Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

La Policia Municipal de Girona destina tres agents més a fer tasques de carrer gràcies a una millora tecnològica

El personal disposa d’un nou dispositiu mòbil amb impressora que permet imprimir les multes i traslladar automàticament les dades al sistema informàtic.

La Policia Municipal de Girona reforçarà les tasques de prevenció i patrullatge amb tres agents més al carrer gràcies a la implementació d’una millora tecnològica. A partir d’ara, el personal del cos policial disposarà d’un dispositiu mòbil amb impressora individual que permetrà imprimir les multes a l’instant i traslladar automàticament les dades al sistema informàtic sancionador cada nit.

Aquest programari propi, dissenyat i implementat per l’Ajuntament de Girona a través del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació, permet agilitzar la feina dels agents policials i millorar en eficiència. Fins ara, les sancions s’interposaven a mà i en paper. A més, la informació de cada acta s’havia de comprovar una per una i d’entrar al sistema de forma manual, fet que suposava destinar temps dels agents policials a feines de caire administratiu. Cal tenir en compte que la Policia Municipal interposa unes 35.000 multes cada any.

“Des del govern ens hem marcat l’eficiència dels serveis municipals com un dels nostres objectius, i l’estem aconseguint. En aquest cas, estem traient el màxim de suc dels recursos públics, ja que amb el mateix personal podem tenir la Policia Municipal més hores al carrer, una policia de proximitat que tindrem present als barris”, ha explicat la regidora de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Girona, Sílvia Aliu i Gifre.

Aliu ha destacat també el recent compromís pactat amb el cos policial: “Haver tancat l’acord amb la Policia Municipal és un abans i un després en la gestió del servei. Ens permet treballar conjuntament i de forma cohesionada per actuar en els fronts necessaris, oferir proximitat en el dia a dia i vetllar per la prevenció i per la convivència i seguretat a la ciutat”.

Gràcies al nou programari, la Policia pot reorganitzar el servei i els torns ordinaris i destinar més personal a fer tasques de policia de proximitat. El fet que es tracti d’un programa propi, facilita l’abocament de la informació al sistema de gestió d’expedients de l’Ajuntament, entre altres aspectes. També suposa un estalvi econòmic important, ja que no cal adquirir llicències d’un programa extern.

A hores d’ara, tots els i les agents municipals han rebut formació sobre els nous aparells i estan a punt per començar-los a utilitzar a partir d’aquesta mateixa setmana. 

Des del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació del consistori també s’està treballant en coordinació amb la Policia Municipal per tal que els agents puguin cobrar la multa al moment en casos específics, com ara davant d’estrangers no residents al país. A banda, tots dos serveis continuen buscant la manera d’optimitzar els processos operatius i administratius de la Policia Municipal amb l’objectiu d’incrementar l'efectivitat del treball policial.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.