L’Ajuntament de Girona homenatja el moviment coral de la ciutat en el marc de les Fires de Sant Narcís

L’Ajuntament de Girona homenatja el moviment coral de la ciutat en el marc de les Fires de Sant Narcís
L’Ajuntament de Girona homenatja el moviment coral de la ciutat en el marc de les Fires de Sant Narcís
Els dies 28, 29 i 30 d’octubre es faran vuit cantades de diverses corals gironines que donen continuïtat al reconeixement iniciat amb el pregó de Fires
L’Ajuntament de Girona homenatja el moviment coral de la ciutat en el marc de les Fires de Sant Narcís d’aquest any amb una programació de cantades obertes a la ciutadania els dies 28, 29 i 30 d’octubre. La iniciativa vol reconèixer la trajectòria de les corals gironines i la seva contribució a la vida cultural i associativa de la ciutat, tot oferint a les formacions un espai dins la Festa Major per donar a conèixer la seva activitat i compartir el cant coral amb el públic.
La programació inclou sis actuacions repartides en tres dies a la plaça de Santa Susanna. En concret, les cantades començaran aquest dimecres 28 d’octubre, a les 19 h, amb l’actuació de Claudefaula. Dijous 29 d’octubre hi haurà dues actuacions: la coral de l’ADAC, a les 12.30 h, i Musicandis, a les 19 h. La programació tancarà divendres 30 d’octubre amb tres cantades més a la plaça de Santa Susanna: One Generation Music, a les 18.30 h; Gospelians, a les 19.45 h, i Cor Gospel Girona, a les 20.55 h.
A banda, dues corals actuaran en altres espais el dia 29 d’octubre, per Sant Narcís. El Cor Albéniz del Conservatori de Girona cantarà a les 17.30 h a la Catedral de Girona en el tradicional Concert de Sant Narcís; mentre que Heaven on Earth Gospel Choir ho farà a les 18.30 h a la cúpula d’activitats del Palau Firal, a la Fira de Mostres.
El pregó, a càrrec de quatre corals històriques
La iniciativa amplia el reconeixement que ja va tenir lloc durant el pregó de Fires, protagonitzat per quatre corals històriques de Girona: el Cor Maragall, la Capella Polifònica de Girona, el Cor Filharmonia i la Coral del GEiEG. Uns 180 cantaires van interpretar quatre peces des de l’escenari de la plaça del Vi, en un acte que va reivindicar el cant coral com a part de la identitat de la ciutat.
Amb aquesta programació, l’Ajuntament vol fer extensiu el reconeixement més enllà de les quatre formacions que van protagonitzar el pregó i donar cabuda a altres corals de la ciutat dins la Festa Major.


