Notícies
Notícies i comunicats
Alerta en les contractacions de serveis tècnics a domicili
Busqueu directament al web de la marca i cerqueu serveis oficials o reconeguts i de proximitat.
Quan necessiteu contractar algun servei a domicili, com ara una reforma o obres de manteniment, la reparació d’un electrodomèstic o el canvi d’un pany, seguiu les següents recomanacions:
- Trieu sempre empreses que estiguin establertes legalment, ja que es tracta d’un sector amb un grau d’intrusisme alt.
- Desconfieu de descomptes molt llaminers, fixeu-vos quins recàrrecs o suplements us demanen i si cal pagar quantitats per avançat, demaneu justificants de tots els pagaments.
- Abans de concertar la visita, l’empresa us ha d’informar del cost d’elaboració del pressupost i cost del desplaçament, en cas de no acceptar la reparació proposada. Si no us ho indiquen demaneu-ho per evitar sorpreses.
- MOLT IMPORTANT: Quan busqueu empreses per internet, no us quedeu amb els primers resultats del cercador (acostumen a ser publicitat), vigileu que hi hagi dades suficients per identificar l’empresa i busqueu també si hi ha comentaris d’altres consumidors. Desconfieu també dels oferiments de serveis a través de plataformes de compravenda entre particulars.
Aneu amb compte, perquè la presència de logos de les marques no significa que siguin un servei oficial d’aquella marca. La menció de la paraula “especialitzat” “acreditat” no significa que siguin servei tècnic oficial.- S’estan donant casos en els quals truques a un número de telèfon, suposadament de Girona, i no hi tenen cap establiment físic, ni s’identifiquen d’on són realment. Quan arriben a casa, per arreglar un electrodomèstic, et fan un pressupost tant i tan elevat, que en cas de rebutjar-lo per considerar-lo abusiu, llavors et fan pagar un import elevat en concepte de desplaçament. (i en efectiu).
- Si busqueu una empresa mitjançant una trucada a un número de consulta telefònica (118XX) (no recomanable!) tingueu en compte que tenen un cost més elevat i en el cas que us ofereixin transferir la trucada, us la seguiran cobrant al mateix preu encara que el número sigui un fix o de cost inferior al del número de la trucada inicial.
Més informació al web de l’Agència Catalana de Consum.
I finalment si sorgeix alguna controvèrsia en la reparació, recordeu que teniu dret a demanar el full de queixa, reclamació o denúncia.
—
100 articles per pàgina