Ajuts al manteniment de l'ocupació "Girona Actua (+)"
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
L'Ajuntament de Girona destinarà un pressupost de 250.000 € dirigit als autònoms/es individuals i a les microempreses, entitats i autònoms/es que ocupen fins a 10 treballadors/ores per fer front a les conseqüències de la COVID-19.
Relació provisional de sol·licituds admeses i no admeses a la convocatòria Girona Actua (+) 2020.
L’esmena dels defectes s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, a comptar a partir de l’endemà de la data de publicació de la relació al e-tauler.
Bases i convocatòria
Objecte
Aquests ajuts tenen com a objectiu contribuir al manteniment de l’ocupació de totes aquelles activitats empresarials que s’han vist afectades per l’estat d’alarma decretat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
Es pretén, d’una banda, donar suport al teixit econòmic local per a la continuïtat de la seva activitat i, de l’altra, evitar l’entrada a l’atur de persones que, amb anterioritat a aquesta crisi sanitària, es trobaven en situació d’ocupació.
Destinataris/àries
Poden sol·licitar les subvencions a què fan referència aquestes bases empreses, professionals autònoms/es i entitats sense afany de lucre que compleixin els següents requisits:
Línia 1. Subvencions dirigides als autònoms/es individuals que no ocupen treballadors/ores
Persones treballadores autònomes que no ocupen treballadors/ores, que compleixin els següents requisits:
- Amb alta al Règim Especial de Treball Autònom (RETA), com a empresari/ària individual, amb anterioritat al dia 14 de març de 2020.
- Amb domicili fiscal al municipi de Girona amb anterioritat al dia 14 de març de 2020.
- Que siguin titulars de negocis que es trobin en alguna de les situacions següents:
- Que obligatòriament hagin hagut de romandre tancats a partir de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma.
- Que, tot i no estar obligats/des a tancar temporalment, han hagut de cessar l’activitat.
- Que hagin causat baixa temporal de l’activitat.
- Que hagin patit una disminució de la facturació de, com a mínim, un 50%, durant els mesos transcorreguts entre l’entrada en vigor de l’estat d’alarma i l’inici de la fase 0 de desescalada, respecte al mateix període de l’any 2019.
Serà imprescindible acreditar el manteniment de l’alta al RETA en el termini de 6 mesos posteriors a l’atorgament de l’ajut.
Línia 2. Subvencions dirigides a les microempreses, entitats i autònoms/es amb plantilles de fins a 10 treballadors/es
Microempreses, professionals autònoms/es i entitats sense afany de lucre que a data de 29 de febrer de 2020 comptessin amb una plantilla de fins a 10 treballadors/ores; amb domicili fiscal, delegació o centre de treball ubicat al municipi de Girona, i que es trobin en alguna de les següents situacions:
- Que hagin sol·licitat un ERTO per motiu de causa major, a partir del dia 14 de març de 2020, i que aquest s’hagi resolt favorablement.
- Que s’hagin vist obligades a aturar temporalment l’activitat, a partir de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma.
- Que, tot i no estar obligats/des a tancar temporalment, han hagut de cessar l’activitat.
- Que hagin patit una disminució de la facturació de, com a mínim, un 50%, durant els mesos transcorreguts entre l’entrada en vigor de l’estat d’alarma i l’inici de la fase 0 de desescalada, respecte al mateix període de l’any 2019.
Infografia informativa de la Línia 1
Infografia informativa de la Línia 2
Bases en català
Bases en castellà
Bases al BOP núm. 140 del 22-07-2020
Aprovació definitiva de les bases al BOP núm. 209 del 3-10-2020
Convocatòria 2020 al BOP núm. 232 del 2-12-2020
Convocatòria 2020 en català
Convocatòria 2020 en castellà
Sol·licitud
Requisits generals dels/de les sol·licitants
- Estar al corrent de les obligacions tributàries.
- Disposar d’un sistema d’organització i gestió de la prevenció de riscos laborals.
- Complir amb la normativa vigent pel que fa a gestió de subvencions, igualtat de tracte i oportunitats, assetjament per raó de sexe, finances públiques, ajuts de mínimis, i protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Girona.
- No haver amortitzat llocs de treball indefinits mitjançant acomiadaments declarats improcedents per l’autoritat competent durant els 3 mesos anteriors a l’inici del període subvencionable.
- No haver estat sancionada en matèria d’integració laboral de persones amb disminució, relacions laborals o seguretat i salut en el treball.
Termini de sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà del 7 al 20 de desembre de 2020.
Models de sol·licitud
Els models de sol·licitud que caldrà adjuntar al tràmit electrònic amb la documentació requerida son:
Tràmit de sol·licitud
Les entitats sol·licitants hauran de presentar la sol·licitud de subvenció, juntament amb la documentació requerida a la base 14 de les bases reguladores, telemàticament a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Girona (https://seu.girona.cat), mitjançant el tràmit específic habilitat a aquest efecte.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i esmenes
Fases de la resolució
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es farà pública, en el tauler d’anuncis municipal i en aquesta pàgina web, la relació provisional d’entitats admeses i de no admeses, amb indicació dels motius de la no admissió.
L’esmena dels defectes s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils i, en cas que no es faci dins d’aquest termini, equivaldrà al desistiment dels interessats, en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Transcorregut aquest termini, es dictarà resolució definitiva d’entitats admeses i excloses, per tots aquells expedients que no s’hagin esmenat correctament.
Règim de concessió
El règim de concessió és el de concurrència competitiva mitjançant convocatòria oberta. S’establirà un ordre de valoració de les sol·licituds, en funció dels criteris de puntuació establerts a la base 8 de les bases reguladores.
Acceptació de l’ajut
D’acord amb la base 18 de les bases reguladores la presentació de la sol·licitud de l’ajut pressuposa la seva acceptació. En cas contrari, una vegada notificada la resolució d’atorgament, el beneficiari/ària pot renunciar a l'ajut.
Pagament de la subvenció
Els ajuts concedits es faran efectius mitjançant pagament anticipat, per un import del 90% de l’import concedit. El 10% restant es farà efectiu un cop acreditada la realització de l’objecte de la subvenció i presentada i verificada la justificació econòmica.
Els beneficiaris de la subvenció han de comunicar les seves dades bancàries per tal que l'Ajuntament de Girona pugui fer el pagament de les seves obligacions mitjançant transferència bancària.
e-tauler
Presentació d'esmenes o documentació requerida
Comunicació de dades bancàries
Justificació
Termini de justificació
Els terminis per aportar la documentació justificativa, requerida a la base 24 de les bases reguladores són els següents:
- Línia 1
Termini de 2 mesos a comptar a partir de la data de la resolució d’atorgament de la subvenció. - Línia 2
Termini de 2 mesos des de la data de finalització del període subvencionable. En cas de baixa definitiva de la persona contractada durant el període subvencionable, el termini de 2 mesos es comptarà a partir de la data de baixa a la Seguretat Social.
En el cas que aquests terminis s’hagin exhaurit amb anterioritat a la resolució d’atorgament de la subvenció, el termini per a la justificació serà de 2 mesos a partir de la data de notificació d’aquesta resolució.