Subvencions per al desenvolupament de projectes de dinamització dels barris 2023
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de subvencions destinades a les associacions de veïns i veïnes de la ciutat per al desenvolupament de determinats projectes de dinamització i de cohesió entre el veïnatge, així com de promoció dels actes populars tradicionals en els barris de la ciutat de Girona
Ja s'ha publicat a l'e-tauler la resolució definitiva de la convocatòria 2023.
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 31 de juliol de 2024.
Bases i convocatòria
Tipus de projectes subvencionats
Poden ser objecte de subvenció els projectes que tinguin com a finalitat la dinamització dels barris i la promoció de la cultura popular en el sentit de:
- Impulsar la participació activa dels ciutadans i de les ciutadanes de Girona en les propostes que les entitats ofereixen en els seus barris.
- Fomentar valors i millorar la cohesió entre els veïns i veïnes.
- Promoure l’associacionisme ciutadà i la cooperació entre les entitats.
- Revitalitzar els barris amb projectes innovadors i col·laboratius.
- Dinamitzar a la ciutadania per a què participi en festes populars com els carnestoltes, les castanyades, les festes majors de barris, de primavera o tardor, de Sant Joan o de Nadal.
Quantia de la subvenció
La dotació pressupostària total per a la convocatòria de subvencions per al desenvolupament de les activitats s’establirà a la corresponent convocatòria.
L’import màxim subvencionable serà de 25.000 € per entitat sempre que sigui possible d'acord a la quantitat de sol·licituds rebudes, la qualificació aconseguida, el pressupost presentat i la dotació establerta en la convocatòria.
No obstant l’import màxim establert en aquestes bases, si un cop valorades totes les sol·licituds no s’exhaureix el total de la dotació pressupostària prevista a la convocatòria, la quantia restant es prorratejarà entre els beneficiaris.
Entitats destinatàries i requisits mínims
Les entitats destinatàries seran les associacions de veïns i veïnes sense afany de lucre que reuneixin els requisits següents:
- Estar legalment constituïdes, i tenir la seu social i desenvolupar l’activitat objecte de la subvenció en el mateix barri.
- Estar inscrites en el Registre General d’Entitats de l’Ajuntament i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social. Les entitats autoritzen l'Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per les administracions corresponents. En cas contrari, hauran de presentar elles aquests documents.
- No incórrer en cap de les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Les entitats sol·licitants hauran d’haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Girona.
Despeses subvencionables
- Es consideren despeses subvencionables les que, de manera inequívoca, responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada i resultin estrictament necessàries per a la seva realització.
- Seran subvencionables només les despeses que s’iniciïn durant l’any en el qual es demani la subvenció i fins a la data límit per justificar-les que s’estableixi a la convocatòria.
- Els projectes es poden finançar, a més de mitjançant la subvenció, amb fons propis de les entitats o amb recursos privats.
- Es poden imputar despeses directes i despeses indirectes.
Es consideren despeses directes subvencionables les que figuren a continuació:
- Les retribucions del personal necessari per a executar el projecte subvencionat.
- El lloguer de les instal·lacions on es desenvolupen les activitats previstes en el projecte subvencionat.
- Les despeses d’adquisició de béns inventariables necessaris per al projecte. El període durant el qual el beneficiari haurà de destinar-los a una finalitat concreta és de 5 anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns.
- La contractació de material tècnic i de serveis necessaris per a la realització de les activitats: preses de corrent i/o generadors de corrent, equips de so i il·luminació, edició de materials de difusió, àpats i paraments, altres contractacions d’activitats, etc.
- La contractació d’activitats de cultura popular i tradicional i/o infantils i familiars com poden ser: espectacles musicals, havaneres, cobles o espectacles infantils.
- Les assegurances d’accidents i de responsabilitat civil que cobreixen les activitats.
- Les despeses de transport
- Les despeses de publicitat i difusió dels projectes.
D’altra banda, les despeses indirectes poden ser subvencionades sempre que estiguin basades en les despeses reals que s’han fet. S’han d’aportar documents justificatius de totes i cadascuna de les despeses imputades.
Es consideren despeses indirectes subvencionables les que figuren a continuació:
- Les despeses per gestionar i executar el projecte: despeses d’administració, d’assessoria, de gestoria fiscal i laboral, etc...
- Altres despeses com ara energia elèctrica, aigua, clavegueram, calefacció i climatització, missatgeria, correu, neteja i vigilància, o bé altres despeses no especificades anteriorment associades a l’execució del projecte.
Les despeses indirectes no poden superar el 25% del pressupost que presenti l’entitat per al desenvolupament del projecte i sempre que aquests costos corresponguin al període en què es realitza l’activitat.
No són subvencionables els imports satisfets en concepte d’IVA quan tinguin el caràcter de despeses deduïbles, compensables o repercutibles per part de l’entitat sol·licitant de la subvenció.
Bases al BOP núm. 80 del 25/04/2023
Bases 2023 en català
Bases 2023 en castellà
Extracte de la convocatòria BOP núm. 142 del 21/07/2023
Convocatòria en català 2023
Convocatòria en castellà 2023
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
Un cop publicada la convocatòria, les entitats interessades hauran de presentar la sol·licitud, en model normalitzat, així com la documentació que s'indica en les bases i la convocatòria, a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Girona.
Segons la convocatòria 2023 publicada, el termini de presentació de sol·licituds és del 22 de juliol al 22 de setembre.
Documentació que caldrà presentar
Les entitats sol·licitants hauran d’adjuntar a la sol·licitud específica la següent documentació:
- El projecte per al qual l’entitat sol·licita la subvenció, que ha d’incloure els següents apartats:
- Títol del projecte
- Nom de l’entitat
- Data d’elaboració del projecte
- Introducció (o antecedents si és fruit d’un projecte anterior)
- Justificació o motivació del projecte
- Objectius
- Destinataris
- Ubicació
- Activitats/calendari
- Pressupost desglossat d’ingressos i despeses
- Sistemes de seguiment i avaluació
I, en tot cas, cal que en la seva redacció es contemplin els criteris necessaris per a fer la valoració tècnica.
El contingut s’ha de redactar en un màxim de 10 pàgines - En cas de no autoritzar a l’Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per l’Agència Tributària i la Seguretat Social d’estar al corrent de les obligacions fiscals, les entitats hauran de presentar aquests documents.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i justificació
Avaluació, resolució i notificació de la convocatòria
Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d'acord amb els criteris establerts, per tal que la comissió avaluadora emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional.
Aquesta comissió estarà integrada per la regidora de Ciutadania, Participació i Dinamització del Territori, pel cap de l’Àrea de Drets de les Persones i per la persona responsable de la Unitat de Participació, Associacions i Voluntariat. En funció de la tipologia de projectes que es presentin a la convocatòria, la comissió podrà demanar l’assessorament del personal municipal que consideri oportú, amb veu i sense vot.
La comissió avaluadora s’até al Reglament de polítiques municipals d’igualtat de gènere aprovat per Ple Municipal d’11 d’abril de 2016 i a la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, pel que fa a la paritat de membres de la formació de la comissió avaluadora.
La Junta de Govern Local, en base a l’expedient i a l’informe de la comissió avaluadora, efectuarà la proposta provisional de resolució, segons l’ordre de puntuacions i fins a l’esgotament del pressupost.
La proposta es publicarà en el tauler d’anuncis municipal i en el web municipal, i es concedirà un termini de 10 dies als interessats per a presentar al·legacions. La publicació substitueix la notificació individual i tindrà els mateixos efectes.
Aquesta proposta de resolució provisional no crea cap dret a favor de l’entitat beneficiària mentre no es notifiqui la resolució de concessió, tal com s'indica en l'article 24.6 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Quan l’import de la subvenció proposada per la comissió qualificadora sigui inferior al que figura a la sol·licitud presentada, les entitats beneficiàries tindran la possibilitat de reformular la sol·licitud en el termini dels deu dies hàbils ja esmentat, per tal que puguin ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.
Un cop la sol·licitud reformulada mereixi la conformitat de la comissió qualificadora, es remetrà a la Junta de Govern Local per tal que dicti la resolució definitiva. En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds haurà de respectar l’objecte, condicions i finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.
La resolució haurà de ser motivada d’acord amb els criteris de valoració, i inclourà la relació dels ajuts denegats i dels ajuts concedits amb les condicions en què s’atorguen, la forma i el termini per a la justificació de realització de l’acció subvencionada, i l’aplicació econòmica de l’ajut.
Acceptació de les subvencions
Els beneficiaris dels ajuts disposaran d’un mes, a comptar des de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l'acceptació de l'ajut i de les condicions en què s’ha atorgat, d’acord amb el model d’acceptació que es troba a la Seu Electrònica.
En virtut de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les persones jurídiques beneficiàries d’una subvenció superior als 10.000 € hauran de comunicar a l’Ajuntament de Girona en el moment de l’acceptació de l’ajuda, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. Per aquest motiu, l’entitat a la qual se li atorgui una subvenció de més de 10.000 € haurà de presentar, juntament amb l’acceptació, el modelde declaració responsable de les retribucions dels òrgans de direcció o d'administració de l'entitat beneficiària.
Justificació de la subvenció rebuda
La finalització del justificar la subvenció de les actuacions subvencionades, les condicions i la documentació que cal presentar seran les que figuraran a la convocatòria corresponent.
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 31 de juliol de 2024.
L’entitat es compromet a lliurar la següent documentació:
- Compte justificatiu d’acord al model normalitzat de justificació de subvencions que es troba a la Seu Electrònica del web de l’Ajuntament de Girona, que reculli el cost total de l’activitat, el detall del finançament i inclogui els justificants de les despeses realitzades.
- Memòria de l’activitat realitzada, incloent un informe sobre les accions portades a terme parcialment o totalment amb la subvenció rebuda, indicant objectius assolits, participació de públic, etc... així com exemplars de tot el material gràfic (tríptics, cartells, etc.) que s’editi.
La manca de justificació produirà l’obligació de retornar les quantitats no justificades i, en el seu cas, la inhabilitació per percebre noves subvencions.
Requeriment de documentació, rectificació o esmena de sol·licitud
Tràmit d'acceptació
Tràmit de justificació
Resolució 2023