Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Inspeccions i revisions del gas

La normativa (Reial decret 984/2015) obliga a revisar cada 5 anys la instal·lació i els equips de gas de cada habitatge

En el Real Decret 984/2015, de 30 d’octubre pel qual es regula el mercat organitzat de gas i l’accés de tercers a les instal·lacions del sistema de gas natural, en la seva Disposició addicional primera s’estableix la inspecció periòdica de les instal·lacions, i d’aquesta normativa se’n desprèn:

L’empresa distribuïdora de gas a Catalunya és NEDGIA, i en cas de tenir subministrament de gas a casa, és obligatori passar-ne la inspecció periòdica cada 5 anys: Inspecció de la instal·lació receptora individual (IRI), que consisteix en la revisió del gas dins de l’habitatge.

Fase de comunicació i inspecció periòdica del gas

NEDGIA haurà de comunicar als seus usuaris, amb una antelació de 3 mesos, la necessitat de fer la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas, aquesta comunicació es fa de manera individual: https://www.nedgia.es/ca/clients/inspeccio-periodica/ 

  • El titular pot escollir si farà la inspecció a través de Nedgia (empresa distribuïdora) o bé contracta un instal·lador autoritzat. Si el titular no comunica la voluntat de contractar un altre instal·lador i no en remet el certificat d’inspecció, Nedgia farà la inspecció de la instal·lació. Comunicarà la data i rang horari de 3 hores previstos per fer la inspecció, amb una antelació mínima de 5 dies. Habitualment pengen un cartell a cada finca amb tota la informació.
  • Si es fa la inspecció amb Nedgia, en el moment de la inspecció no cal fer cap pagament al tècnic, doncs el cost de la inspecció serà facturat a través de la factura del subministrament del gas (emesa per l’empresa comercialitzadora).

El personal que fa la inspecció ha d’estar degudament acreditat i identificat. En cas de dubte trucar al 900 100 252 (telèfon atenció al client de Nedgia).

Si el dia de la inspecció no troben ningú al domicili, caldrà contactar amb Nedgia per a programar una nova visita.

Què passa si no es fa la inspecció?

Nedgia ho comunicarà a l’organisme competent de la comunitat autònoma i podrà tallar el subministrament de gas, per motius de seguretat.
Més informació

NOTA: És important no confondre la inspecció de la instal·lació del gas, que cal fer cada cinc anys i es paga a través de la factura del subministrament, amb la revisió de la caldera de gas. Aquesta revisió (que es limita únicament a la caldera) no l’efectua l’empresa distribuïdora, i cal fer-la obligatòriament cada 2 anys, com a mínim. Podeu contractar-la amb qualsevol instal·lador inscrit al RASIC amb l’habilitació en “instal·lacions tèrmiques en edificis”: https://empresa.gencat.cat/ca/treb_ambits_actuacio/seguretat-industrial/consulta-rasic.html
Tingueu en compte que respecte la revisió de la caldera els preus són lliures, pel que convé informar-vos abans. Així mateix, la revisió sol estar inclosa en els serveis de manteniment de la caldera.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.