Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Arts escèniques i educació es troben a l’Institut Santa Eugènia de Girona per potenciar el diàleg intercultural 

L’Ajuntament de Girona ha impulsat al centre educatiu el projecte Escoles Planter de l’Associació ConArte Internacional. La proposta acull gairebé 100 alumnes i prop de 60 docents.

Imatge del projecte a l'Institut Santa Eugènia

L’Ajuntament de Girona ha impulsat aquest curs 2021-2022 el projecte Escoles Planter a l’Institut Santa Eugènia amb l’objectiu de potenciar el diàleg intercultural a través de les arts escèniques i l’educació. La proposta, desenvolupada per l’Associació ConArte Internacional, connecta i enforteix els vincles entre educació i cultura en el territori. Centres educatius, equipaments culturals i artistes s’uneixen per fer de les arts una eina de democratització, cohesió i transformació social. Està previst que el projecte, que impulsen el Teatre Municipal i el Servei d’Educació del consistori, s’allargui durant tres cursos.   

Enguany, hi participa l’alumnat de 2n d’ESO amb l’acompanyament artístic de la creadora escènica Mercè Vila Godoy, que compta també amb la col·laboració de les artistes Glòria Sirvent i Neus Masó, i les docents Anna Cuenca i Maria Àngels Alsina. A més, s’ofereix al claustre una formació en l’àmbit de les pedagogies artístiques. En total el projecte acull gairebé 100 alumnes i prop de 60 docents.

“Durant aquest primer trimestre s’ha posat en valor els vincles emocionals a l’hora de conèixer-se i s’ha fomentat el treball en equip i la cohesió de grup. A través d’eines i metodologies artístiques s’ha treballat l’escolta, el respecte cap a l’altre i la confiança; aspectes que han culminat en una activitat de creació de guions radiofònics posant el focus en l’ús de la llengua catalana, assignatura en la qual s’inscriu la proposta”, ha assegurat el vicealcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats, que veu “imprescindible potenciar els vincles entre la cultura i l'educació”.

El projecte s’emmarca dins “Girona, Ciutat Educadora”, que entén l’educació com un procés al llarg de la vida i on tots els agents i equipaments de la ciutat tenen un paper en l’educació de la ciutadania; apostant per apropar les persones joves a la cultura de la ciutat. 

“Aquest projecte, que potencia el treball entre àrees, fomenta la creació d’oportunitats educatives, l’èxit escolar i la cohesió social a la ciutat. Alhora posa l’alumnat al centre i treballa des d’una perspectiva competencial, seguint les línies estratègiques del Servei d’Educació del consistori” ha afirmat per la seva banda el regidor d’Educació, Infància i Esports del consistori, Àdam Bertran.

Aquesta col·laboració té com a objectiu facilitar l’accés i promoure la participació i l’interès per la cultura, formant a l’alumnat en el gaudi de les arts escèniques i treballant la formació dels espectadors i espectadores del futur; incorporar les metodologies d’intervenció artística a les aules per contribuir a la innovació educativa, i implicar artistes i formadors del territori en la vessant artística dels espectacles. I, en definitiva, donar més oportunitats educatives a les persones joves de la ciutat per aconseguir més i millors resultats per l’èxit educatiu. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.