Notícies | OMIC. Oficina Municipal d'Informació de Consum
Oficina Municipal d'Informació de Consum
Què cal fer si teniu serveis contractats amb Dentix que no us han prestat
Si teniu contractat un tractament dental en la clínica dental Dentix i heu pagat la totalitat o una part de l’import del servei sense que us l’hagin prestat completament, us aconsellem que recopileu total a documentació de què disposeu (publicitat, pressupost, contracte, factures, etc.).
Si l’establiment està obert però no us presta el servei contractat:
1. Reclameu a la clínica dental de manera que en quedi constància –per exemple, amb fulls oficials de reclamació en el mateix establiment, per correu electrònic, via formulari web, per carta o burofax certificats, per telèfon amb número d’incidència, etc.
2. Si en el termini d’1 mes no heu obtingut resposta o bé la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l’Oficina de Consum del nostre municipi, si esteu domiciliats a la ciutat de Girona, o en cas contrari a l’oficina municipal o comarcal que us correspongui per raó del vostre domicili (podeu consultar la vostra oficina al web de l’Agència Catalana del Consum http://consum.gencat.cat/ca/lagencia/organismes-de-consum/la-teva-oficina-de-consum/ .
Si l’establiment està tancat:
1. Si vau finançar el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, dirigiu-vos a l’entitat financera que us ha concedit el préstec per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament –ja que s’ha produït un incompliment de contracte– o la devolució de la part ja abonada.
2. Si no atenen la vostra sol·licitud en el termini màxim d’1 mes, presenteu la reclamació a l’Oficina de Consum del vostre municipi o comarca en la web esmentada de l’Agència Catalana del Consum
Si vau pagar amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
Si vau pagar el tractament al comptat, heu de reclamar els imports a Dentix, però donat que aquesta empresa ha demanat concurs de creditors haureu d’esperar a veure com evoluciona aquest procediment judicial, de la qual cosa s’informarà des del mateix web de l’Agència Catalana del Consum.
En tots els casos, intenteu aconseguir el vostre historial mèdic a la clínica dental on vàreu contractar el servei.
Recordeu que des dels organismes públics de consum es tramitarà la vostra reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes –la mediació i l’arbitratge de consum–, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues parts.
Si cap de les opcions anteriors no dóna un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. Per adreçar-vos a la via judicial informeu-vos en el Servei d’Orientació Jurídica, que si correspon també us tramitarà els beneficis de justícia gratuïta.
També podeu demanar assessorament a una organització de persones consumidores registrada a Catalunya (http://consum.gencat.cat/ca/lagencia/codi-de-consum-de-catalunya/sintesi-dels-drets-de-les-persones-consumidores-i-usuaries/els-drets-basics-de-les-persones-consumidores/associacions-de-consumidors/#bloc3).