Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Recomanacions en referència a la carta que està enviant l’OCU, pel cas “cartel de cotxes”

Aquesta carta és una invitació (voluntària) per part d’aquesta Associació de consumidors a adherir-se a una demanda col·lectiva

Arran de la consulta de diverses persones consumidores que han rebut una carta postal de l’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris), pel cas del “càrtel de cotxes” us informem d’un parell de consideracions/recomanacions a tenir en compte. Aquesta carta és una invitació (voluntària) per part d’aquesta Associació de consumidors a adherir-se a una demanda col·lectiva.

Què és el “càrtel de cotxes”? El 2015, la CNMC (Comissió nacional de mercats i competència) va sancionar a un conjunt d’empreses fabricants i distribuïdores de cotxes per pràctiques restrictives de la competència. Entre el 2006 i 2013 el pacte entre marques sobre les condicions de venda va perjudicar perquè va generar un sobrecost als compradors de vehicles. Més Informació.

En cas d’haver rebut per correu postal la carta de l’associació privada OCU (Organització de Consumidors i Usuaris), recomanem llegir les preguntes freqüents que exposen en el seu web: 
https://carteldecoches.ocu.org/faq. En les quals expliquen condicions per adherir-se a l’acció col·lectiva de persones consumidores afectades pel cas del “cartel de cotxes”: què és el “càrtel de cotxes”, marques afectades, quan es pot recuperar, quins costos suposa unir-se a aquesta acció, quina documentació es necessita: (factura de compra del vehicle o, si no, informe detallat complet del vehicle de la DGT + justificant bancari de la compra)...

També recomanem consultar o comparar el cas amb altres associacions de consumidors.

Pel que fa al tema de les dades personals.
Aquesta carta s’adreça a una persona que suposadament va adquirir un vehicle de la marca Renault entre els anys 2006 i 2013, i arriba per correu postal al domicili particular. D’on han tret les dades? És correcte?
El més adequat per donar resposta a aquestes preguntes seria, primer, adreçar-se a l'OCU demanant quin és l’origen de les dades (d’on les han obtingut) i quina és l’habilitació legal que els ha permès fer aquest tractament de les dades. En cas de no tenir una resposta en el termini d’un mes previst a la normativa o que, havent-la obtingut, no hi estiguin d’acord, aleshores sí que podrien adreçar-se a l’AEPD (Agència Espanyola de Protecció de Dades) i interposar la corresponent reclamació a través de la seu electrònica https://sedeagpd.gob.es/sede-electronica-web.

(Nota: segons el punt 5 de les preguntes freqüents de l’OCU han obtingut les dades de la Direcció General de Trànsit, però no expliquen amb quina legitimació compten)

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.