Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2022

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona reclamarà 13,2 milions d’euros per incompliments del contracte adjudicat a Girona SA

Aquesta tarda, el consistori ha presentat les conclusions principals dels informes tècnics i jurídics sobre la liquidació dels danys i perjudicis que justifiquen l’acció. La majoria de reclamacions fan referència a l’incompliment de les obligacions contractuals essencials en matèria d’inversions i reposició entre el 1992 i el 2012.

L’Ajuntament de Girona reclamarà 13,2 milions d’euros als gestors privats de la societat mixta Girona SA per incompliments en les obligacions i els compromisos en relació amb el contracte amb Aigües de Girona, Salt i Sarrià de Ter (AGISSA). La majoria de reclamacions fan referència a l’incompliment de les obligacions contractuals essencials en matèria d’inversions i reposició entre els anys 1992 i 2012. Aquesta tarda, el regidor de Sostenibilitat del consistori, Martí Terés, ha explicat les conclusions principals dels informes tècnics i jurídics sobre la liquidació dels danys i perjudicis que justifiquen la reclamació.

Els informes, elaborats per l’Ajuntament de Girona, fixen els danys i perjudicis generats a la corporació municipal i derivats de la liquidació del contracte en un total de 13.235.975,53 euros. Aquest import es concreta de la forma següent: 4.625.385,48 euros per incompliments en matèria d’inversió; 5.440.871,88 euros en matèria de reposició; 1.626.445,06 euros en matèria de personal i de les tarifes (entre el 1993 i el 25 de setembre del 2017) i 1.543.273,11 euros en matèria d’oficines del servei i estructura de l’empresa entre el 1998 i el 13 d’octubre del 2020, dels quals 566.599,35 corresponen a l’import del lloguer més enllà del 2012 i 976.673,76 fan referència als perjudicis en termes patrimonials.

“Avui fem un nou exercici de transparència en la gestió de l’aigua i en l’assumpció de les responsabilitats que creiem que hem d’exigir a qui va controlar la companyia d’Aigües de Girona principalment entre el 1992 i el 2012, quan es van produir nombrosos incompliments dels compromisos obligats per la concessió”, ha destacat el regidor de Sostenibilitat, Martí Terés, qui ha deixat clar que “des del consistori demanem a la part privada que ens aboni aquesta quantitat com a danys i perjudicis”. “Es tracta de diners que en bona part havien de servir per millorar les infraestructures d’aigua de Girona, i que no ho van fer”, ha insistit Terés. 

El passat mes d’octubre del 2020, l’Ajuntament va rescindir el contracte adjudicat a AGISSA per a la prestació del servei d'abastament i distribució d'aigua potable amb l’aval del dictamen de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya. El motiu era l’incompliment de les obligacions contractuals essencials en matèria d’inversions i reposició per part de l’entitat mixta, un fet del qual els ajuntaments de Girona, Salt i Sarià de Ter ja havien alertat amb anterioritat. Aquestes obligacions eren imputables a la part privada de la concessionària, Girona SA, responsable dels compromisos assolits en la gestió i explotació del servei, segons conveni.

Els informes tècnics i jurídics presentats avui passaran per Ple properament i, a partir de llavors, s’iniciarà el procés de reclamació d’aquests 13,2 milions a Girona SA. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.