Subvencions per al desenvolupament de projectes de dinamització dels barris 2025
| Pendent |
Termini obert |
Resolució |
Justificació |
Tancada |
Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de subvencions destinades a les associacions de veïns i veïnes de la ciutat per al desenvolupament de determinats projectes de dinamització i de cohesió entre el veïnatge, així com de promoció dels actes populars tradicionals en els barris de la ciutat de Girona
Ja s'ha publicat a l'e-tauler la resolució definitiva de la convocatòria 2025.
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 31 de gener de 2026.
Bases i convocatòria
Subvencions destinades a les associacions de veïns i veïnes de la ciutat de Girona per al desenvolupament de determinats projectes de dinamització i de cohesió entre el veïnatge, així com de promoció dels actes populars tradicionals en els barris de Girona per a l’any 2025.
Termini d’execució
El termini d’execució dels projectes és de l'1 de gener al 31 de desembre de 2025.
Les entitats beneficiàries podran sol·licitar a l’Ajuntament una pròrroga del termini d’execució sempre que estigui degudament justificat i no excedeixi la meitat del termini inicial i que no es perjudiquin drets de tercers.
En el cas que alguna entitat beneficiària presenti la sol·licitud de pròrroga, haurà de fer-ho formalment un mes abans de la finalització del termini inicialment definit.
Tipus de projectes subvencionats
Poden ser objecte de subvenció els projectes que tinguin com a finalitat la dinamització dels barris i la promoció de la cultura popular en el sentit de:
- Impulsar la participació activa dels ciutadans i de les ciutadanes de Girona en les propostes que les entitats ofereixen en els seus barris.
- Fomentar valors i millorar la cohesió entre els veïns i veïnes.
- Promoure l’associacionisme ciutadà i la cooperació entre les entitats.
- Revitalitzar els barris amb projectes innovadors i col·laboratius.
- Dinamitzar a la ciutadania perquè participi en festes populars com els carnestoltes, les castanyades, les festes majors de barris, de primavera o tardor, de Sant Joan o de Nadal.
Entitats destinatàries i requisits mínims
Les entitats destinatàries seran les associacions de veïns i veïnes sense afany de lucre que reuneixin els requisits següents:
- Estar legalment constituïdes, i tenir la seu social i desenvolupar l’activitat objecte de la subvenció en el mateix barri.
- Estar inscrites en el Registre General d’Entitats de l’Ajuntament i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social. Les entitats autoritzen l'Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per les administracions corresponents. En cas contrari, hauran de presentar elles aquests documents.
- No incórrer en cap de les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Les entitats sol·licitants hauran d’haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Girona.
Bases al BOP núm. 107 del 05/06/2025
Bases 2025 en català
Bases 2025 en castellà
Convocatòria 2025 en català
Convocatòria 2025 en castellà
Extracte de la convocatòria 2025 al BOP núm. 112 del 12/06/2025
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
Les entitats hauran de presentar la sol·licitud a través del formulari en línia específic que es troba a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona, així com el document Excel sobre el pressupost que es trobarà dins l’apartat del tràmit.
A cada convocatòria es podran presentar un màxim de dues sol·licituds per entitat.
En el cas que es requereixi documentació per no haver estat aportada o perquè existeixi algun defecte de forma, i aquesta no sigui aportada o corregida dins del termini que s’atorgui, s’entendrà automàticament desistida la seva sol·licitud.
La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació d’aquesta convocatòria i dels requisits i obligacions que s’hi recullen.
En cas de no autoritzar a l’Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per l’Agència Tributària i la Seguretat Social d’estar al corrent de les obligacions fiscals, les entitats hauran de presentar aquests documents.
Termini
El termini de presentació de sol·licituds al registre general d’entrada de l’Ajuntament de Girona (a través de la Seu Electrònica) és del 13 de juny al 4 de juliol de 2025.
Formulari de sol·licitud
Excel del pressupost
Tràmit d'esmenes o d'aportació de documentació requerida
Resolució
Resolució
La Junta de Govern Local, l’òrgan que resoldrà la convocatòria, en base a l’expedient i a l’informe de la comissió avaluadora, efectuarà la proposta provisional de resolució, segons l’ordre de puntuacions i fins a l’esgotament del pressupost.
El termini màxim de resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.
La proposta es publicarà en el tauler d’anuncis municipal i en el web municipal, i es concedirà un termini de 10 dies a les entitats interessades per a presentar al·legacions.
La publicació substitueix la notificació individual i tindrà els mateixos efectes.
Reformulació de les sol·licituds
Quan l’import de la subvenció proposada per la comissió qualificadora sigui inferior al que figura al pressupost presentat, les entitats beneficiàries tindran la possibilitat de reformular la sol·licitud en el termini dels 10 dies hàbils ja esmentat, per tal que puguin ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.
Un cop la sol·licitud reformulada mereixi la conformitat de la comissió qualificadora, es remetrà a la Junta de Govern Local per tal que dicti la resolució definitiva. En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds haurà de respectar l’objecte, condicions i finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.
La resolució haurà de ser motivada d’acord amb els criteris de valoració, i inclourà la relació dels ajuts denegats i dels ajuts concedits amb les condicions en què s’atorguen, la forma i el termini per a la justificació de realització de l’acció subvencionada, i l’aplicació econòmica de l’ajut.
Acceptació de les subvencions
Les entitats beneficiàries dels ajuts disposaran d’un mes, a comptar des de l’endemà de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l’acceptació de l’ajut i de les condicions en què s’ha atorgat, d’acord amb el model específic d’acceptació que es troba a la Seu Electrònica.
L’entitat a la qual se li atorgui una subvenció de més de 10.000 € haurà de presentar, juntament amb l’acceptació, el model de declaració responsable de les retribucions dels òrgans de direcció o d'administració de l'entitat beneficiària que es troba al subapartat de Models d’instàncies dins l’apartat d’e-Registre de la Seu Electrònica.
Tràmit per reformular la sol·licitud
Excel del pressupost per reformular
Tràmit d'acceptació
Declaració responsable de les retribucions
Justificació
Justificació i termini
Les entitats beneficiàries hauran de presentar la justificació de la subvenció rebuda a través del formulari en línia específic que es troba a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona, amb tota la informació sobre el projecte que s'ha portat a terme i en compliment de les condicions de la subvenció concedida.
També caldrà adjuntar el full de càlcul (excel) de la liquidació del pressupost al tràmit de justificació, on caldrà detallar el finançament final de les despeses del projecte subvencionat, amb indicació de la procedència dels ingressos i subvencions. En concret s'hi haurà d'indicar una relació classificada de les despeses de l’activitat, amb identificació del proveïdor, número de factura o document amb valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l’import, el concepte, i la data d’emissió de la factura.
També s’haurà d’acreditar documentalment el compliment de l’obligació de difusió i publicitat a la pàgina web de l’entitat, en cartells, en plafons informatius o en fullets del suport econòmic de l’Ajuntament de Girona en el projecte subvencionat i de la inserció del logotip de l’Ajuntament de Girona.
A l’efecte de la justificació es podran presentar totes les despeses imputables a l’actuació subvencionada que, conforme a dret, s’hagin produït abans d’acabar el període d’execució, amb independència que s’hagin abonat o no als creditors corresponents.
Els beneficiaris hauran de justificar l’import total del pressupost del projecte presentat.
Si la desviació pressupostària entre el cost inicialment pressupostat i el cost final justificat de l’activitat objecte de l’ajut no excedeix del 30% no comporta la reducció de la quantia de l’ajut, sempre que es compleixi l’objecte i la finalitat de l’ajut.
Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables les que, de manera inequívoca, responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada i resultin estrictament necessàries per a la seva realització.
Seran subvencionables les despeses que es portin a terme durant el període d’execució dels projectes que s'indica a la convocatòria, de l’1 de gener i el 31 de desembre de 2025.
Els projectes es poden finançar, a més de mitjançant la subvenció, amb fons propis de les entitats o amb recursos privats.
Es poden imputar despeses directes i despeses indirectes. Es consideren despeses directes subvencionables les que figuren a continuació:
- Les retribucions del personal necessari per a executar el projecte subvencionat.
- El lloguer de les instal·lacions on es desenvolupen les activitats previstes en el projecte subvencionat.
- Les despeses d’adquisició de béns inventariables necessaris per al projecte. El període durant el qual el beneficiari haurà de destinar-los a una finalitat concreta és de 5 anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns.
- La contractació de material tècnic i de serveis necessaris per a la realització de les activitats: preses de corrent i/o generadors de corrent, equips de so i il·luminació, edició de materials de difusió, àpats i paraments, altres contractacions d’activitats, etc.
- La contractació d’activitats de cultura popular i tradicional i/o infantils i familiars com poden ser: espectacles musicals, havaneres, cobles o espectacles infantils.
- Les assegurances d’accidents i de responsabilitat civil que cobreixen les activitats.
- Les despeses de transport.
- Les despeses de publicitat i difusió dels projectes.
D’altra banda, les despeses indirectes poden ser subvencionades sempre que estiguin basades en les despeses reals que s’han fet i sempre que aquests costos corresponguin al període en què es realitza l’activitat.
Es consideren despeses indirectes subvencionables les que figuren a continuació:
- Les despeses per gestionar i executar el projecte: despeses d’administració, d’assessoria, de gestoria fiscal i laboral, etc.
- Altres despeses com ara energia elèctrica, aigua, clavegueram, calefacció i climatització, missatgeria, correu, neteja i vigilància, o bé altres despeses no especificades anteriorment associades a l’execució del projecte.
Les despeses indirectes no poden superar el 25% del pressupost que presenti l’entitat per al desenvolupament del projecte.
No són subvencionables els imports satisfets en concepte d’IVA quan tinguin el caràcter de despeses deduïbles, compensables o repercutibles per part de l’entitat sol·licitant de la subvenció.
Tornar