Header: OMIC

OMIC
Oficina Municipal d'Informació de Consum

Xarxes: OMIC

Oficina Municipal d'Informació de Consum - OMIC

Oficina Municipal d'Informació de Consum

Àrea de qui depèn:
Àrea de Promoció Econòmica

Adreça:
C. Ciutadans, 2
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 025

Horari:
De dilluns a divendres de 9 a 12 h

A/e:
omic@ajgirona.cat

Web:
web.girona.cat/omic

EN CAS QUE NO SIGUEU
DE GIRONA CIUTAT:

Podeu buscar l'oficina de consum que us correspon al següent cercador.

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Oficina Municipal d’Informació de Consum atén més de 6.500 consultes el 2024

Demà, dia 15 de març, es commemora el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores

Divendres 14/03/2025 - 14.03 h

Imatge d’arxiu de l’OMIC.

L’Oficina Municipal d’Informació de Consum de Girona (OMIC) ha atès un total de 6.569 consultes el 2024. D’aquestes un 40% han estat presencials, un 43% telefòniques i un 17% via telemàtica. Les consultes presencials han augmentat un 19% en referència el 2023, en canvi, les consultes telefòniques i telemàtiques han disminuït un 12% i un 10% respectivament. El 2023 es van atendre un total de 6.686 consultes.

De les consultes n’han derivat 865 tramitacions, de les quals 691 són reclamacions amb procediment de mediació, 142 expedients de trasllats i 32 tramitacions de queixes. S’han resolt amb acord un 41% de les mediacions. En les reclamacions en què es demanava l’abonament d’un import concret, s’han rescabalat 122.367,36 € a favor de les persones consumidores, xifra que suposa un 50,91% dels imports concrets reclamats. Cal destacar també que el grau de satisfacció a les enquestes pel que fa a l’atenció rebuda amb el servei és d'un 9,96 sobre 10.

Els sectors amb més conflictivitat i, per tant, els més reclamats són, per ordre, els següents: en primer lloc, els béns de consum i productes; en segon lloc, els subministraments bàsics (llum, gas); en tercer lloc, els serveis financers i les assegurances; en quart lloc, els serveis generals de consum, i, en cinquè lloc, els serveis de telecomunicacions. Les empreses que han tingut més de 10 reclamacions durant el 2024 han estat: Endesa, Energia XXI, Naturgy, BBVA, Vueling, eDistribucion, Leroy Merlin, Iberdrola, Orange, Vodafone, Yoigo, Flexicar, MásMovil i Nedgia.

Cal esmentar especialment l’augment de consultes sobre els delictes informàtics, estafes i robatori de dades personals i bancàries, que afecten directament els usuaris i usuàries i la seva relació de garantia i seguretat amb les entitats bancàries. Es detecta una gran indefensió de les persones consumidores i poca responsabilitat de les entitats bancàries, tot i les mesures normatives per augmentar la seguretat.

Aquestes dades s’han donat a conèixer avui amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, que es commemora demà, dia 15 de març. 

L’OMIC és el servei públic municipal de referència en matèria de defensa dels drets de les persones consumidores residents a la ciutat de Girona.

Tornar