Header: Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Oficina d'Assistència en
Matèria de Registre (OAMR)

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L'Ajuntament de Girona, líder en transformació digital segons l'Administració Oberta de Catalunya

Per segon any consecutiu, el consistori ocupa la primera posició del rànquing en la categoria d’ajuntaments de més de 50.000 habitants

L’Ajuntament de Girona torna a ser líder en la transformació digital de la seva relació amb la ciutadania i respecte la seva gestió interna, segons els Reconeixements Administració Oberta que atorga l’Administració Oberta de Catalunya (AOC). Amb aquest guardó, l’AOC premia anualment als ajuntaments i consells comarcals que han estat capdavanters en aquesta matèria.

Concretament, Girona ha estat l’ajuntament que ha liderat la classificació en els consistoris de més de 50.000 habitants, un guardó que ja va rebre el 2018. A més, en els anys 2016 i 2017 el consistori gironí va ocupar la segona posició d’aquest mateix rànquing. La ciutat s’ha imposat a ciutats com Manresa o Reus, que figuren en segona i tercera posició, respectivament, així com a capitals de demarcació com Lleida o Tarragona.

“Un dels nostres compromisos és la modernització de l’Ajuntament i de la relació que tenim amb la ciutadania, i aquests últims anys estem treballant molt intensament per tenir una administració cada vegada més adaptada als nous temps. No està sent fàcil, i aquest reconeixement és un impuls per seguir avançant en aquest camí. Ser el primer ajuntament de Catalunya en transformació digital és un orgull que volem compartir amb tots els treballadors que hi estan destinant molts esforços i amb el conjunt de la ciutadania que s’està adaptant a aquests canvis”, ha destacat la regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas.

Els guardons distingeixen set categories d’acord amb el nombre d’habitants i la naturalesa de les entitats i es basen en una sèrie d’indicadors objectius mensuals dels serveis de l’AOC, i l’anàlisi de l’oferta i ús dels serveis d’Administració electrònica. Els paràmetres analitzats s’agrupen en sis blocs que tenen a veure amb la informació que l’ens ofereix a la ciutadania; amb la tramitació en línia; amb l’intercanvi de dades; amb la signatura electrònica; amb l’aprovació de normatives en matèria d’administració electrònica, i amb la gestió del canvi cap a la digitalització.
 

Tornar