Header: Policia Municipal

Policia municipal

Policia Municipal de Girona

Policia Municipal de Girona

Cap de la policia:
Joan Jou Matamala

Adreça:
Oficines centrals
C. Bernat Bacià, 4
17001 - GIRONA

Comissaria de Can Burrassó
Barri de Santa Eugènia
C. Massana, 78
17006 - GIRONA

Telèfons:
092 
972 419 092 (des de fora de Girona)

Cita prèvia:
Cal demanar cita prèvia per a denúncies i gestions amb la policia municipal.

Web:
www.girona.cat/policia

Avisos i suggeriments:
Per avisos i suggeriments podeu utilitzar la Bústia d'Avisos de l'Ajuntament de Girona.

Xarxes: Policia municipal

Ruta de navegació

Guàrdies de barri | Policia Municipal

Guàrdies de barri

El guàrdia de barri és una figura consolidada en aquesta Policia Municipal, capdavantera en l’apropament al ciutadà. Actualment el grup el formen 14 agents que fan patrulles unipersonals, un per sector dels 13 en què està dividida la ciutat. 

La tasca diària del guàrdia de barri consisteix a fer patrullatge preventiu en el sector assignat. Aquest patrullatge, a diferència de la resta de patrulles de la Policia Municipal, està orientat a la proximitat i al contacte directe amb la ciutadania. La finalitat d’aquests contactes, establerts de forma sistemàtica amb els comerços i botigues de la zona, així com amb els ciutadans, serveixen perquè la policia es pugui anticipar als conflictes o problemes veïnals que alterin la pau ciutadana. Al mateix temps són un recurs molt necessari per a la policia ja que a partir dels informes que fan els guàrdies de barri els diferents departaments policials poden extreure informació molt valuosa per a la tasca policial.

L’agent de barri és qui rep habitualment les queixes del ciutadà, bé en el moment en què es produeix una trucada d’emergència, si està en el seu horari de servei, o bé a posteriori quan la queixa la reben altres patrulles operatives o el Centre de Coordinació Policial (CECOP).

Des de la Unitat de Relacions amb la Comunitat, s’observa que l’atenció personalitzada que es dóna a cada queixa complau molt al ciutadà ja que la percepció del propi conflicte és sovint tinguda per greu, o molt greu, per a la persona que la interposa. Per aquest motiu l’Ajuntament de Girona i la Policia Municipal donen tractament prioritari a l’atenció directa a la ciutadania així com al manteniment de contactes posteriors per mitjà dels quals s’informen i també de les gestions fetes així com el resultat d’aquestes.

Altra via d’entrada de queixes, suggeriments i informació en general, utilitzada pel guàrdia de barri és la relació directa de treball i complementarietat amb els agents cívics.