Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Reclamació de despeses hipotecàries

Es poden reclamar les despeses derivades dels préstecs hipotecaris formalitzats entre el 1984 i el 2019.

Es poden reclamar les despeses derivades dels préstecs hipotecaris formalitzats entre el 1984 i el 2019. Cal revisar la clàusula de despeses del préstec hipotecari (sol ser la clàusula 5a) per assegurar que el prestatari (persona consumidora) s’ha fet càrrec íntegrament de les següents despeses reclamables: notaria, registre de la propietat, gestoria i taxació.

En cas que la hipoteca estigui cancel·lada també hi ha la possibilitat de reclamació.

  • Primer: Fer reclamació a l’entitat bancària, adjuntant tota la documentació que es detalla a l’apartat “documentació” que trobareu més avall. És molt important tenir acusament de rebuda de la reclamació feta. S’aconsella fer la reclamació en paper (2 còpies) i que l’entitat bancària i hi posi segell i data a la vostra còpia.
    • Entre les posibles respostes que pot donar l’entitat bancària cal diferenciar:
      • Reconeixement o no de nul·litat de la clàusula de despeses
      • Acció resolutòria: Restitució o no dels imports de despeses i interessos
    • Però en moltes de les respostes a les reclamacions argumenten prescripció de l’acció resolutòria, o denegació per diversos motius… (i serà necessari acudir a la via judicial.)
  • Segon: Reclamacions opcionals:
    • Es pot presentar reclamació a través del Servei Públic de Consum, tot i que si no han prosperat en el primer pas és molt difícil que s’arribi a acord. però es pot intentar, ja que en algun cas l’entitat bancària ha reconegut la nul·litat de la clàusula i/o restitució del principal.
    • Defensor/a del client de l’entitat bancària. (en cas que en tinguin)
    • Reclamació al Departament de conducta d’entitats del Banc d’Espanya. Es pot obtenir el formulari de reclamacions al web: https://clientebancario.bde.es/pcb/es/menu-horizontal/podemosayudarte/consultasreclama/comorealizarrecl/ (tot i que en la totallitat de casos que coneixem el BdE es declara incompetent per aquesta qüestió)

Anar fent pas a pas serveix per provar la voluntat d’arribar a acord de manera amistosa, abans d’engegar la via judicial, que és on molt probablement t’hauràs de dirigir finalment, si és el cas.

  • Tercer: Reclamació via judicial (haurà de ser en la majoria de casos). S’aconsella assessorament per part d’alguna associació de consumidors especialitzada.
    També us podeu informar en el Servei d’Orientació Jurídica - cal demanar cita prèvia (tel. 972210208 extensió 2 i 2) Avda. Ramon Folch 4-6 de Girona.

Documentació. Quina documentació és obligatòria que adjunteu a la reclamació?

  • Còpia del DNI,
  • Còpia de l’escriptura del préstec hipotecari,
  • Còpia de les factures de les despeses que es poden reclamar (*):
    • Notaria
    • Registre de la propietat
    • Gestoria
    • Taxació

En cas de via judicial, a part d’aquesta documentació, caldrà acreditar la reclamació extrajudicial.
(*) Seran reclamables els imports del 50% de la factura de les despeses de Notaria, i 100% de l’import de les factures de despeses de Registre de la propietat, de gestoria, i de taxació.
 

Per altra banda, us informem que podeu assessorar-vos en les entitats de defensa de consumidors, especialistes en l’àmbit bancari, perquè us podran fer l’acompanyament i assessorament en la reclamació via judicial, si és el cas:

I també a través de totes les altres associacions que qui ha informades en el web de l’Agència Catalana del Consum: https://consum.gencat.cat/ca/lagencia/codi-de-consum-de-catalunya/sintesi-dels-drets-de-les-persones-consumidores-i-usuaries/els-drets-basics-de-les-persones-consumidores/associacions-de-consumidors/

Les entitats de consumidors poden cobrar una quota d’associats, o simpatitzants, i/o cobrar per serveis determinats. (cal consultar les condicions amb cada entitat)

+ informació d’interès:

L’Agència Catalana del Consum ha publicat la següent notícia:
https://consum.gencat.cat/ca/detalls/noticia/Reclamar-despeses-hipotecaries

Informació sobre el tema dels terminis:
https://informeespana.es/economia/2024/04/10/estos-son-los-plazos-que-fijan-los-tribunales-para-recuperar-los-gastos-abusivos-en-las-hipotecas/

Aquí pots consultar quina és la teva oficina de consum, a la qual t’has de dirigir per a fer la reclamació: https://consum.gencat.cat/ca/lagencia/organismes-de-consum/la-teva-oficina-de-consum/

Calculadores d’interès legal:
https://www.calculo-intereses.com/#/resultado
https://www.asufin.com/calculadora-asufin/intereses-legales/

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.