Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona signa un conveni per millorar la gestió i intervenció dels serveis socials

L’objectiu és incorporar eines de digitalització i automatització que ajudin a identificar les necessitats de la ciutadania per poder gestionar els recursos amb major eficiència

L’Ajuntament de Girona ha firmat un conveni amb la Fundació iSocial per millorar la gestió i intervenció dels serveis socials. L’objectiu és incorporar eines de digitalització i automatització que ajudin a identificar les necessitats de la ciutadania per poder gestionar els recursos amb major eficiència. Alhora, s’està desenvolupant el projecte Pigall per millorar la presa de decisions en el desenvolupament de recursos i projectes socials. 

Aquestes dues iniciatives formen part del nostre compromís per oferir uns serveis socials moderns, accessibles i de qualitat. Estic convençuda que aquest conveni i els projectes que se'n deriven tindran un impacte positiu molt important en la nostra ciutat”, ha afirmat la tinenta d’alcaldia i regidora de Servei a les Persones i de Llengua Catalana de l’Ajuntament de Girona, Núria Riquelme i Zurita. 

Concretament, s’implantarà a l’Ajuntament de Girona l'eina DigitaIiSSB, una solució tecnològica per a la relació, intervenció i compartició d'informació per a professionals i persones usuàries dels serveis socials bàsics. Aquest projecte pretén millorar l’assistència dels serveis socials bàsics municipals i comarcals per mitjà de la transformació digital. El Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya va aprovar una subvenció a l'esmentat projecte dins els fons Next Generation. 

A través del conveni, s’està dissenyant una aplicació mòbil per facilitar la comunicació entre la persona usuària i els serveis socials, amb relació a seguiments i gestions. Paral·lelament, s’està treballant en una eina que analitzarà les dades d’atenció social de l’Ajuntament de Girona per tal de detectar les necessitats i les mancances. A més, es formaran els i les professionals sobre l’ús d’aquestes eines i s’avaluarà de manera participativa els resultats per a la seva millora, consolidació i extensió a altres indrets de Catalunya. 

ISocial és una fundació privada nascuda per iniciativa d'entitats del tercer sector social amb la finalitat d'impuIsar la innovació en el sector dels serveis socials de Catalunya mitjançant, entre altres, el desenvolupament de projectes d'innovació conjunts amb organismes públics, entitats del tercer sector, empreses, universitats i altres agents del territori. En la seva condició d'entitat impulsora i líder del projecte DigitaliSSB (Impuls de la Digitalització dels Serveis Socials Bàsics de Catalunya) busca facilitar la transformació digital dels serveis socials bàsics dels ens municipals i comarcals implementant dues eines digitals: DigitaliSSB-QdC i DigitaliSSB-Intervenció.

Paral·lelament, el consistori està millorant la planificació de la intervenció dels serveis socials amb la implementació de la intel·ligència artificial. El projecte, que porta per nom Pigall, es duu a terme juntament amb la Universitat de Girona, i té el finançament dels fons europeus Next Generation. Això permetrà millorar la presa de decisions en el desenvolupament de recursos i projectes.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.