Programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office 2022
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
L’objectiu del programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office és afavorir la consolidació de trajectòries professionals de creadors i creadores emergents que es troben en vies de professionalització i que vulguin desenvolupar un projecte, o una fase d’un projecte, amb finalitat artística dins del marc d’un acompanyament audiovisual i cinematogràfic.
Data límit de justificació de la convocatòria 2021: 31 de desembre de 2022
Data límit de justificació de la convocatòria 2022: 30 de setembre de 2023.
Bases i convocatòria
Objecte
L’objecte d’aquestes bases és regular el programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office, consistent en beques destinades a fomentar la creació, la producció i l’exhibició de projectes artístics, i ajudes en espècie com la cessió d'espais i/o de recursos, i la contractació de serveis professionals especialitzats per a l’assessorament de les persones beneficiàries de l’ajuda.
Aquestes ajudes es dirigeixen a creadors i a creadores o productores emergents que vulguin desenvolupar un projecte, o una fase d’un projecte, amb finalitat artística dins del marc d’un acompanyament audiovisual i cinematogràfic.
El procés d’assessorament o mentoria professional d’aquest programa es portarà a terme a la ciutat de Girona.
Quantitat individualitzada de la subvenció
Es concediran dues beques de 5.000 € per les persones o empreses beneficiàries del programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office en concepte de manutenció pel temps de desenvolupament del projecte creatiu.
Així mateix, les persones o empreses beneficiàries també disposaran d’una aportació en espècie de 5.000 € que consistirà en la contractació d’assessoraments o mentories professionals especialitzades pel projecte i en la cessió d’espais de creació.
Bases al BOP núm. 119 del 22/06/2021
Bases en català
Bases en castellà
Convocatòria 2022 al BOP núm. 38 del 24/02/22
Convocatòria 2022 en català
Convocatòria 2022 en castellà
Sol·licitud
Persones beneficiàries
Poden optar a aquests ajuts:
- Persones físiques o jurídiques. En cas que la sol·licitud la presenti una persona diferent a la persona sol·licitant, caldrà acreditar degudament la representació.
- Agrupacions de persones físiques o jurídiques que, sense tenir personalitat jurídica, presentin projectes que compleixin amb els requisits exigits en aquestes bases.
En aquest cas, caldrà presentar la documentació de tots els membres de l’agrupació i el model d’acord per la presentació conjunta constar els compromisos assumits per cada membre de l’agrupació així com l’import de l’ajut aplicable a cadascuna de les persones. Igualment, caldrà que els membres de l’agrupació nomenin una persona representant que actuarà com a tal durant tot el procés.
En el cas que es concedeixi l’ajut, cada membre tindrà condició de beneficiari o beneficiària i, com a tal, haurà d’acreditar, a títol individual, el compliment dels requisits establerts en aquestes bases i els que es puguin establir a les convocatòries.
Termini de presentació de sol·licituds
El termini per a la presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació en el BOP de la convocatòria.
La convocatòria del 2022 estableix el termini de presentació de sol·licituds del 25 de febrer al 17 de març.
Forma de presentació
Les empreses, entitats i associacions hauran de presentar la instància, juntament amb la documentació annexa descrita al punt 14 de les bases específiques, obligatòriament per internet a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Les persones físiques, a més, podran presentar les sol·licituds de forma presencial a qualsevol de les Oficines d'Assistència en matèria de Registre (OAMR)
Documentació a presentar
La documentació que acredita aquests requisits i que cal presentar juntament amb la instància és la següent:
- Formulari de sol·licitud degudament omplert.
- Documentació de la persona física o jurídica sol·licitant: Còpia del DNI, NIE o passaport en cas de persones físiques. Les agrupacions de persones hauran de presentar la còpia del DNI, NIE o passaport de tots els seus membres. Còpia del NIF o targeta fiscal, estatuts de l’entitat i acreditació de la persona
representant en el cas de persones jurídiques. - Projecte audiovisual o cinematogràfic per la qual se sol·licita l’ajut del Programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office que haurà d’incloure, com a mínim, els següents apartats:
- Objectius a assolir a través de l’acompanyament artístic.
- Memòria detallada del projecte. Cal incloure:
- Storyline i sinopsis llarga.
- Estat del desenvolupament del projecte.
- Els guions, siguin originals o adaptats, hauran d’acompanyar-se d’una declaració responsable d’originalitat de l’obra i garantía d’autoria (i/o estar inscrits al Registre de la Propietat Intel·lectual. S’haurà d’aportar el corresponent certificat que ho demostri.)
- En el cas que el projecte seleccionat sigui l’adaptació d’una obra preexistent, la persona sol·licitant haurà d'acreditar que compta amb els drets necessaris per dur a terme l’adaptació i explotar-la comercialment.
- En cas que el projecte compti amb el suport d’un productor o productora i/o s’estigui cercant coproducció a Catalunya, s’haurà d’adjuntar un escrit on s’autoritzi a presentar el projecte al programa i acceptant les bases d’aquest.
- Pla d’actuació i calendari.
- Pressupost de despeses i pla de finançament del projecte o de la fase per la qual se sol·licita l’acompanyament.
- Trajectòria professional de la persona sol·licitant o empresa.
- Si s’escau: escaleta, esborrany del guió, guió tècnic, tractament argumental, visual o sonor, cv equip tècnic, proposta de càsting, pla de comunicació i difusió, etc.
Formulari
Instància
Resolució
Fases de la resolució
- Relació provisional de sol·licituds admeses i no admeses
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’estableix una fase de preavaluació en la qual es verificarà el compliment dels requisits necessaris per adquirir la condició de persona beneficiària. Aquesta fase només podrà afectar els requisits que siguin d’apreciació automàtica i que no requereixin de cap valoració.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases i a la convocatòria, la persona sol·licitant disposarà d’un termini màxim i improrrogable de deu 10 hàbils per l’esmena de defectes a partir de la publicació de la llista provisional de sol·licituds admeses i no admeses. La no correcció d’aquests defectes suposarà el tancament de l’expedient per desistiment, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses
Resolució que implica el tancament d’expedients de les sol·licituds no esmenades. - Proposta provisional de resolució (tenen 10 dies per presentar al·legacions)
El termini per presentar al·legacions a la proposta provisional de resolució serà de 10 dies hàbils a partir de fer-se pública. Un cop resoltes les al·legacions, es dictarà la resolució de la convocatòria - Resolució definitiva
Els beneficiaris dels ajuts disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l’acceptació de l’ajut i de les condicions en què s’ha atorgat.
Acceptació de l’ajut
Les entitats o empreses beneficiàries dels ajuts disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la data de fer-se pública la resolució definitiva de la convocatòria, per comunicar per registre d’entrada d’aquest ajuntament l’acceptació de l’ajut a través del model específic d’acceptació de la subvenció.
Pagament de la subvenció
Els ajuts concedits es faran efectius mitjançant pagament anticipat i prèvia acceptació de la subvenció, per un import màxim del 75% de l’import concedit.
El 25% restant es farà efectiu un cop acreditada la realització de l’objecte de la subvenció i presentada i verificada la justificació econòmica.
Els beneficiaris de la subvenció han de comunicar les seves dades bancàries per tal que l'Ajuntament de Girona pugui fer el pagament de les seves obligacions mitjançant transferència bancària.
Tràmit de presentació de documentació requerida i esmenes
Tràmit d'al·legacions a la proposta provisional de resolució
Tràmit d'acceptació de la subvenció
Comunicació de dades bancàries. Fitxa de creditors/res
e-Tauler
Resolució 2021
Resolució 2022
Justificació
Convocatòria 2022. Termini d’execució i justificació
El termini per l’execució dels projectes serà el 30 de juny de 2023 i la presentació de la justificació serà d’un termini màxim de tres mesos a partir de la finalització del període previst de l’execució de projectes, essent la data límit el 30 de setembre de 2023.
Convocatòria 2021. Termini d’execució i justificació
El termini per l’execució dels projectes serà el 30 de setembre de 2022 i la presentació de la justificació serà d’un termini màxim de tres mesos a partir de la finalització del període previst de l’execució de projectes, essent la data límit el 31 de desembre de 2022.
Tràmit i documentació
La justificació es formalitzarà mitjançant la presentació en el registre d’entrada de l’Ajuntament del formulari de comunicació de la justificació de subvencions, beques i/o ajuts de l’Ajuntament de Girona juntament amb la documentació següent:
- Memòria explicativa de l’impacte del Programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office en el seu desenvolupament artístic i professional.
- Resultat assolit a través del Programa d’acompanyament a projectes audiovisuals i cinematogràfics de la Girona Film Office.
- Material editat en motiu de l'activitat on hi ha de constar la col·laboració municipal en els termes que s’indiquin a les convocatòries.
Tràmit de justificació
Resolució de la convocatòria 2021
Convocatòria 2021