Notícies | Subvencions, beques i ajuts
El projecte “Brunissenda de Gironella i Blanca de Santaeugènia” guanya la 19a Beca Josep Pallach
Es tracta d’un treball que té per objectiu donar a conèixer els monestirs de Sant Daniel i de Sant Pere Galligants que ha estat proposat per La Pia Fundació Autònoma del Monestir de Sant Daniel
El projecte “Brunissenda de Gironella i Blanca de Santaeugènia”, presentat per La Pia Fundació Autònoma del Monestir de Sant Daniel, ha guanyat la 19a Beca Josep Pallach. El guardó consisteix en una aportació econòmica total de 6.000 euros: d’aquest import, 3.000 euros els aporta l’Ajuntament de Girona i s’hauran de destinar al desenvolupament del projecte, i els 3.000 euros restants els ofereix l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach de la Universitat de Girona (UdG) i s’adreçaran a l’edició digital del projecte.
“Brunissenda de Gironella i Blanca de Santaeugènia” té la voluntat d’aportar a la ciutadania el coneixement de dos monestirs mil·lenaris de Girona, el monestir de Sant Daniel i el monestir de Sant Pere de Galligants. Es tracta d’un recurs pedagògic en forma de projecte educatiu a partir d’una estreta col·laboració entre els àmbits formal i no formal de l’educació. El projecte és una eina que facilitarà coneixements de la ciutat i, més concretament, de ciències socials i d’història medieval.
L’Ajuntament de Girona i la UdG, a través de l’Institut de les Ciències de l’Educació Josep Pallach, convoquen la Beca Josep Pallach. Aquesta s’adreça tant a professorat, universitari i no universitari, com a entitats i associacions, i es convoca amb l’objectiu d’impulsar la dimensió educadora de la ciutat de Girona. Pretén promoure la formulació didàctica d’una proposta educativa, fonamentada en el coneixement de medi més proper a la ciutadania.
També vol afavorir la producció de materials didàctics en format digital, centrats en la ciutat de Girona i que siguin útils per a la comunitat educativa. Un altre objectiu és el de contribuir als recursos educatius de què disposa Girona, i, per últim, fomentar el treball cooperatiu per tal de promoure activitats, recursos i metodologies de caràcter innovador aplicables a tots els nivells educatius.