Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona impulsa un nou servei de senyalització intel·ligent per millorar l'experiència turística 

L’objectiu és transformar Girona en un territori intel·ligent pel que fa a la promoció i informació turística, millorant l'experiència de les persones visitants.

L’Ajuntament de Girona fa un pas més en la seva aposta per la digitalització i la innovació amb la contractació del subministrament de cartelleria i un servei de senyalització intel·ligent per a la ciutat. Aquest projecte, que inclou un xatbot basat en intel·ligència artificial, i que forma part el projecte Menja’t Girona, té com a objectiu transformar Girona en un territori intel·ligent pel que fa a la promoció i informació turística, millorant l'experiència de les persones visitants.

Amb aquest sistema, els i les turistes podran accedir a informació personalitzada sobre la ciutat en diversos idiomes (català, castellà, anglès, francès i italià, entre d’altres), gràcies a un assistent virtual impulsat per un model de llenguatge avançat (LLM). Aquest sistema permetrà actualitzar la informació sobre punts d'interès de Girona i atendre les preferències canviants de les persones visitants en temps real, contribuint a una oferta turística més eficaç i sostenible.

La vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Gemma Geis i Carreras, ha destacat que "amb aquest projecte, Girona avança en la seva transformació digital com a destinació turística, oferint a les persones visitants una experiència més personalitzada, immediata i accessible. A través de la senyalització intel·ligent i el xatbot, podem respondre millor a les necessitats canviants dels i les turistes i consolidar Girona com un referent tecnològic al sector turístic".

La contractació del servei s’ha tret a licitació amb un import de 23.563,16 euros (IVA inclòs), i forma part del projecte Menja’t Girona. Aquest sistema s’integrarà amb WhatsApp, per tal que les persones visitants obtinguin informació de manera immediata i accessible des dels seus dispositius mòbils. A més, el sistema captarà i transmetrà dades sobre l'ús de la plataforma, ajudant a optimitzar l'experiència turística i la sostenibilitat del model turístic de la ciutat.

Amb aquesta iniciativa, Girona es posiciona com una destinació turística moderna i tecnològica, reforçant la seva imatge com a referent en l’aplicació de tecnologies d'informació al sector turístic.

______________________
Aquesta acció s’emmarca dins de l'actuació 13 "Girona destinació turística intel·ligent" de l'eix 3 "Transició digital". El Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació “Menja’t Girona” s’emmarca dins la convocatòria extraordinària del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions (Exp. SED091/22/000001), finançada amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern espanyol, a través de fons europeus NextGenerationEU. En concret, el programa representa la submesura 2 del component 14 Inversió 1 (C14.I1), Transformació del model turístic cap a la sostenibilitat, del Pla de modernització i competitivitat del sector turístic.

Projecte finançat pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i per la Unió Europea - NextGenerationEU.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.