Header: Coronavirus

Coronavirus

Ruta de navegació

FAQ mesures per frenar Covid-19 a Girona sobre educació | Coronavirus

FAQ sobre educació

Els alumnes podran acabar el curs a les escoles?

Es permet la reobertura de centres i activitats presencials en l’àmbit no universitari, sense superar el 30% de l’aforament. De tota manera, serà per oferir suport a l'alumnat i a les famílies, no per fer classes. El curs 2019-20 finalitzarà de forma telemàtica. També reobriran les escoles bressol municipals amb limitació de places.  

Estan oberts els centres i laboratoris universitaris?

Està permesa l’obertura dels centres universitaris per a la desinfecció i condicionament dels centres i per dur a terme tasques administratives inajornables.  Està permesa l’obertura de laboratoris universitaris per dur a terme tasques d’investigació que li son pròpies.

Els meus fills podran seguir el curs escolar a distància si no tenim els mitjans necessaris?

L’Ajuntament de Girona està repartint material escolar als alumnes de la ciutat perquè puguin seguir a distància el tercer trimestre del curs. La distribució es farà de forma coordinada amb els centres educatius. El consistori també està facilitant suport logístic als centres educatius i treballant amb ells per millorar la connectivitat d’algunes zones de la ciutat per aconseguir que totes les famílies disposin d’equipaments informàtics per seguir el curs.

Els casals d’estiu segueixen en peu?

Sí. L’Ajuntament ha reduït un 25% el preu dels casals d’estiu i ha ampliat l’oferta d’activitats pel mes d’agost per adaptar el programa a la situació actual generada pel COVID-19. 

Veure totes les respostes

FAQ Beques menjador | Coronavirus

Preguntes freqüents sobre l’ús de les targetes moneder de les beques menjador

Tinc una targeta moneder de la beca menjador. Com funciona?

Pots resoldre totes les qüestions pràctiques sobre aquestes targetes a l’enllaç web.girona.cat/coronavirus. Hi trobaràs informació sobre el saldo, pagaments, terminis d’ús, recàrrega o incidències. 

Ja tinc la targeta. L’he d’activar?

No, la targeta ja ve activada i preparada per ser utilitzada.

Amb quin saldo ve carregada la targeta?

Les targetes venen carregades amb un saldo inicial de 40 €. En cas d’allargar-se el tancament dels centres, se us recarregarà automàticament a raó de 4 € per dia de tancament dels centres.

Quin import puc pagar amb la targeta?

L’import que tingueu disponible a cada moment, si es fa una compra superior donarà un error al datàfon.

Com puc saber el saldo que tinc disponible a la targeta?

Pots consultar el saldo i moviments de manera gratuïta a qualsevol caixer de CaixaBank i mitjançant la web www.moneytopay.com > Altres gestions de la meva targeta > Consulta de saldo i moviments.

Si l’import de la compra és superior al saldo disponible, què puc fer?

Demana a l’establiment que et fraccioni la compra en 2 pagaments, un del saldo disponible  que podràs pagar amb aquesta targeta i la resta la pots pagar amb metàl·lic o amb una altra targeta.

El datàfon m’ha demanat un PIN i no en tinc cap. Què he de fer?

Prem directament la tecla verda del datàfon i el pagament es validarà.

El datàfon em mostra un error: Codi Error 104. Què vol dir?

És un error de classificació de comerç, vol dir que no és un comerç d’alimentació i per tant no es pot procedir amb la compra.

Puc treure els diners del saldo a un caixer?

No, l’ús de les targetes és exclusivament per compres de productes bàsics a qualsevol establiment d’alimentació.

Fins quan puc utilitzar la targeta?

Les targetes tenen un període de caducitat d’un any, per tant, pots gastar el saldo durant tot aquest període.

Quan es faci la recàrrega, el saldo ha de ser 0?

No, el saldo és acumulable a les properes recàrregues que es facin.

He exhaurit el saldo de la targeta. La puc llençar?

No, es recarregarà automàticament quan es perllongui l’estat d’alarma. Us enviarem un SMS des del Consell avisant-vos de la nova recàrrega.

Tinc una incidència durant el pagament que no apareix a aquesta llista, què puc fer?

Truca a l’Atenció al Client de CaixaBank al 900 404 090. Quan et demani el DNI facilita el codi que apareix davant de la targeta i que comença per DE.

Veure totes les respostes