Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2026

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
Per contactar podeu utilitzar la Bústia d'Avisos i Suggeriments de l'Ajuntament de Girona.

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

La iniciativa “En Joc” reprèn l’activitat aquest octubre amb la incorporació de l’Escola Bressol L’Olivera

La iniciativa “En Joc” reprèn l’activitat aquest octubre amb la incorporació de l’Escola Bressol L’Olivera

L’equipament substitueix l’Escola Bressol El Pont com a espai del programa, que també estrena un nou horari de 17.15 a 18.30 h

Fotografies de la iniciativa "En Joc".

La iniciativa municipal “En Joc, espais lúdics familiars” reprendrà l’activitat aquest octubre amb l’Escola Bressol L’Olivera com a nou espai del programa, en substitució de l’Escola Bressol El Pont. Amb aquesta incorporació, l’Ajuntament de Girona continua adaptant a les necessitats de la ciutadania la xarxa d’espais de joc i socialització adreçats a infants de 0 a 6 anys i les seves famílies.

El nou curs també comporta un canvi d’horari i una ampliació dels dies de servei. A partir del mes d’octubre, “En Joc” funcionarà de 17.15 a 18.30 h, en lloc de la franja de 17.30 a 18.45 h que s’oferia fins ara, i ampliarà la seva oferta setmanal amb nous dies d’obertura als diferents equipaments. D’aquesta manera, el programa facilita l’accés de les famílies als espais de joc i manté una franja de tarda adaptada a les necessitats dels infants petits i les seves famílies.

Pel que fa al nombre d’espais, aquest es manté i el servei continuarà funcionant en les tres escoles bressol municipals següents: La Devesa, que estarà disponible els dimarts, dimecres, dijous i divendres; El Tren, que funcionarà els dimarts i dijous, i L’Olivera, que es podrà gaudir els dimecres i divendres. Els espais lúdics funcionaran d’octubre a juny i romandran tancats durant els períodes de vacances escolars.

Fer ciutat també vol dir crear espais on els infants puguin jugar i les famílies trobar-se. Amb ‘En Joc’ obrim les escoles bressol municipals a les tardes i generem nous espais de convivència pensats per a les necessitats de la petita infància. Són espais que afavoreixen el joc lliure, les relacions entre infants i famílies i que contribueixen a fer una ciutat més amable i acollidora per a tothom. Una ciutat que cuida els seus infants és una ciutat que posa les persones al centre. Perquè darrere de cada estona de joc hi ha aprenentatges, vincles i noves relacions. I perquè generar aquests espais és també una manera de fer comunitat i millorar la vida a la nostra ciutat”, ha destacat la regidora d’Educació, de Participació i Atenció Ciutadana i de Centres Cívics de l’Ajuntament de Girona, Queralt Vila i Vergés.

Els espais “En Joc” estan pensats perquè els infants puguin jugar, explorar i relacionar-se amb altres infants en un entorn segur i adequat a les necessitats de la petita infància. Les famílies poden utilitzar els espais de manera lliure i gratuïta, i els infants han d’anar sempre acompanyats d’una persona adulta de referència, que n’és responsable durant l’estada.

La proposta també contribueix a enfortir els vincles entre les famílies i el teixit comunitari dels barris, oferint un punt de trobada més enllà de l’àmbit estrictament educatiu. En aquest sentit, les escoles bressol es converteixen durant unes hores a la tarda en equipaments oberts a les famílies i en espais que afavoreixen la convivència i la socialització.

A més, els espais disposen de condicions de confort tèrmic durant les diferents èpoques de l’any, de manera que poden actuar també com a refugis climàtics per a les famílies amb infants petits.

Amb la incorporació de L’Olivera, l’Ajuntament de Girona continua avançant en la consolidació d’una xarxa municipal d’espais lúdics per a la petita infància, que permet aprofitar els equipaments públics també fora de l’horari escolar i donar resposta a les necessitats de joc, socialització i acompanyament de les famílies.

Tornar