Header: Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Oficina d'Assistència en
Matèria de Registre (OAMR)

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona redistribuirà al vestíbul del Teatre Municipal l'atenció ciutadana de totes les àrees

L'objectiu és garantir les mesures de seguretat sanitàries per a ciutadans i treballadors, i per això també es requerirà cita prèvia i es potenciarà l'atenció telefònica i la seu electrònica

L'alcaldessa de Girona Marta Madrenas i la tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas, han explicat avui en roda de premsa virtual les noves dinàmiques d’atenció al ciutadà al consistori, tenint en compte les mesures de prevenció i seguretat laboral arran de l'episodi de la COVID-19. A partir del 9 de juny es reobrirà l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) i s’habilitarà un nou espai per atendre els tràmits que es fan a la resta d’àrees com Urbanisme, Gestió Tributària, Serveis Socials, Mobilitat i Cultura. Aquest nou punt d’atenció estarà situat al hall del Teatre Municipal i comptarà amb 11 taules que se sumaran a les 7 en funcionament de l’OAMR.

Per fer qualsevol tràmit, s’haurà de demanar cita prèvia prioritàriament a través del web o bé trucant el 972 419 010 o enviant un correu electrònic a ajuntamentinforma@ajgirona.cat. Un dia abans de l’obertura del servei, el dilluns 8 de juny, ja es podrà demanar hora. El ciutadà haurà de seleccionar l’àrea, la data i l’hora per fer el tràmit i se li generarà un codi QR que podrà imprimir o guardar al seu telèfon mòbil. Aquest document l’haurà de portar el dia que tingui la cita amb l’Ajuntament i escanejar-lo en el lector que s'incorporarà a l’expenedor de tiquets que hi haurà a l’entrada del consistori per poder agafar torn i saber el temps d’espera. Aquest sistema permetrà que no s'hagi de tocar la pantalla amb les mans i evitar així possibles contagis. Una vegada el lector de la màquina detecti el QR estendrà un tiquet amb el número de torn. Els monitors indicaran el torn i número de taulell, avisant quan es pugui entrar. 

“Amb aquesta mesura volem reduir el màxim el risc de contagi; la finalitat és protegir el treballador i el ciutadà que ve a fer els seus tràmits. Creiem que la cita prèvia és un benefici per tothom perquè s’evitaran cues, temps d’espera i concentracions de gent”, ha afirmat Planas. També s’està treballant perquè aquest sistema s’apliqui a la resta d’edificis municipals i als centres cívics dels barris on es fa el servei de “l’Ajuntament Més a Prop” (Sant Narcís, Santa Eugènia, Pont Major, sector Est, i Taialà-Germans Sàbat). Cal destacar, però, que aquest servei es posarà en marxa més endavant.

El consistori ha dedicat molt d’esforços a reestructurar el servei, ja que de mitjana passen per l’OAMR 228 persones al dia, segons dades del 2019. L’any passat es van fer un total de 112.604 tràmits des de l’oficina situada a la plaça del Vi i des de les oficines ubicades als centres cívics. De tota aquesta tramitació, un 49,88% està relacionada amb l’empadronament, ja que les altes s’han de fer presencialment. Referent a això, s’està treballant amb altres administracions per agilitzar l’accés al certificat d’empadronament.
 
Seguint amb les dades, el 2019 es van atendre 89.406 trucades, es van rebre 2.709 correus electrònics i es van emetre i lliurar 4.022 targetes de transport urbà i 265 targetes del Club Girona Cultura. També es van atendre 597 peticions d’emissió o revocació de certificats digitals idCAT. Durant l’estat d’alarma, s’han multiplicat les trucades telefòniques i els correus electrònics. S’han rebut una mitjana de gairebé 400 trucades diàries i s’han registrat entre 60 i 90 correus electrònics al dia.
 
D’altra banda, avui ha començat el retorn dels treballadors de l’Ajuntament, procediment que es fa per torns i es combina amb el teletreball. També s’està elaborant un protocol de teletreball, per incorporar aquesta modalitat com un nou sistema de treball al consistori.
 
Respecte a les novetats en la gestió de la situació generada per l'alerta sanitària, l’alcaldessa Marta Madrenas també ha explicat que aquesta setmana les obres d’ampliació de la zona d’ús per a vianants es concentraran a la plaça de Sant Feliu. En aquest punt es recol·locarà tot l’espai de càrrega i descàrrega en benefici dels vianants. També es continuaran les obres del carril bici i bus al carrer del Migdia, i es començarà amb l’allargament del carril bici al carrer de la Creu, que arribarà des del carrer de Joan Maragall fins a la rotonda dels Països Catalans.  
 
Madrenas també ha explicat que un total de 88 infants han tornat a les aules de les escoles bressol, davant de les 150 places que s’han oferit. Els centres s’han obert per aquelles famílies que els pares han de treballar i també per ajudar als més vulnerables. El servei ha arrencat amb tota normalitat, igual que a la resta de centres educatius que també han obert avui.

D'altra banda, el govern de l’Ajuntament de Girona proposa destinar 1,4 milions d’euros a l’adquisició de diferents locals de la ciutat per destinar-los a usos socials i veïnals. Es tracta d’immobles situats als barris de Can Gibert del Pla, Sant Narcís, Sant Daniel i Vista Alegre-Carme que fins ara majoritàriament es tenien llogats. La compra, que es pagarà en quatre anys, s’ha de debatre el pròxim dilluns, dia 8 de juny, en el marc d'un acord per canviar la destinació dels diners previstos en les inversions dels pressupostos participats per aquest any, i que no es podran executar. Aquesta modificació d'usos s'ha acordat amb les associacions de veïns, i ara des del govern s'està negociant amb la resta de grups polítics municipals on es destinaran la resta de diners, atès que ja hi ha acord amb la compra d'aquests locals.
 
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha explicat avui el matí en roda de premsa virtual els detalls d’aquesta adquisició. “Són espais d’una enorme importància per aquests barris. Fem una proposta d'inversió important per garantir que sempre seran municipals i que estaran al servei de la gent que els està utilitzant avui i a qui els pugui utilitzar més endavant. Són diners que reforcen els objectius de cohesió social i inversions als barris que tenim aquest govern, i la notícia evidentment ha estat molt ben rebuda per les entitats que se’n beneficiaran”, ha afirmat l’alcaldessa.
 
Per una banda, el consistori invertirà 1.082.000 euros a la compra de nou finques a Can Gibert del Pla, una a Sant Narcís i una altra a Sant Daniel. La compra es farà en quatre anys i anualment es pagaran 270.000 euros. Concretament, a Sant Daniel es comprarà la pista esportiva vinculada a la parròquia que fins ara el consistori tenia cedida. Es tracta del punt neuràlgic veïnal de la vall, on  es fan activitats del barri i també d’altres entitats. A Sant Narcís, s’adquirirà el local que gestiona l’Associació de Veïns, situat al carrer Valladolid, per tal de garantir la dinamització veïnal en aquest punt. En el cas dels locals de Can Gibert del Pla, es tracta de baixos comercials situats als carrers del Riu Güell, Campcardós, Puigneulós i Taga que tenen diferents funcionalitats socials. Aquests indrets acullen el Centre Obert Infantil de Santa Eugènia, l’Espai Jove Güell, el Centre de Distribució d’Aliments, el Centre Obert d’Adolescents de Santa Eugènia, l’Espai d’Atenció als refugiats, i l’Espai Cívic Can Gibert que està destinat ara mateix a la gent gran del barri.
 
Per l’altra banda, el consistori ha acordat adquirir l’antiga església del barri de Vista Alegre i el local adjacent per 400.000 euros en quatre anys. “En aquest cas hi havia una necessitat evident d’ampliar espais per al barri, ja que el Local Social actual és molt petit i no permet activitats per a més de 25 persones”, ha explicat l’alcaldessa. Els locals estaran adscrits a Centres Cívics, de manera que es podran ampliar els serveis, cursos i activitats que es fan al barri i l’associació de veïns tindrà més espai per a les seves activitats. A més, se cedirà un espai a l’Agrupament Escolta Santa Maria de Vista Alegre, "una reclamació compartida per aquest govern i que finalment hi hem pogut trobar sortida", segons l'alcaldessa.
 
D’altra banda, a través d'aquests acords també es regularitzaran urbanísticament dos espais, que malgrat ser d'ús públic encara eren propietat del Bisbat, ja que al seu moment no s'havia traspassat la titularitat: el carril bici de Domeny al seu pas per davant l’església, i una part de la plaça de l’Om a Pont Major. Aquests indrets passaran a ser de titularitat municipal

Tornar