Notícies
Girona acull una nova edició del projecte de pràctica artística a l’aula Mapadeball
Aquest curs hi participen prop de 170 alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Narcís Xifra i Masmitjà i de l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal
Girona acull per segona vegada el projecte educatiu Mapadeball, una proposta de pràctica artística a l'aula que té com a finalitat introduir, promoure i donar a conèixer el llenguatge del moviment i la dansa contemporània al públic més jove. Prop de 170 alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Narcís Xifra i Masmitjà i de l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal ballaran “Els diumenges de la vida” demà, dia 9 de maig, a les 12 h, al Teatre Municipal de Girona. L’espectacle és gratuït amb inscripció prèvia.
La partitura de moviment d’aquesta edició és obra del coreògraf Mario G. Sáez i es representarà en format escènic sota la direcció artística de les també coreògrafes gironines Neus Masó i Elena Masó de la companyia Impàs. Amb la formació de les germanes Masó, alumnat i professorat han compartit durant el curs un procés de creació coreogràfica que dóna com a resultat final l’espectacle de dansa contemporània que es veurà demà.
“Els diumenges de la vida” parla de celebrar, de futur i dels desitjos que encara queden per desvetllar, utilitzant el cos com a eina i vehicle d’expressió, el moviment com a llenguatge i la necessitat de comunicar com a fi. El projecte promou i afavoreix la cohesió, la integració i el treball en equip a través del llenguatge de moviment i la dansa contemporània.
Mapadeball és una proposta que el Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals impulsa conjuntament amb el Mercat de les Flors de Barcelona i que rep el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. La implantació del projecte a la ciutat de Girona es realitza des del Teatre Municipal i el Servei Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Girona, en el marc del programa NEXES.
Aquest programa té com a finalitat desenvolupar projectes que vinculin els centres educatius de la ciutat amb equipaments culturals, científics i socials, entre d’altres, per tal de millorar les oportunitats educatives de l'alumnat. Tots els implicats dissenyen i desenvolupen una proposta educativa que pren la forma d'una disciplina artística específica, en aquest cas, la dansa. Les sinèrgies que es generen tenen un efecte multiplicador dels resultats i un impacte molt important en la millora de les oportunitats educatives de l'alumnat ja que els apropa un món que sovint els és molt llunyà.