Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona millorarà la gestió del parc municipal d’habitatge social amb la incorporació de més personal

Aquesta setmana han començat a treballar dues persones més a l’Oficina Municipal d’Habitatge per fer seguiment de la situació social de les persones llogateres i per detectar necessitats de manteniment dels immobles

Imatge de la visita de la tinenta d’alcaldia Cristina Andreu Displas a l’OMH

L’Ajuntament de Girona millorarà la gestió del parc municipal d’habitatge amb la incorporació de més personal. Concretament, aquesta setmana han començat a treballar a l’Oficina Municipal d’Habitatge (OMH) dues integradores socials que faran tasques de seguiment dels immobles per tal de poder gestionar millor la situació social de les persones llogateres i alhora per detectar necessitats de manteniment dels mateixos pisos.

Aquest migdia, la tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana, Cristina Andreu Displàs, ha visitat l’oficina. “Durant els últims anys hem augmentat el parc municipal mitjançant la compra d'habitatges per tanteig i retracte. Amb la incorporació de dues integradores socials reforcem l'acompanyament a les llars que viuen al parc d'habitatge municipal, alhora que promovem un manteniment adequat dels habitatges. Malgrat l'esforç extraordinari de l'Ajuntament, l'increment de les situacions d'emergència habitacional requereixen un compromís major per part de la Generalitat que es tradueixi amb més recursos econòmics i humans”, ha destacat la tinenta d’alcaldia. 

L'Oficina Municipal d'Habitatge és l'instrument bàsic per al desplegament de polítiques d'habitatge a la ciutat, tant en relació amb la garantia del dret a l'habitatge com amb el manteniment i rehabilitació del parc existent. A banda de promoure l'augment del parc, des de l’OMH també es treballa per millorar-ne la gestió. Es tracta d’un punt que ara s’ha optat per reforçar, davant l'augment recent del parc fruit de la compra d'habitatges mitjançant el dret de tanteig i retracte. 

Actualment, el parc municipal d’habitatge social de l’Ajuntament està format per 197 pisos, entre els que té cedits i els que estan adscrits a l’OMH. En concret, el consistori disposa de 99 habitatges propietat de Vivendes de Girona i cedits a l'Ajuntament, 92 de propietat municipal i 6 habitatges de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya cedits a l'Ajuntament. 

Per tal de poder gestionar correctament el parc municipal d’habitatge social, el dilluns 4 de novembre es van incorporar dues persones més al servei com a integradores per fer un seguiment del parc. Això permetrà millorar en l’eficàcia dels plans de treball individualitzats de les persones que tenen dificultat en l’accés a l’habitatge. Es tracta d’unes tasques que anteriorment estaven delegades a SER.GI i que ara s’han integrat a l’estructura de l’Ajuntament. 

Rehabilitació edificis particulars

En l'àmbit de la rehabilitació dels edificis particulars, l'OMH destaca per la seva diligència en la gestió dels fons Next Generation. Fins ara l'OMH ha tramitat ajuts a la millora energètica de 109 habitatges, amb una mitjana de 3.000 euros per habitatge; i ha gestionat 16 expedients d'ajuts a la rehabilitació d'edificis per un valor total de quasi 4 milions d'euros.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.