Notícies
El Modern. Centre Audiovisual Digital presenta la programació per a la tardor de 2024
Destaca la presència de professionals del sector dels videojocs i l’audiovisual amb propostes dirigides a professionals i nous públics
El Modern. Centre Audiovisual Digital comença el segon semestre de 2024 amb novetats en la programació. Les propostes tenen com a objectiu consolidar l'equipament com a referent en l'àmbit dels videojocs, l'audiovisual i la cultura digital a Girona. Precisament, gran part de les propostes estan dirigides per professionals del sector dels videojocs i s'adrecen tant a professionals com a nous públics amb interès en aquest àmbit.
"El treball desenvolupat des d'El Modern està situant Girona com una ciutat cabdal a Catalunya del sector dels videojocs i la cultura digital", ha assegurat el vicealcalde i regidor de Cultura de l'Ajuntament de Girona, Quim Ayats Bartrina.
El dijous 2 de d'octubre, a les 18 h, tindrà lloc la primera ponència, "Indústria dels videojocs: Post mortem i consells per sobreviure-hi", a càrrec de l'actual sènior producer a Socialpoint Sílvia Quera, en la qual compartirà una anàlisi post mortem basada en la seva experiència en la creació de la seva pròpia empresa i en el llançament de Killsquad i United 1944 amb l'empresa Novarama, que comptava amb la inversió de Tencent i que va haver de tancar per l'actual crisi del sector.
La programació seguirà amb la ponència "Conceptes d'arquitectura en el disseny de nivells: Neva, GRIS i Endling", a càrrec de l'arquitecte de formació i level designer Óscar Crego, programada pel 17 d'octubre a les 18 h. En aquesta xerrada es posarà de manifest com els conceptes clàssics d'arquitectura tals com l'escala, el ritme, la geometria i la perspectiva s'empren en el disseny de nivells de videojocs, especialment en videojocs tant reeixits com GRIS (Nomada Studio) i Endling (Herobeat Studio) i Neva, el proper llançament de l'estudi barceloní Nomada Studio. Tres videojocs en els quals Crego ha participat en el desenvolupament.
A continuació, el 22 d'octubre a les 18 h, el compositor Aleix Ramon Vidal compartirà la seva experiència en la composició de música i bandes sonores per a videojocs en la xerrada que porta per títol "Com viure de la música fent bandes sonores per a videojocs". Al llarg de la sessió, Aleix Ramon compartirà la seva experiència, revelant com és realment la vida d'un compositor dedicat a aquest sector i les oportunitats que el món dels videojocs pot oferir a músics i músiques. Aquesta activitat compta amb la col·laboració de Faberllull Olot.
Durant la mateixa setmana, el dijous 24 a les 18 h, la supervisora de CGI, artista 3D i divulgadora, Ariadna Ollé intervindrà per apropar el món dels efectes visuals (VFX) al cinema i les sèries amb la ponència "Els efectes visuals al cinema i les sèries". Es podrà conèixer breument la història dels VFX; els processos que calen per dur-los a terme en una pel·lícula o sèrie, i quines són les diferències amb els efectes especials. Ollé ha treballat en grans produccions per Netflix i HBO.
El 14 de novembre hi haurà la xerrada "Publicar videojocs a Catalunya" a càrrec de José Antonio Andújar, editor i publisher de videojocs a Jandusoft, que donarà resposta a les preguntes: Quin és el paper d'un publisher? Quin és l'estat del sector de publishing indie a Catalunya? Què necessito per presentar el meu videojoc a un publisher? La ponència comptarà amb el representant d'una de les úniques editores de videojocs catalanes, la qual compta amb videojocs produïts a Catalunya, tals com els recents llançaments: Farlands, Abathor o Horror Tales: The beggar.
En l'àmbit cinematogràfic, el 12 de desembre a les 18 h, l'associació Birdie Num Num presentarà una xerrada introductòria al cinema experimental amb la projecció en 16mm de Jocs d'aigua. La ponència anirà a càrrec de Francisco Algarín, escriptor, cineasta, programador de cinema i fundador de la revista i l'editorial Lumière. D'altra banda, les pel·lícules que es projectaran dins d'aquest programa parteixen de l'aigua com a motiu, mostrant les diferents cronoatmosfèriques i la temporalitat que s'obre als canvis estacionals.
En l'àmbit de la formació, el 23 d'octubre s'iniciarà el taller "Vídeomapping amb aplicacions d'interactivitat" a càrrec d'Aleix Gorgorió i Guillem Fàbrega, de l'estudi creatiu gironí LighthinkLAB. Durant quatre sessions de dues hores (23 i 30 d'octubre i 6 i 13 de novembre), l'alumnat s'endinsarà en l'aprenentatge de les nocions bàsiques del software Resolume i descobriran quines són les possibles aplicacions d'interactivitat mitjançant perifèrics com teclats, arduinos, senyals midi o com emprar el protocol OSC, així com una breu introducció al software d'art generatiu Touch Designer. Properament, s'anunciarà la data d'obertura de les inscripcions.
Els dies 4, 5 i 7 de novembre es portarà a terme el taller “Filmar el so” amb la sonidista Eva Valiño, guanyadora de dos premis Goya i un premi Gaudí. Aquest taller de vuit hores repartides en tres sessions servirà per sentir, veure i reflexionar sobre diferents maneres de combinar les imatges i els sons en el cinema.