Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L'Ajuntament de Girona rep 456.000 € per impulsar la contractació de 52 persones en situació d'atur

Part dels recursos es destinaran a la creació d'un grup de manteniment i neteja de la zona de les Pedreres, afectada per l'incendi del passat mes de juliol.

L’Ajuntament de Girona contractarà entre els mesos de novembre i desembre d’aquest any, 52 persones en situació d’atur per desenvolupar treballs d’interès públic i caràcter social. Els contractes tindran una durada de 6 mesos i el Servei d’Ocupació de Catalunya ha prioritzat com a col·lectius destinataris d’una banda, les persones aturades majors de 45 anys que hagin esgotat la prestació o subsidi per desocupació, i de l’altra, les persones beneficiàries de la renda mínima d’inserció.

"Des de l’Ajuntament de Girona hem planificat actuacions que permetran incentivar especialment la contractació de persones en situació de vulnerabilitat, afavorint-ne la seva capacitat d’inserció laboral i millorant l’experiència professional", segons explica la tinenta d’alcalde i regidora de Promoció i Ocupació, Glòria Plana. En aquest sentit, l’Ajuntament de Girona ha previst un total de 9 actuacions per promoure la contractació d’aquestes persones:

Manteniment i neteja de la zona de les Pedreres, afectada per l’incendi produït el passat mes de juliol. Aquestes tasques de prevenció d’incendis forestals, reduiran el risc d’incendi i facilitaran els treballs dels serveis d’emergència i extinció. En aquesta actuació s’ha prioritzat la contractació de veïns de la zona que complissin amb els requisits exigits.

Arranjament d’espais públics i millora de l’entorn urbà, per garantir que els espais de relació quotidiana siguin més accessibles i segurs.

Condicionament i rehabilitació d’equipaments municipals, per tal d’incidir en la qualitat de l’atenció al ciutadà.

Creació d’un inventari comercial i de serveis, per potenciar la continuïtat comercial mitjançant l'ordenació d'usos en plantes baixes i a través de tots els elements de disseny urbà disponibles.

Reforç de la plantilla actual d’agents cívics, amb l’objectiu d’augmentar el primer nivell de la seguretat ciutadana i comptar amb la presència d’aquesta figura als espais públics més concorreguts dels barris, a les escoles, en campanyes de civisme i educació, en els dispositius de seguretat d’esdeveniments esportius i culturals que organitza la ciutat o per demanda de molèsties i/o conflictes en espais públics.

Gestió de les plantes adventícies al sector est, per minimitzar l’aparició de vegetació adventícia a la zona.

Anàlisi d’influència dels principals eixos comercials de la ciutat, amb l’objectiu de centralitzar, unificar i actualitzar la informació sobre aquests espais de manera que permetin la planificació polítiques d’acció i dinamització comercial.

Suport a l’ordenació de l’espai públic, d’una banda, pel compliment de la normativa sectorial establerta, informant de les activitats que es poden dur a terme, les condicions i els horaris, i de l’altra, per tal de garantir les condicions mínimes establertes per l'accessibilitat, disminuir el desordre de l’espai públic i els comportaments i/o actituds incíviques que poden acabar generant molèsties a la ciutadania.

Suport logístic al Centre de Distribució d’Aliments, per consolidar i ordenar el servei en el nou espai amb la màxima brevetat de temps. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.