Notícies
Un total de 66 estudiants han participat aquest curs en el Projecte Rossinyol
Aquesta tarda, a les 17 h, l’Estació Espai Jove acull l’acte de cloenda del programa per al període 2023-2024
Un total de 66 estudiants han participat aquest curs escolar 2023-2024 en el Projecte Rossinyol de Girona. Es tracta d’un projecte de mentoria que té com a finalitat afavorir la inclusió i la integració social de l’alumnat que acaba d’arribar mitjançant l'ús de la llengua catalana i el coneixement de la ciutat. Es basa en el treball voluntari de l’alumnat universitari que fa de mentor o mentora i que acompanya al llarg de tot el curs a un alumne/a d’una escola o institut de Girona.
Aquesta tarda, a les 17 h, l’Estació Espai Jove acollirà l’acte de cloenda del programa, que està promogut per la Universitat de Girona (UdG) amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona i la Generalitat de Catalunya. La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Girona, Queralt Vila i Vergés, assistirà a l’acte juntament amb la vicerectora de la UdG, Sílvia Llach.
“Gràcies a la mentoria del projecte Rossinyol aconseguim ajudar els alumnes nouvinguts a la ciutat a integrar-se millor des d'un punt de vista lingüístic, social i cultural, alhora que afavorim el seu arrelament a Girona i al nostre país. Aquí tothom hi surt guanyant, és un procés d'aprenentatge mutu, ja que la persona mentora també n'aprèn molt del seu mentorat o mentorada: ens aproxima a realitats diferents, experiències de vida diferents, mirades diferents, que ens enriqueixen i ens fan créixer individualment i com a societat”, ha ressaltat la regidora Queralt Vila Vergés.
Enguany, hi han participat un total de 66 estudiants, dels quals 33 són universitaris i 33 són alumnes dels següents centres educatius de la ciutat: escoles Annexa - Joan Puigbert, Carme Auguet, Àgora, Josep Dalmau Carles, Santa Eugènia, Pericot, Cassià Costal, Taialà, Marta Mata, Montfalgars, i instituts Jaume Vicens Vives, Sobrequés, Narcís Xifra i Masmitjà, Montilivi, Carles Rahola, Ermessenda de Girona i Santa Eugènia. Durant set mesos han compartit vivències, han conegut noves cultures, han passejat per carrers desconeguts de la ciutat, han après a comunicar-se millor en català i han participat en activitats dels barris.
Al llarg d’aquests 15 anys d’experiència del Projecte Rossinyol, el professorat dels centres educatius participants valora positivament la iniciativa, ja que ha incidit en les trajectòries formatives i d’integració social i cultural de moltes persones joves nouvingudes a la ciutat. Podeu consultar més informació al web www.projecterossinyol.org.
Aquest projecte es desplega gràcies als compromisos i responsabilitats compartits entre la UdG, l’Ajuntament de Girona i la Generalitat de Catalunya, a través dels centres educatius participants. Les tres parelles de mentoria que s'han format entre l'alumnat de l'Institut Santa Eugènia i els estudiants universitaris de la UdG s'emmarquen dins de l'actuació de Mentoria Educativa del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.
Finançat per