el ritme i el compromís assumit durant el curs.
- Seguiment personalitzat
- Trobades amb el tutor per llegir i comentar els textos en curs, ajustar-los i afinar-los.
- Reescriptura i depuració estilística
- Treball específic sobre el llenguatge, el ritme, la coherència narrativa o simbòlica del text.
- Lectura crítica i perspectiva lectora
- Aprendre a llegir-se des de fora, desenvolupar criteris propis per valorar i revisar l’obra pròpia.
- Sessions col·lectives per compartir dubtes, dificultats i aprenentatges amb la resta de companys i companyes. Una a l’inici del mòdul i una altra al final.
- Sessió final de cloenda en què cada alumne presenta un fragment del seu projecte, llegit en veu alta per una actriu o per ells mateixos, en un acte obert al públic.
