Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2026

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
Per contactar podeu utilitzar la Bústia d'Avisos i Suggeriments de l'Ajuntament de Girona.

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’alcalde de Girona participa a Pamplona en una jornada sobre ciutats històriques habitables

L’alcalde de Girona participa a Pamplona en una jornada sobre ciutats històriques habitables

Lluc Salellas i Vilar ha intervingut en un diàleg institucional per compartir experiències sobre els reptes dels centres històrics

Imatges de la jornada.

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, va participar ahir, dijous 8 d’octubre, a Pamplona-Iruña en la I Trobada entre Ciutats Històriques Habitables, una jornada que reuneix responsables polítics, equips tècnics i agents especialitzats per compartir experiències i eines al voltant de la regeneració dels centres històrics.

La trobada, que té lloc ahir i avui a la capital navarresa, aborda el repte comú de les ciutats amb centres històrics protegits: preservar-ne el patrimoni i, alhora, garantir que continuïn sent espais habitables, accessibles, assequibles, actius i socialment diversos.

En aquest marc, Lluc Salellas i Vilar va participar ahir al matí en el diàleg institucional “Com mantenir habitables els centres històrics en el segle XXI?”, juntament amb l’alcalde de Pamplona-Iruña, Joseba Asiron Sáez; el regidor d’Urbanisme, Habitatge i Ciutat Històrica de Santiago de Compostela, Iago Lestegás Tizón; i el regidor delegat del Model de Ciutat, Urbanisme, Habitatge, Neteja i Medi Ambient de Vitòria-Gasteiz, Borja Rodríguez Ramajo. La sessió ha estat presentada i moderada per Uxua Domblás Ibáñez, directora de Govern Estratègic, Urbanisme, Habitatge i Agenda 2030 de l’Ajuntament de Pamplona-Iruña.

Durant la jornada, les ciutats participants van compartir experiències i polítiques públiques relacionades amb la regeneració residencial, l’habitatge assequible, la rehabilitació del patrimoni, la millora de l’espai urbà i la transició energètica, amb l’objectiu de generar aprenentatges que puguin ser aplicables als diferents centres històrics.

En el cas de Girona, la participació de l’alcalde va permetre compartir la perspectiva de la ciutat en relació amb els reptes que afronta el Barri Vell i amb les polítiques municipals vinculades a la seva preservació i transformació, així com posar en comú experiències amb altres ciutats amb centres històrics protegits.

El programa de la trobada va inloure també una visita tècnica al centre històric de Pamplona-Iruña, amb un recorregut per diversos projectes que integren habitatge, rehabilitació, patrimoni i espai urbà. Entre les actuacions que es visitaran hi ha l’edifici Rozalejo, amb projectes de rehabilitació, reutilització i activació urbana, i l’entorn de Descalzos i una promoció d’habitatge de Pamplona Ciudad Habitable–Iruña Biziberritzen, S.A., centrada en la gestió patrimonial, l’habitatge assequible i la regeneració residencial.

La trobada té lloc amb motiu del 25è aniversari de Pamplona Ciudad Habitable–Iruña Biziberritzen, S.A. (PCH-IB) i de la presentació del Pla d’Habitatge i Regeneració Urbana del Casc Antic de Pamplona-Iruña 2025-2035.

Tornar