Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2026

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
Per contactar podeu utilitzar la Bústia d'Avisos i Suggeriments de l'Ajuntament de Girona.

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

El Teatre Municipal de Girona acollirà el concert commemoratiu dels 50 anys de La Bressola

El Teatre Municipal de Girona acollirà el concert commemoratiu dels 50 anys de La Bressola

L’esdeveniment tindrà lloc el divendres 25 de setembre i reunirà una desena d’artistes d’arreu dels Països Catalans i alumnat de La Bressola. El concert presentarà el disc commemoratiu de l’efemèride, un projecte que recupera i actualitza el patrimoni musical de la Catalunya del Nord

El Teatre Municipal de Girona acollirà el pròxim divendres 25 de setembre, a les 19 h, el concert de presentació del disc commemoratiu dels 50 anys de La Bressola. L’esdeveniment reunirà una desena d’artistes d’arreu dels Països Catalans i alumnat dels centres educatius de l’entitat, en una celebració de la llengua i la cultura catalanes a través de la música.

El disc commemoratiu té com a objectiu recuperar, actualitzar i difondre el patrimoni musical de la Catalunya del Nord i fer-lo arribar a les noves generacions de la mà d’artistes actuals. El concert de Girona permetrà portar aquest projecte a l’escenari amb la participació de bona part dels músics que han format part de l’àlbum.

En concret, l’espectacle comptarà amb les actuacions de Pascal Comelade, Maria Hein, Ferran Palau, La Maria, Mar Pujol, Renaldo & Clara, Triquell, Agathe Catel, Maxime Cayuela, Julien Leone i Vittara. El concert comptarà també amb la participació d’alumnes de La Bressola, que posaran veu als cors de diverses peces.

El regidor d’Esports, Joventut i Ciutat Universitària i de Llengua Catalana de l’Ajuntament de Girona, Àdam Bertran i Martínez, ha destacat el seu compromís amb el projecte. “La Bressola és una iniciativa que m’estimo especialment per motius de consciència lingüística, de país, i també des de la vessant professional. Donar-hi suport no és només una opció, sinó que és la petita aportació que pot fer Girona perquè segueixi viu 50 anys més”, ha afirmat.

En aquest sentit, el regidor ha posat en valor especialment el model educatiu de l’entitat i la seva contribució a la normalització de la llengua catalana. “Des de la Regidoria de Llengua Catalana creiem en projectes com La Bressola, que des de l’educació fa 50 anys que fomenten la llengua en el seu propi territori, la Catalunya del Nord, ensenyant-la de manera immersiva i fomentant-ne l’ús en tots els àmbits de la vida social. Són un exemple a seguir, i cal exportar el model lingüístic de La Bressola arreu, per garantir que hi hagi una immersió real a tot el sistema educatiu dels Països Catalans”, ha assenyalat Bertran.

Cinquanta anys de La Bressola

La Bressola és una associació cultural creada l’any 1976 que promou una xarxa d’escoles associatives laiques amb immersió lingüística en català a la Catalunya del Nord. L’entitat treballa per recuperar i enfortir la llengua i la cultura catalanes i, actualment, més de 1.000 alumnes estudien als seus set centres d’educació infantil i primària i dos centres de secundària.

El concert de Girona és una de les principals cites de l’Any Bressola, que al llarg d’aquest 2026 ha impulsat una cinquantena d’activitats arreu dels territoris de parla catalana per commemorar els cinquanta anys de trajectòria de l’entitat.

L’esdeveniment compta amb el suport de l’Ajuntament de Girona, que se suma a la celebració de l’efemèride i reconeix la tasca pedagògica i cultural de La Bressola en favor de la llengua catalana.

Tornar