Header: Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

La Policia Municipal de Girona ofereix atenció ciutadana des dels centres cívics

Omplint un talonari, els veïns i veïnes poden sol·licitar que el cos policial s’hi posi en contacte telefònicament per buscar una solució a la problemàtica plantejada.

La Policia Municipal de Girona ha obert un nou canal per apropar-se als veïns i veïnes de la ciutat. A partir d’aquesta setmana, el cos ofereix atenció ciutadana des dels diferents centres cívics que hi ha repartits pel municipi. L’objectiu és ser més accessibles a la ciutadania i recollir les problemàtiques dels veïns i veïnes per poder buscar solucions conjuntes i millorar la convivència veïnal.

“Els centres cívics són un element fonamental de la xarxa comunitària de la nostra ciutat i juguen un paper molt important en el desplegament dels serveis de l'Ajuntament. Implicar-los en la seguretat dels nostres barris és una mesura innovadora que facilita l'accés dels veïns i veïnes als serveis de la Policia Municipal”, ha exposat la tinenta d’alcaldia i regidora de Servei a les Persones de l’Ajuntament de Girona, Núria Riquelme i Zurita. 

“Estem molt contents de presentar aquesta nova iniciativa que millora la convivència i seguretat als barris. Seguim treballant en accions concretes que reforcen el model de policia de proximitat que tenim a la ciutat de Girona. I ho fem pensant en tots els col·lectius, també en aquells que potser els hi és més difícil accedir a la tecnologia o fer-la servir. A partir d'ara avisar al centre cívic d'una incidència convivencial o de seguretat no urgent serà més accessible per les gironines i gironins”, ha destacat la regidora de Convivència i Seguretat i d’Hisenda de l’Ajuntament de Girona, Sílvia Aliu Gifre. 

Les persones interessades a fer arribar una problemàtica, que no sigui urgent, al cos policial poden anar als centres cívics. Allà els facilitaran un talonari que hauran d’emplenar per tal de sol·licitar que la Policia Municipal s’hi posi en contacte telefònicament. El veí o veïna haurà d’emplenar el full amb les dades de contacte i el tipus de problema. En un termini aproximat de 7 dies, el cos s’hi posarà en contacte per telèfon per tal de trobar una solució a la qüestió plantejada.

L’objectiu d’aquest canal és recollir incidències com molèsties veïnals, actes incívics, excés de velocitat dels vehicles, vehicles mal aparcats o inseguretat, entre altres. D’aquesta manera, es pretén oferir un servei personalitzat i de qualitat, i alhora apropar la Policia a la ciutadania. 

Fins ara, el cos policial feia atenció ciutadana una hora a la setmana a determinats centres cívics, però hi anava poca gent. Amb el nou servei que s’ha posat en marxa, es pretén oferir un ventall més gran d’hores per atendre les peticions. A més, amb aquest sistema del talonari escrit es pretén arribar als veïns i veïnes més grans, als quals els és més complicat usar la bústia d’avisos de l’Ajuntament de Girona. Per tant, aquest és un sistema que vol trencar amb la fractura digital d’una part de la societat. 

Per acabar, cal ressaltar que s’ha optat per fer aquesta atenció des dels centres cívics per tal d’arribar a més gent i que aquests no s’hagin de desplaçar.  

Tornar