Subvencions per a activitats de rellevància per a la ciutat de Girona 2024
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
L’objecte de la convocatòria de subvencions es donar suport a la realització d’activitats de rellevància per a la ciutat, pel seu caràcter tradicional, social, econòmic, de foment dels valors de la convivència i el veïnatge o de foment de l’esperit tecnològic i científic.
El termini de presentació de sol·licituds és fins al 30 de setembre de 2024
Bases i convocatòria
Objecte de la subvenció
Aquestes bases específiques tenen per objecte establir les normes reguladores de la convocatòria, fixar els criteris i regular el procediment per a la concessió de subvencions per a activitats de rellevància de la ciutat.
Seran activitats de rellevància de la ciutat aquells projectes i activitats que es considerin que presenten un interès públic suficient en matèria de promoció i desenvolupament de la ciutat, pel seu caràcter econòmic, tradicional, social o de foment dels valors de la convivència i veïnatge i també, de foment de l’esperit tecnològic i científic.
S’hi inclouen les activitats que puguin concórrer per les seves característiques a altres convocatòries municipals.
Poden ser objecte de subvenció tant activitats noves i puntuals com activitats amb continuïtat. En tot cas, cada entitat sol·licitant només podrà presentar un projecte per convocatòria.
Aquesta subvenció s'inclou dins del Pla Estratègic de Subvencions vigent de l’Ajuntament de Girona, en l’àmbit de Presidència, programa de Relacions Institucionals, de Suport a les activitats complementàries d’àmbit transversal i de rellevància per a la ciutat.
El període d’execució de les activitats susceptibles de l’atorgament de subvenció serà el comprès entre l’1 de gener fins al 31 de desembre del 2024. Excepcionalment i en cas que l’activitat o esdeveniment requereixi que s’allargui més enllà del 2024, haurà d’estar motivat i justificat.
Beneficiaris
Tenen dret a sol·licitar la subvenció les persones físiques o jurídiques o entitats i associacions sense finalitat de lucre que promoguin qualsevol activitat objecte d’aquesta subvenció.
Requisits que han de reunir els beneficiaris
- Els sol·licitants que siguin persona jurídica: els seus objectius estatutaris han d’estar relacionats amb la finalitat dels ajuts als que opten.
- Els sol·licitants han d’haver justificat en temps i forma qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Girona.
- Els sol·licitants han d’estar al corrent del compliment de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament, amb la resta d’administracions i amb la Seguretat Social.
- Els sol·licitants no poden trobar-se en qualsevol de les situacions previstes a l’article 13 de la LGS, ni les agrupacions de persones quan alguna d’elles es trobi en alguna d’aquestes situacions.
- Obligacions dels beneficiaris: Hauran de complir amb la finalitat de la subvenció, fent l’activitat subvencionada en el termini del període d’execució d’aquestes bases. Proporcionaran en tot moment la informació que els sigui demanada respecte de la subvenció concedida, i se sotmetran a les actuacions de comprovació i control. Els beneficiaris comunicaran a l’òrgan instructor els ajuts, els ingressos o els recursos que financen l’activitat subvencionada, obtinguts o demanats.
Bases al BOP núm. 66 del 04/04/2024
Bases en català
Bases en castellà
Extracte de la convocatòria 2024 al BOP núm. 155 del 12/08/2024
Convocatòria 2024 en català
Convocatòria 2024 en castellà
Publicació de la convocatòria 2024 a l'e-tauler
Sol·licitud
Termini i presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds començarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Girona, a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i finalitzarà el 30 de setembre de 2024. La convocatòria serà única.
Documentació a presentar amb la sol·licitud
Les sol·licituds de subvenció es presentaran a través de la Seu Electrònica (tramitar en línia) i han de contenir els següents documents:
- Document de sol·licitud de subvenció, juntament amb la documentació acreditativa del compliment dels requisits establerts per a ser beneficiaris, segons el següent model normalitzat, i signat.
- Projecte/memòria de l’activitat per la qual se sol·licita subvenció que haurà d’incloure, com a mínim, els següents apartats:
Presentació de l’entitat organitzadora del projecte, justificació i objectius; descripció detallada; pla d’actuació, calendari; i pressupost desglossat d’ingressos i despeses del projecte que es presenta. Cal indicar si s’han demanat o obtingut altres ajudes per a la mateixa activitat, així com el seu import.
IMPORTANT: (El pressupost / cost de l’actuació que es presenti a la sol·licitud serà el que s’haurà de justificar en la seva totalitat, en el cas d’atorgament de la subvenció) - Declaració responsable d’estar al corrent de pagament, amb el model de document, signat.
- Declaració responsable de compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb el model de document, signat.
En el cas que es requereixi documentació per no haver estat aportada o perquè existeixi algun defecte de forma i aquesta no sigui presentada o corregida formalment dins del termini atorgat, s’entendrà automàticament desistida la seva sol·licitud.
La presentació de la sol·licitud de subvenció pressuposa el coneixement i l’acceptació de les normes que la regulen.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i justificació
Resolució
S’examinaran conjuntament, en un sol procediment totes les sol·licituds presentades dins del termini establert, i es resoldrà en un únic acte administratiu.
El termini de resolució d’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
Un cop acordada la concessió de les subvencions, aquestes seran notificades als interessats en un termini màxim de 10 dies des de la data d’aprovació de la resolució, d’acord amb allò previst a l’article 40 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.
Acceptació de l’ajut
Els beneficiaris, una vegada se’ls hagi comunicat l’acord de concessió, hauran d’acceptar sense reserves la subvenció així com les condicions imposades en la concessió. Aquesta acceptació haurà de fer-se de forma expressa en el termini màxim d’1 mes a partir de la recepció de l’indicat acord.
En cas contrari, s’entendrà que el beneficiari desisteix, i renuncia a la subvenció. Tot seguit l’òrgan competent dictarà revocació de la subvenció.
Termini d’execució dels projectes
El termini d’execució de les activitats/esdeveniments és el 31 de desembre del 2024.
Termini de justificació
El termini màxim per justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l’aplicació dels fons rebuts serà el 31 de març de 2025.
Forma de justificació
Les entitats beneficiàries de subvenció hauran de justificar la subvenció concedida presentant el Compte justificatiu simplificat en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la finalització del període establert per a l’execució dels projectes.
La justificació es presentarà pel/per la beneficiari/ària mitjançant el model normalitzat que es podrà trobar a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona i contindrà:
- Memòria justificativa del projecte i activitats realitzats, en compliment de les condicions de la subvenció concedida.
- Relació classificada de les despeses efectuades, amb identificació del proveïdor, número de document, import, concepte i data d’emissió de la factura. Caldrà justificar la totalitat de l’import del pressupost presentat en la sol·licitud de subvenció.
- Detall del finançament final de les despeses del concepte subvencionat, amb indicació de la procedència dels ingressos i subvencions.
NOTA IMPORTANT: per tenir en compte a l’hora d’omplir el compte justificatiu (Model 1412): L’apartat de Certificat de finançament ha detallar el cost de l'actuació, i el total de finançament (xifres que han de quadrar), i és molt important quedi reflectit l'import de la subvenció de l'Ajuntament de Girona. La suma dels imports de Relació de despeses ha de ser igual a l’import del cost de l’actuació. També és important de signar el model específic del compte justificatiu.
En cas de no haver comunicat les dades bancàries anteriorment a l’Ajuntament, caldrà comunicar-les a través del següent tràmit (que ha d’incloure còpia de document identificatiu, i cal incloure com acreditació del compte una fotocòpia de la llibreta d’estalvi, xec, extracte bancari on hi consti el nom de la persona titular i el codi IBAN)
Resolució de la convocatòria 2023
Tràmit d’acceptació de la subvenció
Tràmit de justificació
Comunicació de dades bancàries de creditors/res