Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

Girona es consolida com a capital musical de Catalunya

Les Fires de Sant Narcís i l'auditori de Girona presenten una de les millors dades pel que fa a nombre d'assistents a Catalunya

L’Anuari de la Música Catalana 2015 ha revelat les principals dades de la música a casa nostra. La ciutat de Girona destaca en el sector musical per ser un dels pocs indrets on el públic, el volum de negoci i la programació creix respecte de l’any anterior. Les Fires de Sant Narcís, Premi ARC 2014 a la Millor Programació de Festa Major de Catalunya, se situa com el tercer festival del país amb major nombre d’espectadors (120.000) amb un increment del 9,1%. Aquesta dada el situa just darrere de les Festes de la Mercè i el Primavera Sound.

D’altra banda, l’Auditori de Girona, Premi ARC 2013 a la Millor Programació d’Auditoris de Catalunya, se situa en vuitena posició en nombre d’espectadors (71.586) amb un increment del 14,3%. Amb 140 concerts programats el 2014, que representa un increment del 19,7%), se situa en setena posició en nombre d’espectacles programats al país.

El segell «Ciutat de Festivals» ha garantit que a Girona es pugui gaudir d’una programació estable al llarg de l’any, amb plena combinació entre l’espai obert i les sales de concerts, assequible per a totes les butxaques i en formats tant de petit com de gran format. A aquest fet s’hi ha de sumar que s’ha procurat establir un sistema equilibrat entre grans artistes, novells, emergents, nacionals i internacionals, promocionant la creació artística i creant esdeveniments únics, fet que ha permès obrir un ampli mercat, crear experiències noves a un públic cada vegada més exigent i no tancar-se només a concerts de gran format que tenen un públic molt específic.

Així mateix, els usuaris culturals a la ciutat de Girona han augmentat un 56% en els darrers 4 anys, situant-se el 2014 en 1.161.370 persones (*). Aquest fet respon a l’estratègia del govern municipal, que ha situat la cultura com a nou motor econòmic i pol d’atracció d’un turisme cultural de qualitat que reverteix en benefici de tota la ciutat.

El Club Girona Cultura ha universalitzat la cultura gironina, trencat les velles barreres territorials, permetent que qualsevol persona, visqui on visqui, pugui fer-se’n soci i gaudir dels avantatges quan visita la ciutat. Així mateix, amb el Club Girona Cultura s’ha permès oferir grans avantatges, descomptes, espectacles exclusius i fins i tot gaudir de descomptes en d’altres festivals referents al nostre territori, com el Festival de Cap Roig o el Festival de Peralada.

Nota (*): informació extreta de la Memòria de Promoció i Ocupació 2014 de l’Ajuntament de Girona.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 198 resultats.