Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Recomanacions en la compra de vehicles de segona mà

En la compravenda de vehicles de segona mà, el primer que hem de tenir en compte és si:

  • La compravenda ha estat entre una empresa i un particular.
  • La compravenda ha estat entre dos particulars (o entre dues empreses/professionals): Aquest supòsit no es considera una relació de consum, i per això els serveis públics de consum no podrem intervenir en cas de controvèrsia.

Vehicles de segona mà, recomanacions generals en tots els casos:

  • Verifiqueu que ha passat amb èxit les revisions d'ITV (Inspecció Tècnica de Vehicles).
  • IMPORTANT: Si teniu un mecànic de confiança, porteu-lo perquè el revisi.
  • Reviseu que no té cops i que no ha tingut cap accident greu.
  • Comproveu els kilòmetres que té, i si es pot comprovar l’historial de manteniment o registre de reparacions
  • Podeu sol·licitar a trànsit l’informe del vehicle que voleu comprar a la DGT i sabreu si hi ha alguna incidència o càrrega que afecti la transacció.
  • Segons els experts, el millor moment per a adquirir aquest tipus de vehicles és quan tenen una antiguitat de dos a cinc anys des de la primera matriculació, ja que és quan encara conserven les prestacions mecàniques òptimes.
  • Tingueu en compte que cada vegada més s'estan posant en pràctica mesures per evitar o restringir la circulació dels cotxes més contaminants (com les zones baixes emissions)
  • Valoreu el tipus de combustible, el cost que suposarà l’impost de circulació, l’impost pel nivell d’emissions de CO2, etc.

Recomanacions en cas de compravenda de cotxes de segona mà entre particulars:

  • En les transaccions entre particulars no hi ha garantia. Això no obstant, el venedor ha de respondre dels vicis ocults del vehicle que apareguin durant els primers 6 mesos des de la transmissió de la propietat.
  • Son vicis ocults: els que no estan a la vista; que el comprador no en té coneixement (no s’han informat ni consten al contracte de compravenda); i que no deriven d’un mal ús per part de l’adquirent.
  • Per reclamar el sanejament dels vicis ocults, el defecte ha de ser greu i preexistent a la venda, i correspon a l’adquirent demostrar-ho.
  • Els vicis ocults es regulen als articles 1484 a 1490 del Codi Civil espanyol.
  • Recomanem que us informeu al Servei d’Orientació Jurídica, per valorar la viabilitat de la reclamació via judicial, si és el cas.

Recomanacions en cas de compravenda de cotxes de segona mà entre una empresa i un particular:

  • A part de les recomanacions generals, cal revisar bé el contracte de compravenda i les condicions de la garantia.
  • En els productes de segona mà es pot pactar un termini de garantia inferior als tres anys genèrics, però en cap cas es podrà pactar un termini inferior a un any.

I recordeu, davant qualsevol controvèrsia

PAS 1 (requisit obligatori)
És imprescindible que primer reclameu a l’empresa amb la qual heu tingut el problema, per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d’incidència, etc.).

PAS 2
Si no rebeu resposta de l’empresa en el termini màxim d’un mes, o bé la resposta que us dona no la considereu satisfactòria, si viviu a Girona ciutat, ja podeu presentar la vostra reclamació a través del registre de la seu electrònica:
Tràmit sol·licitud de mediació de consum (tramitació en línia amb signatura electrònica) o venir a l’OMIC Oficina Municipal d’Informació de Consum a presentar-la i registrar-la.

Des de l’OMIC s’intentarà resoldre la vostra reclamació mitjançant una MEDIACIÓ

En cas que NO viviu a Girona ciutat, consulteu quina és l’oficina de consum que us correspon pel vostre municipi

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.