Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2025

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
Per contactar podeu utilitzar la Bústia d'Avisos i Suggeriments de l'Ajuntament de Girona.

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Reclamacions amb motiu de la gran apagada

Reclamacions amb motiu de la gran apagada

Recomanació: esperar a saber-ne la causa

En primer lloc, esperar

Abans de reclamar res, cal conèixer la causa.

Doncs en una fallada d’aquesta magnitud, podria ser que la causa no sigui imputable a l’empresa.

Per tant, per evitar frustracions o pèrdua de temps, no actuar en calent. No hi ha problema en presentar la reclamació, si s’escau, al cap d’una setmana, quinze dies o un mes.

Suposant que siguin causes imputables a l’empresa de subministrament elèctric

Es pot reclamar qualsevol dany que es pugui acreditar, imputar a l’empresa i que sigui resultat de la seva negligència (per això la importància de la causa de l’apagada).

És importantíssim, per tant, tenir guardats els tiquets del menjar durant un temps. Per això, si se’ls ha fet malbé menjar de la nevera o congelador, podran reclamar-ne el cost, acreditant-lo amb el corresponent tiquet. Per altres experiències en aquest tipus de reclamació pot haver-hi requisits addicionals com per exemple informar de les característiques dels aparells frigorífics (marca, model i capacitat).

Sense tiquet, factura o altra documentació la reclamació és possible que es compliqui.

Com reclamar?

PAS 1 (requisit obligatori)

És imprescindible que primer reclameu a l’empresa amb la qual heu tingut el problema, per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d’incidència, etc.).

PAS 2

Si no rebeu resposta de l’empresa en el termini màxim d’un mes, o bé la resposta que us dona no la considereu satisfactòria, si viviu a Girona ciutat, ja podeu presentar la vostra reclamació a través del registre de la seu electrònica o venir a l’OMIC Oficina Municipal d’Informació de Consum a presentar-la i registrar-la.

Pel que fa a altres tipus de danys, és més complicat. Però la base sempre és la mateixa: acreditar el dany i la relació de causalitat (que l’empresa en sigui responsable).

Tornar