Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2026

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
Per contactar podeu utilitzar la Bústia d'Avisos i Suggeriments de l'Ajuntament de Girona.

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’escriptora Mar Bosch protagonitzarà la quarta edició de les “Fires en primera persona”

L’escriptora Mar Bosch protagonitzarà la quarta edició de les “Fires en primera persona”

La gironina compartirà els seus records i vivències de les Fires de Sant Narcís el dijous 22 d’octubre, al Saló de Plens de l’Ajuntament de Girona

Una imatge de la Mar Bosch (foto de © Laia Cantenys).

L'escriptora, periodista cultural i professora d'escriptura Mar Bosch Oliveras (Girona, 1981) serà la protagonista de la quarta edició de les "Fires en primera persona", una iniciativa de l'Ajuntament de Girona que, des del 2023, posa en valor les vivències i els records de la festa major de la ciutat a través de la mirada d'una persona vinculada a Girona.

L'acte tindrà lloc el dijous 22 d'octubre, a les 19.15 h, al Saló de Plens de l'Ajuntament de Girona, i servirà com a preàmbul de l'inici de les Fires de Sant Narcís. Durant la trobada, Mar Bosch compartirà amb el públic alguna de les seves experiències personals vinculades a les Fires, explicant com vivia la festa anys enrere i com la viu actualment.

Mar Bosch és escriptora, periodista cultural i professora d'escriptura. És llicenciada en Filosofia i està especialitzada en periodisme cultural per la Universitat de Girona.

Al llarg de la seva trajectòria literària ha estat reconeguda amb diversos guardons, entre els quals el XXXII Premi Just M. Casero de novel·la curta, l'any 2012, per Bedlam. Darrere les hores càlides; l'11è Premi Setè Cel de Salt; el 10è Premi Illa dels Llibres, i el Premi Joan Crexells de narrativa, l'any 2022. Entre la seva obra literària també cal destacar la novel·la juvenil El dia de l'esquerda i, en un registre diferent, el volum de divulgació històrica i patrimonial 1001 curiositats de Girona i el Gironès.

En l'àmbit periodístic, ha col·laborat de manera habitual amb diversos mitjans i publicacions. Actualment escriu una tribuna a El Punt Avui i col·labora amb el "Quadern" d'El País.

La seva activitat literària i periodística ha anat sempre acompanyada d'un fort vincle amb el teixit cultural gironí. Condueix clubs de lectura a diverses biblioteques de les comarques gironines i és cap d'estudis i professora de l'Aula d'Escriptura Vicenç Pagès Jordà de Girona. Actualment també és coordinadora de la Revista de Girona.

Quatre mirades a les Fires

Les "Fires en primera persona" es van posar en marxa l'any 2023 amb l'objectiu de donar veu a diferents personalitats de la ciutat perquè comparteixin els seus records i vivències de les Fires de Sant Narcís.

La primera edició va comptar amb el poeta, pintor, traductor i dramaturg Narcís Comadira i Moragriega. L'any 2024, la protagonista va ser la mestra i poeta Isabel Oliva i Prat, mentre que el 2025 l'acte va anar a càrrec de l'articulista, pessebrista i promotor cultural Jordi Dalmau i Corominas.

Amb Mar Bosch, la iniciativa arriba enguany a la quarta edició i continua construint, a través de diferents veus i generacions, un relat col·lectiu sobre la manera de viure i recordar les Fires de Sant Narcís.

Tornar