Subvencions per a les associacions de comerciants de Girona 2024
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
El desenvolupament de les polítiques comercials locals requereix de la participació activa del sector comercial i les seves entitats representatives, així com dels agents que actuen en els diferents àmbits del món local, tant públics com privats. En aquest sentit, es constitueixen com element cabdal en el desenvolupament comercial, les actuacions impulsades pel teixit associatiu del sector comercial i, en aquesta línia, esdevé convenient el suport a la creació, manteniment i consolidació del teixit associatiu comercial que permeti la implementació de projectes en l’àmbit del comerç urbà.
És per això que es considera oportú donar suport a les actuacions promogudes per les entitats representatives del sector comercial del municipi envers el manteniment, consolidació, millora de l’oferta comercial i foment del teixit associatiu i dels serveis prestats a la ciutadania en el marc de les línies generals dissenyades, conjuntament, per l’ens local.
Aprovació inicial de les noves bases reguladores publicades al BOP núm. 58 del 21/03/2024, actualment en període d'exposició pública a l'e-tauler.
Bases i convocatòria
Objecte de la convocatòria
L’objecte de la present convocatòria és finançar activitats realitzades per les entitats representatives del sector comercial que tinguin com a objectiu el foment de la dinamització i promoció del comerç integrat en el teixit urbà de Girona, d’interès econòmic i social general de la ciutat.
Destinataris
Associacions de Comerciants de Girona que volen portar a terme accions de dinamització comercial i que reuneixin els requisits següents:
- Ser una entitat privada sense afany de lucre en el sector de l’associacionisme comercial.
- Quedaran excloses les associacions de paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària, els gremis i qualsevol altra associació sectorial i veïnal.
- Estar legalment constituïdes, disposar de seu social en el terme municipal de Girona, i tenir presència significativa a la ciutat, amb un mínim de 5 associats amb una activitat econòmica donada d’alta en planta baixa i amb la corresponent llicència municipal d’activitats que hauran de constar en adreces diferenciades. Tots els establiments associats s’han de trobar dins l’àmbit territorial de competència que contemplen els estatuts de l’associació.
- Estar inscrites al Registre General d’Entitats de l’Ajuntament de Girona i estar al corrent
de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la
Seguretat Social en el moment de formalitzar la sol·licitud de subvenció, així com estar
al corrent amb les justificacions relatives a les subvencions sol·licitades anteriorment.
- No incórrer en les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Despeses subvencionables
Es consideraran despeses subvencionables, als efectes que preveu aquesta convocatòria, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i s’efectuïn amb la finalitat i en el termini establert al punt 2 de la present convocatòria, com ara, les realitzades per a:
- La captació i fidelització de clientela.
- L’elaboració de campanyes de comunicació, d’elements de comunicació i de lloguer d’espais publicitaris a mitjans de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a l’elaboració i implementació de campanyes de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a la millora de la imatge interna i externa dels establiments associats.
- La formació i assessorament extern per a la millora de la professionalització dels associats/des.
- Sous i salaris per al pagament de professionals que portin a terme tasques de dinamització comercial en el marc de les associacions.
- Les activitats d’animació per a la dinamització comercial, inclòs el manteniment i lloguer d’equipaments i subministraments per portar-los a terme.
- Sufragar les despeses d’estructura i organització de la pròpia entitat, tals com el lloguer de l’equipament a on l’entitat dur a terme la seva activitat, subministrament de llum, aigua i telefonia contractats per l’entitat beneficiària de la subvenció, entre d’altres.
Bases publicadas al BOP núm. 58 del 21/03/2024
Període d'informació pública de les bases a e-tauler
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds quedarà establert a la convocatòria anual corresponent.
Les entitats interessades hauran d’omplir degudament tots els camps de la instància específica de sol·licitud de subvenció que s’indicarà a la convocatòria i presentar-la a través de la Seu Electrònica mitjançant el tràmit electrònic específic i adjuntar la instància anterior.
Juntament amb les sol·licituds caldrà presentar la documentació necessària per a poder puntuar els “Criteris per a la valoració de les sol·licituds” especificats a les bases i convocatòria.
Documentació
- Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa.
- Identificació de qui ha de ser la persona o entitat beneficiària (amb indicació del DNI o NIF).
- Memòria descriptiva del projecte pel qual se sol·licita la subvenció, en la que hi consti el programa anual d’actuacions previstes amb una descripció, objectius, calendarització i pressupost (pressupost individualitzat de cadascuna de les actuacions a realitzar). El pressupost/cost de l’actuació que es presenti a la sol·licitud de subvenció serà el que s’haurà de justificar en la seva totalitat, en el cas d’atorgament de la subvenció.
- Especificació del número d’associats, quota anual que paguen i metres lineals que abasta l’àmbit territorial de l’Associació (s’especificarà únicament als carrers on constin establiments associats).
- Declaració del responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat.
- Pronunciament exprés de denegació o autorització del peticionari de la subvenció, si escau, perquè l’Ajuntament de Girona pugui obtenir dades de l’Agència Estatal d’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social relatives al compliment de les seves obligacions amb aquests dos organismes. En cas que no hi doni l’autorització, haurà d’adjuntar els certificats corresponents, emesos per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria de la Seguretat Social.
La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació d’aquestes bases i dels requisits i obligacions que s’hi recullen.
Tràmit de sol·licitud
Instància específica
Resolució i justificació
Acceptació de la subvenció
La subvenció s’entendrà tàcitament acceptada pel beneficiari pel transcurs d’un mes a partir de la recepció de l’acord de concessió, així com les condicions generals i específiques fixades per a la seva aplicació, sense que hagi manifestat expressament les seves objeccions.
Termini i forma de justificació
L’entitat haurà de presentar la justificació de la subvenció atorgada a la finalització del projecte i com a màxim el 31 de març de l’any següent al qual es va resoldre la convocatòria.
Aquesta justificació es presentarà pel/per la beneficiari/ària mitjançant el model normalitzat 1412 “Comunicació de la justificació de subvencions, beques i/o ajuts” de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
La justificació contindrà:
- La memòria descriptiva de les activitats finalment realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions que s’hagin pogut produir respecte a la memòria d’activitats i el pressupost presentats a la sol·licitud.
Tenir en compte el que s’especifica a l’article 4 de la present convocatòria en relació al que es consideren despeses subvencionables. - Memòria econòmica, justificativa del cost de l’activitat amb el contingut establert en l’article 75.2 RLGS. En la seva confecció s’hauran de tenir en compte els següents aspectes:
- S’haurà de justificar el cost íntegre del total de l’actuació (no només l’import de la subvenció atorgada per l’Ajuntament de Girona), d’acord amb el pressupost que consta a la sol·licitud de la subvenció presentada per l’entitat, amb la finalitat de poder comprovar que no s’ha produït un sobrefinançament.
- S’haurà d’indicar la relació de despeses i inversions de les activitats.
- Per a la correcta justificació caldrà que:
- La despesa correspongui a una activitat realitzada durant el període d’execució que s’indicarà a la convocatòria anual.
- Les dates de les factures presentades hauran de correspondre al període que s’indiqui a la convocatòria anual.
- La despesa hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del període de justificació, establert a la convocatòria anual, aportant el corresponent justificant de pagament. En cas de:
- Pagament mitjançant transferència bancària: el pagament de la despesa s’acreditarà aportant el comprovant de transferència bancària.
- Pagament en efectiu: el pagament de la despesa s’acreditarà aportant la factura, on s’haurà d’indicar que ha estat pagada així com la data efectiva del seu pagament.
- S’acceptaran factures, però no factures proforma o pressupostos.
- Ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat i la seva procedència.
- Adjuntar a la memòria descriptiva el recull de publicacions realitzades, a on es pugui apreciar amb claredat el logotip de l’Ajuntament de Girona i la frase “amb el suport de l’Ajuntament de Girona”.
- En virtut de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les persones jurídiques beneficiàries d’una subvenció superior als 10.000 € hauran de comunicar a l’Ajuntament de Girona, en el moment de l’acceptació de l’ajuda, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. El model a presentar a través de la Seu Electrònica és la “Declaració responsable en relació amb les remuneracions dels òrgans de direcció o administració”.
NOTA IMPORTANT a tenir en compte a l’hora d’omplir el compte justificatiu (Model 1412):
- En el quadre de “Certificat de finançament”, l’import que s’ha d’especificar a la casella de “Cost de l’actuació” ha de ser el cost íntegre del total de l’actuació i ha de coincidir amb l’import especificat a la casella de “Total finançament” i també amb la suma dels imports del quadre de “Relació de despeses”.
- Cal reflectir també l’import de la subvenció de l’Ajuntament de Girona, el fons propi, i si s’han demanat o obtingut altres ajudes per a la mateixa activitat, així com el seu import.
- Cal signar el model específic del compte justificatiu.
Tràmit de justificació