Subvencions per finançar activitats de les associacions d'hostaleria i restauració de Girona 2024
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Aquesta subvenció vol donar suport a les actuacions promogudes per les entitats representatives del sector de la hostaleria i la restauració del municipi envers el manteniment, consolidació, millora de l’oferta d’hostaleria i restauració, foment del teixit associatiu i dels serveis prestats a la ciutadania.
El termini per presentar sol·licituds és del 20 de setembre al 17 d'octubre de 2024 (ambdós inclosos).
Bases i convocatòria
Objecte de la convocatòria
L’objecte de la present convocatòria és finançar activitats realitzades per les entitats representatives en l’àmbit d’hostaleria i restauració que tinguin com a objecte el foment del sector, la dinamització i l’enfortiment de l’activitat turística, així com la promoció de la gastronomia local de qualitat, basada en cuina tradicional i d’avantguarda, de la ciutat de Girona.
Destinataris
Associacions d’hostaleria i restauració de Girona que volen portar a terme accions de dinamització del propi sector i que reuneixin els requisits següents:
- Ser una entitat privada sense afany de lucre en el sector de l’associacionisme d’hostaleria i restauració.
- Estar legalment constituïdes, disposar de seu social en el terme municipal de Girona, i tenir presència significativa a la ciutat, amb un mínim de 5 associats amb una activitat econòmica donada d’alta i amb la corresponent llicència municipal d’activitats que hauran de constar en adreces diferenciades. Tots els establiments associats s’han de trobar dins l’àmbit territorial de competència que contemplen els estatuts de l’associació.
- Estar inscrites al Registre General d’Entitats de l’Ajuntament de Girona i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social en el moment de formalitzar la sol·licitud de subvenció, així com estar al corrent amb les justificacions relatives a les subvencions sol·licitades anteriorment.
- No incórrer en les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Actuacions subvencionables
Es consideraran despeses subvencionables, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i s’efectuïn amb la finalitat i en el termini establert en aquestes Bases, com ara, les realitzades per a:
- La captació i fidelització de clientela.
- L’elaboració de campanyes de comunicació, d’elements de comunicació i de lloguer d’espais publicitaris a mitjans de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a l’elaboració i implementació de campanyes de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a la millora de la imatge interna i externa dels establiments associats.
- La formació i assessorament extern per a la millora de la professionalització dels associats/des.
- Sous i salaris per al pagament de professionals que portin a terme tasques de dinamització en el marc de les associacions.
- Les activitats d’animació per a la dinamització del sector de l'hostaleria i la restauració, inclosa la contractació d’activitats i els professionals que les porten a terme, el manteniment i lloguer d’equipaments i subministraments necessaris per dur-los a terme.
- Sufragar les despeses d’estructura i d’organització de la pròpia entitat tals com el lloguer de l’equipament on l’entitat du a terme la seva activitat, subministrament de llum, aigua i telefonia contractats per l’entitat beneficiària de la subvenció, entre d’altres.
Aprovació definitiva de les bases publicades a l'e-tauler
Bases al BOP núm. 139 del 18/07/2024
Bases en català
Bases en castellà
Extracte de la convocatòria al BOP núm. del 19/09/2024
Convocatòria 2024 en català
Convocatòria 2024 en castellà
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
Les entitats interessades hauran d’omplir degudament tots els camps de la d’instància 1613 de “Sol·licitud de subvenció per a les associacions d’hostaleria i restauració de Girona” i presentar-la a través de la Seu Electrònica mitjançant aquest enllaç.
Documentació
Juntament amb les sol·licituds caldrà presentar la documentació necessària per a poder puntuar els “Criteris per a la valoració de les sol·licituds” especificats en el punt 9è. Els criteris que no es puguin valorar per manca de documentació justificativa es valoraran amb zero punts.
Segons l’article 18.2 sobre el contingut mínim de les sol·licituds de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Girona, l’entitat o persona física sol·licitant haurà d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:
- Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa.
- Identificació de qui ha de ser la persona o entitat beneficiària (amb indicació del DNI o NIF).
- Memòria descriptiva del projecte pel qual se sol·licita la subvenció, en la que hi consti el programa anual d’actuacions previstes amb una descripció, objectius, calendarització i pressupost (pressupost individualitzat de cadascuna de les actuacions a realitzar).
IMPORTANT: El pressupost/cost de l’actuació que es presenti a la sol·licitud de subvenció serà el que s’haurà de justificar en la seva totalitat, en el cas d’atorgament de la subvenció.
- Especificació del nombre d’associats, quota anual que paguen i l’àmbit territorial de l’Associació (àrea determinada, barri o ciutat).
- Declaració del responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat.
- Pronunciament exprés de denegació o autorització del peticionari de la subvenció, si escau, perquè l’Ajuntament de Girona pugui obtenir dades de l’Agència Estatal d’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social relatives al compliment de les seves obligacions amb aquests dos organismes. En cas que no hi doni l’autorització, haurà d’adjuntar els certificats corresponents, emesos per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria de la Seguretat Social.
Termini per a la presentació de sol·licituds
El termini per presentar sol·licituds és del 20 de setembre al 17 d'octubre de 2024 (ambdós inclosos).
Rectificació de defectes o omissions en la documentació
En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al/a la sol·licitant, per tal que en el termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistit de la seva sol·licitud.
Tràmit de sol·licitud
Tràmit de presentació de documentació requerida i esmenes
Resolució i justificació
Acceptació de la subvenció
La subvenció s’entendrà tàcitament acceptada pel beneficiari pel transcurs d’un mes a partir de la recepció de l’acord de concessió, així com les condicions generals i específiques fixades per a la seva aplicació, sense que hagi manifestat expressament les seves objeccions.
Termini i forma de justificació
L’entitat haurà de presentar la justificació de la subvenció atorgada a la finalització del projecte i com a màxim el 31 de març de l’any següent al qual es va resoldre la convocatòria.
Aquesta justificació es presentarà pel/per la beneficiari/ària mitjançant el model normalitzat 1412 “Comunicació de la justificació de subvencions, beques i/o ajuts” de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
La justificació contindrà:
- La memòria descriptiva de les activitats finalment realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions que s’hagin pogut produir respecte a la memòria d’activitats i el pressupost presentats a la sol·licitud.
Tenir en compte el que s’especifica a l’article 4 de la present convocatòria en relació al que es consideren despeses subvencionables. - Memòria econòmica, justificativa del cost de l’activitat amb el contingut establert en l’article 75.2 RLGS. En la seva confecció s’hauran de tenir en compte els següents aspectes:
- S’haurà de justificar el cost íntegre del total de l’actuació (no només l’import de la subvenció atorgada per l’Ajuntament de Girona), d’acord amb el pressupost que consta a la sol·licitud de la subvenció presentada per l’entitat, amb la finalitat de poder comprovar que no s’ha produït un sobrefinançament.
- S’haurà d’indicar la relació de despeses i inversions de les activitats.
- Per a la correcta justificació caldrà que:
- La despesa correspongui a una activitat realitzada durant el període d’execució que s’indicarà a la convocatòria anual.
- Les dates de les factures presentades hauran de correspondre al període que s’indiqui a la convocatòria anual.
- La despesa hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del període de justificació, establert a la convocatòria anual, aportant el corresponent justificant de pagament. En cas de:
- Pagament mitjançant transferència bancària: el pagament de la despesa s’acreditarà aportant el comprovant de transferència bancària.
- Pagament en efectiu: el pagament de la despesa s’acreditarà aportant la factura, on s’haurà d’indicar que ha estat pagada així com la data efectiva del seu pagament.
- S’acceptaran factures, però no factures proforma o pressupostos.
- Ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat i la seva procedència.
- Adjuntar a la memòria descriptiva el recull de publicacions realitzades, a on es pugui apreciar amb claredat el logotip de l’Ajuntament de Girona i la frase “amb el suport de l’Ajuntament de Girona”.
- En virtut de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les persones jurídiques beneficiàries d’una subvenció superior als 10.000 € hauran de comunicar a l’Ajuntament de Girona, en el moment de l’acceptació de l’ajuda, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. El model a presentar a través de la Seu Electrònica és la “Declaració responsable en relació amb les remuneracions dels òrgans de direcció o administració”.
NOTA IMPORTANT a tenir en compte a l’hora d’omplir el compte justificatiu (Model 1412):
- En el quadre de “Certificat de finançament”, l’import que s’ha d’especificar a la casella de “Cost de l’actuació” ha de ser el cost íntegre del total de l’actuació i ha de coincidir amb l’import especificat a la casella de “Total finançament” i també amb la suma dels imports del quadre de “Relació de despeses”.
- Cal reflectir també l’import de la subvenció de l’Ajuntament de Girona, el fons propi, i si s’han demanat o obtingut altres ajudes per a la mateixa activitat, així com el seu import.
- Cal signar el model específic del compte justificatiu.
Tràmit de justificació