Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona firma un acord per solucionar les més de 150 reclamacions judicials relacionades amb la desigualtat retributiva del personal municipal

Aquesta acció s’emmarca dins el Pla de Millora del Servei Municipal, que s’ha acordat per unanimitat amb tots els sindicats amb representació al consistori. L’objectiu és aplicar canvis en les condicions laborals i en l’organització interna per tal de poder oferir un servei més eficient i fer efectiu el pagament de la Valoració de Llocs de Treball (VLT). En els últims mesos, s’han aprovat diferents mesures que representen una millora de les condicions del 90% de la plantilla.

L'alcalde firmant el conveni amb un treballador

L’Ajuntament de Girona ha firmat un acord per solucionar les més de 150 reclamacions judicials que havia posat part del personal municipal per demanar el pagament de la retroactivitat produïda per les desigualtats retributives. L’acord s’emmarca dins el Pla de Millora del Servei Municipal, que s’ha acordat per unanimitat amb tots els sindicats amb representació al consistori. L’objectiu és aplicar canvis en les condicions laborals i en l’organització interna per tal de poder oferir un servei més eficient i fer efectiu el pagament de la Valoració de Llocs de Treball (VLT). Cal tenir en compte que en els últims mesos s’han aprovat diferents mesures que representen una millora de les condicions del 90% de la plantilla.

Aquest matí, el tinent d’alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania del consistori, Sergi Font Domènech, ha presentat en roda de premsa les mesures. “El personal municipal és fonamental per la cura que tenen de la nostra ciutat i el treball diari per millorar Girona. Amb aquest pla volem obrir una etapa de millores organitzatives, treballant conjuntament amb els sindicats, per tal d’establir una administració moderna i centrada en les persones, amb l’objectiu de seguir garantint un servei públic de qualitat a tots els gironins i gironines”, ha destacat el tinent d’alcaldia Sergi Font Domènech.  

Des del consistori es continua treballant per acabar amb les reclamacions del personal municipal. En els últims mesos s’ha pogut eliminar la desigualtat retributiva, rebaixar la litigiositat laboral, pagar les adequacions singulars, arribar a un pacte per assumir la retroactivitat de la desigualtat retributiva i posar sobre la taula les línies de treball de futur perquè no quedi ningú sense cobrar la Valoració de Llocs de Treball. Actualment, s’ha trobat solucions o millores per gairebé 1.100 persones d’una plantilla de 1.250, gairebé un 90% del total.

Pel que fa a les reclamacions, l’Ajuntament de Girona ja ha posat punt final a les més de 150 reclamacions judicials que havia posat part del personal municipal per demanar el pagament de la retroactivitat produïda per les desigualtats retributives. En les últimes setmanes, l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, ha firmat l’acord amb cada un dels treballadors i treballadores municipals al vestíbul del Teatre Municipal de Girona.

El mes de febrer, el consistori va convocar els sindicats i els 10 despatxos d’advocats responsables de la defensa de treballadors i treballadores per tal de buscar una solució consensuada que fos la més beneficiosa per a la plantilla i per al pressupost municipal. Unes negociacions que han culminat amb la firma de l’acord per part de l’alcalde i dels treballadors i treballadores municipals.

L’acord al qual s’ha arribat és el pagament de la retroactivitat abans del mes de maig del 2025, sense que corrin interessos a partir de l’1 de maig de 2024. Tal com estipula la llei, es pagaran quatre anys de retroactivitat en el cas del personal funcionari i un any en el cas del personal laboral.

A més, l’Ajuntament ha fet un pas endavant i en el cas d’aquelles persones que es troben en la mateixa situació, però que no han interposat una reclamació o que van suspendre la vista a petició del consistori per tal de trobar una solució, es pagarà també la corresponent retroactivitat aplicant el mateix criteri que sentències similars.

Tal com es va acabar reconeixent judicialment, es va produir una situació de desigualtat retributiva que afectava centenars de treballadores i treballadors del consistori. Des del govern s’assenyala que aquestes pràctiques es van iniciar al llarg dels anys 90 i 2000. Finalment, el novembre del 2023 es va posar fi a les desigualtats retributives i ara s’ha acordat el pagament de la retroactivitat.

Pla de Millora del Servei Municipal

L’acció s’emmarca dins el Pla de Millora del Servei Municipal que l’Ajuntament de Girona està implementant de forma esglaonada i en diferents àmbits. Es tracta d’un seguit de mesures que tenen per objectiu aplicar canvis en l’organització i la gestió interna de la plantilla per tal de poder oferir un servei més eficient.

Les mesures van encaminades a posar la funció pública municipal al centre de l’acció; a incentivar la vocació de servei cap a la ciutadania, la resposta ràpida i eficient, i la millora i manteniment de l’entorn. Alhora, es busca millorar la gestió municipal, crear un equip humà motivat i orientat al servei públic i establir una forma retributiva actualitzada i centrada en les necessitats reals de l’Ajuntament.

El Pla inclou 10 accions que es desplegaran durant aquest mandat, és a dir, fins al 2027. Al llarg d’aquests anys es pretén adaptar i modernitzar l’estructura física i humana de l’ajuntament per tal de crear una organització que pugui donar una resposta ràpida a la ciutadania.

S’obre l’opció d’utilitzar programes de productivitat per solucionar i millorar situacions enquistades o que es creguin necessàries prioritzar. Seran plans que s’aplicaran en èpoques concretes, amb temporalitat limitada, per exemple, quan hi ha més volum de feina.

Inicialment, s’aplicaran en l’equip de gestió de les escoles bressol per fomentar la millora organitzativa i, conseqüentment, millorar el servei. Aquesta mesura anirà acompanyada d’altres accions com l’augment de plantilla.

Està previst també incorporar aquest plus de productivitat a les brigades municipals per tal de garantir una ràpida resposta als avisos que la ciutadania realitza a través de la Bústia d’Avisos i Suggeriments i del programa de “L’Ajuntament m’escolta”. El primer canal és la via més ràpida que té la ciutadania per poder comunicar-se amb l’Ajuntament. Les peticions que arriben a través de la bústia han de tenir sempre una resposta i cal estudiar la viabilitat de poder complir amb les peticions.

Pel que fa al programa de “L’Ajuntament m’escolta”, es va posar en marxa aquest 2024 i consisteix a habilitar un espai als barris per tal que la ciutadania pugui comunicar-se de forma personal amb el seu regidor o regidora de barri. A través d’aquest nou canal es generen peticions que també cal respondre i estudiar-ne la viabilitat.

Una altra de les mesures que inclou el Pla és un nou model de disponibilitat per a la Policia Municipal de Girona per cobrir els esdeveniments singulars de la ciutat més enllà de la jornada laboral. D’aquesta manera es vol garantir la seguretat ciutadana i la millora del servei durant tots els actes que tenen lloc anualment a Girona. Aquest canvi que es va aprovar dilluns per Ple s’acompanya del compromís del govern de l’Ajuntament de Girona d’augmentar la plantilla del cos policial per adaptar-se a les necessitats creixents de la ciutat.

També es farà un estudi del funcionament global de l’Ajuntament de Girona per tal de detectar aquells elements de millora funcional i organitzativa que puguin existir. Alhora, es pretenen fer canvis en l’organització física del consistori per tal de poder promoure una forma de treball centrada en la ciutadania i les seves necessitats i també adaptada a les circumstàncies municipals actuals. En el cas de les brigades municipals, s’estudiarà fer canvis en l’organització dels diferents tallers per millorar l’eficiència del servei i poder oferir una resposta més ràpida i un manteniment de la ciutat adequat a cada necessitat.

Pel que fa al personal, es negociarà un nou conveni que pugui promoure formes de treball eficients, centrades en la persona, el tracte humà i la gestió dels recursos i sempre orientades a oferir el millor servei públic possible. També s’estudiarà incorporar la flexibilitat horària, per oferir el màxim servei a la ciutadania, i establir carreres horitzontals i programes de segona ocupació per tal de poder millorar la motivació i la voluntat de servei del personal municipal. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.