Subvencions per finançar activitats de les associacions d'hostaleria i restauració de Girona 2023
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Subvencions destinades a finançar activitats realitzades per les entitats representatives en l’àmbit d’hostaleria i restauració que tinguin com a objecte el foment del sector, la dinamització i l’enfortiment de l’activitat turística, així com la promoció de la gastronomia local de qualitat, basada en cuina tradicional i d’avantguarda, de la ciutat de Girona.
Termini de justificació: 31 de març de 2024.
Bases i convocatòria
Objecte de la convocatòria
L’objecte de la present convocatòria és finançar activitats realitzades per les entitats representatives en l’àmbit d’hostaleria i restauració que tinguin com a objecte el foment del sector, la dinamització i l’enfortiment de l’activitat turística, així com la promoció de la gastronomia local de qualitat, basada en cuina tradicional i d’avantguarda, de la ciutat de Girona.
Destinataris
Associacions d’hostaleria i restauració de Girona que porten a terme accions de dinamització del propi sector i que reuneixin els requisits establerts a les bases reguladores. Aquests són els següents:
- Ser una entitat privada sense afany de lucre en el sector de l’associacionisme d’hostaleria i restauració.
- Estar legalment constituïdes, disposar de seu social en el terme municipal de Girona, i tenir presència significativa a la ciutat, amb un mínim de 5 associats amb una activitat econòmica donada d’alta i amb la corresponent llicència municipal d’activitats que hauran de constar en adreces diferenciades. Tots els establiments associats s’han de trobar dins l’àmbit territorial de competència que contemplen els estatuts de l’associació.
- Estar inscrites al Registre General d’Entitats de l’Ajuntament de Girona i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social, així com restar al corrent amb les justificacions relatives a les subvencions sol·licitades anteriorment.
- No incórrer en les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
Actuacions subvencionables
Es consideraran despeses subvencionables, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i s’efectuïn amb la finalitat i en el termini establert en aquestes Bases, com ara, les realitzades per a:
- La captació i fidelització de clientela.
- L’elaboració de campanyes de comunicació, d’elements de comunicació i de lloguer d’espais publicitaris a mitjans de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a l’elaboració i implementació de campanyes de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a la millora de la imatge interna i externa dels establiments associats.
- La formació i assessorament extern per a la millora de la professionalització dels associats/des.
- Sous i salaris per al pagament de professionals que portin a terme tasques de dinamització en el marc de les associacions.
- Les activitats d’animació per a la dinamització del sector de l'hostaleria i la restauració, inclosa la contractació d’activitats i els professionals que les porten a terme, el manteniment i lloguer d’equipaments i subministraments necessaris per dur-los a terme.
- Sufragar les despeses d’estructura i d’organització de la pròpia entitat tals com el lloguer de l’equipament on l’entitat du a terme la seva activitat, subministrament de llum, aigua i telefonia contractats per l’entitat beneficiària de la subvenció, entre d’altres.
Bases en català. BOP núm. 58 del 24/03/2022
Bases en castellà
Convocatòria 2023 en català
Convocatòria 2032 en castellà
Extracte de la convocatòria al BOP núm. 28 del 09/02/2023
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
Les entitats interessades hauran d’omplir degudament tots els camps de la d’instància 1613 de “Sol·licitud de subvenció per a les associacions d’hostaleria i restauració de Girona” i presentar-la a través de la Seu Electrònica mitjançant aquest enllaç.
Documentació
Juntament amb les sol·licituds caldrà presentar la documentació necessària per a poder puntuar els “Criteris per a la valoració de les sol·licituds” especificats en el punt 9è. Els criteris que no es puguin valorar per manca de documentació justificativa es valoraran amb zero punts.
Segons l’article 18.2 sobre el contingut mínim de les sol·licituds de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Girona, l’entitat o persona física sol·licitant haurà d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:
- Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa.
- Identificació de qui ha de ser la persona o entitat beneficiària (amb indicació del DNI o NIF).
- Programa anual d’actuacions previstes per l’entitat, contemplant els apartats següents: detall de les accions previstes, calendari, objectius i pressupost individualitzat.
- Memòria descriptiva del projecte pel qual se sol·licita subvenció i quadre pressupostari desglossat (quadre pressupostari de les activitats per les que es demana la subvenció, desglossat per la tipologia de despeses i percentatge de cofinançament amb fons propis, en el cas que n’hi hagi).
IMPORTANT: El pressupost / cost de l’actuació que es presenti a la sol·licitud de subvenció serà el que s’haurà de justificar en la seva totalitat, en el cas d’atorgament de la subvenció.
- Indicació de si s’han demanat o obtingut altres ajudes per a la mateixa activitat, així com el seu import.
- Especificació del número d’associats, quota anual que paguen i l’àmbit territorial de l’Associació (àrea determinada, barri o ciutat).
- Declaració del responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
- Pronunciament exprés de denegació o autorització del peticionari de la subvenció, si escau, perquè l’Ajuntament de Girona pugui obtenir dades de l’Agència Estatal d’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social relatives al compliment de les seves obligacions amb aquests dos organismes. En cas que no hi doni l’autorització, haurà d’adjuntar els certificats corresponents, emesos per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria de la Seguretat Social.
Termini per a la presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà un cop hagin transcorregut 20 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació d’un extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Girona, a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). La convocatòria serà única.
Segons la convocatòria del 2023 el termini és del 10 de febrer al 9 de març.
Rectificació de defectes o omissions en la documentació
En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al/a la sol·licitant, per tal que en el termini de 10 dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistit de la seva sol·licitud.
Tràmit de sol·licitud
Tràmit de presentació de documentació requerida i esmenes
Resolució
Fases de la resolució
- Relació provisional de sol·licituds admeses i no admeses
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’estableix una fase de preavaluació en la qual es verificarà el compliment dels requisits necessaris per adquirir la condició de persona beneficiària. Aquesta fase només podrà afectar els requisits que siguin d’apreciació automàtica i que no requereixin de cap valoració.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases i a la convocatòria, la persona sol·licitant disposarà d’un termini màxim i improrrogable de deu 10 hàbils per l’esmena de defectes a partir de la publicació de la llista provisional de sol·licituds admeses i no admeses. La no correcció d’aquests defectes suposarà el tancament de l’expedient per desistiment, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses
Resolució que implica el tancament d’expedients de les sol·licituds no esmenades. - Proposta provisional de resolució (tenen 10 dies per presentar al·legacions)
El termini per presentar al·legacions a la proposta provisional de resolució serà de 10 dies hàbils a partir de fer-se pública. Un cop resoltes les al·legacions, es dictarà la resolució de la convocatòria - Resolució definitiva
Els beneficiaris dels ajuts disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l’acceptació de l’ajut i de les condicions en què s’ha atorgat.
Justificació
L’entitat haurà de presentar la justificació de la subvenció atorgada a la finalització del projecte i com a màxim el 31 de març de 2024.
Aquesta justificació es presentarà pel/per la beneficiari/ària mitjançant el model normalitzat 1412 “Comunicació de la justificació de subvencions, beques i/o ajuts” de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona, que podrà trobar en el següent enllaç, i contindrà:
- La memòria descriptiva de les activitats finalment realitzades per l’entitat, els resultats obtinguts i les desviacions que s’hagin pogut produir respecte a la memòria d’activitats i el pressupost presentats a la sol·licitud.
Tenir en compte el que s’especifica a l’article 4 de la present convocatòria en relació al que es consideren despeses subvencionables. - Memòria econòmica, justificativa del cost de l’activitat amb el contingut establert en l’article 75.2 RLGS. En la seva confecció s’hauran de tenir en compte els següents aspectes:
- S’haurà de justificar el cost íntegre del total de l’actuació (no només l’import de la subvenció atorgada per l’Ajuntament de Girona), d’acord amb el pressupost que consta a la sol·licitud de la subvenció presentada per l’entitat, amb la finalitat de poder comprovar que no s’ha produït un sobrefinançament.
- S’haurà d’indicar la relació de despeses i inversions de les activitats.
- Per a la correcta justificació caldrà que:
- La despesa correspongui a una activitat realitzada durant el període d’execució establert en el punt 2 de la present convocatòria (entre el 7 de gener de 2023 i el 6 de gener de 2024, ambdós inclosos).
- Les dates de les factures presentades estiguin compreses entre el 7 de gener de 2023 i el 31 de març de 2024 (ambdós inclosos).
- La despesa hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del període de justificació, establert al punt 14.1 de la present convocatòria, aportant els corresponents justificants de pagament.
- S’acceptaran factures però no factures proforma o pressupostos. - Ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat i la seva procedència.
NOTA IMPORTANT a tenir en compte a l’hora d’omplir el compte justificatiu (Model 1412):
- En el quadre de “Certificat de finançament”, l’import que s’ha d’especificar a la casella de “Cost de l’actuació” ha de ser el cost íntegre del total de l’actuació i ha de coincidir amb l’import especificat a la casella de “Total finançament” i també amb la suma dels imports del quadre de “Relació de despeses”.
- Cal reflectir també l’import de la subvenció de l’Ajuntament de Girona, el fons propi, i si s’han demanat o obtingut altres ajudes per a la mateixa activitat, així com el seu import.
- Cal signar el model específic del compte justificatiu.
- Adjuntar a la memòria descriptiva el recull de publicacions realitzades, a on es pugui apreciar amb claredat el logotip de l’Ajuntament de Girona i la frase “amb el suport de l’Ajuntament de Girona”.
- En virtut de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les persones jurídiques beneficiaries d’una subvenció superior als 10.000€ hauran de comunicar a l’Ajuntament de Girona, en el moment de l’acceptació de l’ajuda, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. El model a presentar a través de la Seu Electrònica és la “Declaració responsable en relació amb les remuneracions dels òrgans de direcció o administració”.
Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes per la legislació vigent de contractació pública en relació amb el contracte menor, l’entitat o persona beneficiària haurà d’acreditar la sol·licitud de com a mínim 3 ofertes a diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per l’obra, la prestació o el lliurament del bé, tret que per les característiques especials del contracte no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el realitzin, prestin o subministrin, o tret que la despesa s’hagi efectuat anteriorment a la subvenció.
Sempre que s’hagi acomplert la finalitat de la subvenció, no comportarà la reducció de la subvenció atorgada una desviació pressupostària inferior al 10% entre el pressupost acceptat que va servir de base per valorar-ne la concessió i el realment executat. A partir d’aquest límit es minorarà proporcionalment la subvenció aplicant sobre la quantitat concedida el mateix % de desviació.
Tràmit de justificació