Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Què puc fer si em perden la maleta a l’aeroport? Què puc reclamar en cas de retard d’un vol? 

L'Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC) us informa de les condicions per a les reclamacions relacionades amb el transport aeri.

EN CAS DE PÈRDUA DE MALETA/EQUIPATGE

  • Recordeu emplenar sempre el PIR (Informe d’Irregularitat d’Equipatge) abans de marxar de l’aeroport. Sense aquest document s’entendrà que l’equipatge ha estat lliurat al passatger en condicions òptimes i la vostra reclamació no serà acceptada per la companyia. 
  • A banda d’aquest tràmit, també heu de presentar una reclamació a la companyia aèria segons aquests terminis: 
    • En cas de dany, dins els 7 dies posteriors a la recepció de l’equipatge danyat.
    • En cas de retard, dins dels 21 dies posteriors al lliurament de l’equipatge.
    • En cas de pèrdua, dins els 21 dies posteriors a la data en què es consideri perdut.
    Conserveu tots els tiquets de compra dels articles imprescindibles que hàgiu hagut de comprar com a conseqüència del retard o la pèrdua de l’equipatge.
  • Pel que fa a les compensacions en cas de destrucció, pèrdua, dany o retard d'equipatge, la responsabilitat de la companyia queda limitada a un màxim de 1.288 DEG (Dret Especial de Gir), quantia que equival a 1.600 euros aproximadament (els DEG són una moneda artificial que permet la conversió a monedes d'arreu del món). Aquest import podria ser superior si abans de volar havíeu fet una declaració de valor especial d'equipatge, opció recomanable en cas que transporteu articles valuosos.
  • Pel que fa als possibles danys en l'equipatge de cabina (no facturat), la companyia només en respon si són responsabilitat seva. No us oblideu de revisar bé el vostre compartiment abans de sortir de l’avió.

RETARDS DE VOLS

  • En cas de retard en la sortida del vol, demaneu informació a la companyia aèria (o a l'empresa on hàgiu reservat el vol) per saber-ne la durada i valorar possibles alternatives.
  • Si teniu connexió amb algun altre vol, contacteu amb la companyia per mirar de trobar una solució.
  • Si heu fet la reserva a través d’una agència de viatges o plataforma digital, també us poden ajudar a trobar rutes alternatives.
  • Recordeu que els retards sempre fan referència a l’hora d’arribada a destí.
  • Compensacions:
    • En retards a partir de 2 hores, us han de donar gratuïtament menjar i begudes suficients i, si calgués, sistemes de comunicació.
    • Si el vol surt l'endemà o dies més tard, teniu dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos).
    • Si arribeu al destí final amb 3 hores de retard o més, teniu dret a una compensació econòmica d'entre 250 i 600 €, en funció de la distància del vol –excepte que el transportista pugui demostrar que el retard ha estat provocat per circumstàncies extraordinàries i inevitables–.
      Distància del vol en km  Vols intracomunitaris Vols extracomunitaris
      Fins a 1.500 250 € 250 €
      Entre 1.500 i 3.500 km 400 € 400 €
      Més de 3.500 km 400 € 600 €
    • Tingueu en compte que la compensació econòmica es redueix a la meitat en cas que accepteu un vol alternatiu que us permeti arribar a destí amb poques hores de diferència respecte de l’hora prevista inicialment.
    • Quan el retard sigui superior a les 5 hores, podeu desistir del vol i recuperar l'import del bitllet.
  • Si la companyia aèria no respecta els vostres drets, demaneu el full oficial de reclamació o reclameu a l'empresa per algun mitjà que deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum del vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).

Més informació en relació amb el transport aeri i les reclamacions, com ara cancel·lacions i overbooking:

Més informació
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.