Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

El cablejat i les caixes de les telefonies a les façanes

Un embolic difícil de desfer

Tothom ha vist que en moltes façanes hi ha un munt de cables de telefonia, i més d’una caixa; tot plegat posat amb més o menys destresa, i que en moltes ocasions resulta antiestètic i provoca sensació de deixadesa.

Aquesta situació provoca indefensió i impotència als propietaris de les façanes, perquè realment és costós emprendre qualsevol acció per fer esmenar, o retirar la instal·lació.

Tot i que ens arriben algunes consultes sobre aquest tema a l’Oficina Municipal d’Informació de Consum, informem ja en aquest punt que NO ES TRACTA D’UNA QÜESTIÓ PRÒPIAMENT DE CONSUM, encara que sigui una empresa qui ha instal·lat la caixa, no ho ha fet en el marc d’una relació de consum ni d’un contracte d’una altra naturalesa.

Malgrat aquest aclariment, intentarem posar en ordre la informació que tenim:

Actualment, és possible instal·lar aquestes caixes de telecomunicacions en façanes sempre que no hi hagi una “alternativa econòmicament eficient i tècnicament viable que quedi justificada” (el que sol excloure, per exemple, el soterrament, per costós). Excepte en el cas indicat, no és possible negar-se a la instal·lació, tot i que l’operador té el deure d’avisar a la propietat amb mínim un mes d’antelació sobre l’actuació que durà a terme.

Tanmateix, l’incompliment d’aquest requisit no impedeix fer la instal·lació. En tot cas, us habilitarà a exigir-ne la instal·lació d’una forma més adequada, si escau, o una indemnització.

Tal com informen des del ministeri competent, qualsevol conflicte al respecte únicament es pot resoldre a través de la jurisdicció civil (jutjats).

En cas de tenir assegurança de la llar, es pot consultar què cobreix la cobertura de defensa jurídica (o un nom equivalent), segurament es permetrà fer una consulta amb un/a advocat/da especialitzat/da, que podrà assessorar amb major precisió.

Si no hi ha aquesta possibilitat, es pot plantejar la consulta al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ).

Així mateix, i amb la finalitat d’ampliar la informació, vegeu l’apartat de preguntes freqüents del web publicades per la Dirección General de Telecomunicaciones y Ordenación de los Servicios de Comunicación Audiovisual (apartat “Tramos finales de redes de fibra óptica”).

I la nota sobre l’article 55 de la Ley general de Telecomunicaciones.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.