Header: Policia Municipal

Policia municipal

Policia Municipal de Girona

Policia Municipal de Girona

Cap de la policia:
Joan Jou Matamala

Adreça:
Oficines centrals
C. Bernat Bacià, 4
17001 - GIRONA

Comissaria de Can Burrassó
Barri de Santa Eugènia
C. Massana, 78
17006 - GIRONA

Telèfons:
092 
972 419 092 (des de fora de Girona)

Cita prèvia:
Cal demanar cita prèvia per a denúncies i gestions amb la policia municipal.

Web:
www.girona.cat/policia

Avisos i suggeriments:
Per avisos i suggeriments podeu utilitzar la Bústia d'Avisos de l'Ajuntament de Girona.

Xarxes: Policia municipal

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona impulsa un pla integral de Girona Est per millorar la convivència del sector

L’Ajuntament de Girona impulsa un pla integral de Girona Est per millorar la convivència del sector

L’objectiu és generar un marc de treball estable i permanent de forma coordinada amb diferents agents. L’estructura del pla es basarà en eixos de transformació en aspectes com la cohesió, la inclusió i la seguretat, la dinamització econòmica i l’ocupació, i la millora urbana i ambiental

Imatge de l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, durant l’atenció als mitjans de comunicació d’aquest matí.

L'Ajuntament de Girona ha impulsat un pla integral de Girona Est amb una temporalitat de 10 anys, del 2025 al 2035, per millorar la convivència als barris que integren aquest sector. Aquest instrument tindrà per objectiu generar un marc de treball estable i permanent, mitjançant la formalització d'una estructura que garanteixi la planificació estratègica, el treball transversal i la intervenció coordinada i efectiva dels diferents actors. Aquest matí, l'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, ha exposat les previsions del consistori pel que fa a aquest pla, així com les mesures que s'han dut a terme durant l'últim any per millorar la convivència al sector, després dels fets de Sant Joan del 2024.

"Volem que el Pla Integral de Girona Est sigui una eina per millorar les condicions dels barris de Girona Est, amb mesures que garanteixin la normalitat en el dia a dia del veïnat i també amb actuacions que connectin el sector amb el conjunt de la ciutat. Perquè això sigui possible caldrà aconseguir la participació del veïnat i les associacions, i sobretot que la resta d'administracions s'hi impliquin i hi aportin recursos", ha manifestat l'alcalde de Girona, Lluc Salellas Vilar.

Aquest 2025, l'Ajuntament de Girona ha incorporat una tècnica per coordinar el Pla Integral de Girona Est i fer-ne el seguiment. En aquests moments el consistori ja disposa d'un document marc del Pla, fet amb base a l'experiència de plans anteriors i de les aportacions fetes pels serveis municipals a partir del treball que ja s'està realitzant al territori i les necessitats detectades.

En les properes setmanes es faran reunions per presentar el document preliminar al veïnat, a les entitats que treballen al territori i a les diferents administracions a qui es vol implicar. Es preveu que durant la tardor es puguin concretar exactament la implicació i recursos que hi aportaran les diferents administracions, així com fer un treball participatiu als barris de Girona Est, amb l'objectiu de definir exactament les actuacions operatives i que el document final pugui aprovar-se a finals d'any. Així, la previsió de l'Ajuntament és que pla pugui començar-se a desplegar el 2026.

El Pla Integral de Girona Est ha de permetre combinar actuacions de millora immediates que tenen a veure amb el bon funcionament dels serveis i el desenvolupament normal de l'activitat diària als barris de Girona Est, amb actuacions d'abast més estratègic i que generin un impacte important al barri. L'estructura del pla es basarà en eixos de transformació, que al seu torn es desglossaran en objectius i mesures operatives, i que giraran al voltant d'aspectes com ara la cohesió, la inclusió i la seguretat, la dinamització econòmica i l'ocupació, així com la millora urbana i ambiental, entre d'altres.

Mesures realitzades

Durant aquest darrer any, s'han desenvolupat diferents mesures envers la seguretat de les instal·lacions elèctriques, la seguretat ciutadana i la neteja i la lluita contra l'incivisme. A més, s'han realitzat diferents actuacions de dinamització als barris de Girona Est a través dels equipaments municipals del sector i dels programes i projectes que s'hi desenvolupen de forma regular, que en alguns casos han comptat amb un increment pressupostari aquest 2025 per afrontar les noves necessitats i la voluntat d'una intervenció més efectiva.

En l'àmbit de la seguretat de les instal·lacions elèctriques dels immobles, a principis de 2024 es va crear una taula de treball per resoldre els problemes existents amb les principals administracions competents, cossos policials i operadors. En aquest sentit, s'està fent una tasca d'acompanyament a les comunitats de propietaris, especialment en determinats carrers de Font de la Pólvora, per a la regularització i millora de les instal·lacions elèctriques a partir del treball conjunt entre l'Ajuntament de Girona i l'Agència Catalana de l'Habitatge.

L'actuació té per objectiu garantir la seguretat i integritat de les persones residents del barri, atesa la precarietat en què es troben els comptadors de la llum. D'aquesta manera es vol evitar els talls perllongats en el temps del subministrament de la llum a escala de barri per part de la companyia subministradora per raons de seguretat. Cal destacar que està previst que en el marc del Pla Integral aquesta col·laboració amb l'Agència Catalana de l'Habitatge es pugui formalitzar i dotar-se de recursos.

Alhora s'ha reforçat la coordinació i les actuacions en matèria de seguretat ciutadana. S'han dut a terme dues sessions extraordinàries de la Junta Local de Seguretat Extraordinària per coordinar actuacions amb l'Ajuntament de Girona, la Generalitat i els cossos policials a Girona Est (27 de juny i 27 de març) i en la resta de juntes locals de seguretat que s'han dut a terme al llarg de l'any també s'ha tractat la qüestió. Paral·lelament, s'han fet dues taules de seguretat amb els veïns i veïnes per explicar la feina que s'està realitzant i s'ha creat una taula de coordinació entre la Policia Municipal i els Mossos d'Esquadra per fer seguiment de les actuacions que es porten a terme al barri i valorar la necessitat de fer-ne de noves.

Aquestes tasques de coordinació s'han traduït en un reforç de la presència policial per dur a terme les actuacions de manteniment habituals, així com activitat a Girona Est. Entre aquestes també s'hi inclou fer acompanyament per les inspeccions d'obres i activitats.

Paral·lelament, s'han dut a terme diverses neteges extraordinàries per retirar andròmines i voluminosos a la via i espais públics. Una de les més destacades va ser l'agost del 2024 quan es va netejar l'espai públic situat entre el carrer del Pruner i el torrent de la Font de la Pólvora (darrere de l'Escola Bressol Cavall Fort) i s'hi va tancar l'accés. També se'n va portar a terme una altra el dia 10 d'abril de 2025. A més, la Policia Municipal de Girona ha obert diligències policials per abocaments de residus a Girona Est en diferents ocasions i s'han fet operatius de retirada de cotxes abandonats.

Dispositiu de Sant Joan

Des de la setmana passada, la Policia Municipal de Girona ha reforçat el torn de nit per dur a terme més controls d'alcoholèmia, controls de fogueres i llançament de petards i per resoldre queixes sobre sorolls a tota la ciutat. Concretament, a Girona Est es durà a terme un dispositiu especial per Sant Joan que liderarà Mossos d'Esquadra, en coordinació amb la Policia Municipal.

Tornar